Spara värden från Telldus-sensor

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Upplands Väsby
Registrerad
Mar 2010

Spara värden från Telldus-sensor

Har idag en Telldus-NET inkopplat i mitt nätverk. Denna har en temperatursensor som den känner av och som jag kan se med min Telldus-APP. Det jag kortfattat skulle vilja göra är att spara ner värdena från sensorn, säg en gång per timme, till en databas eller en textfil på en NAS som jag även har i nätverket.

Jag vet att det ska gå att komma åt datan från mitt Telldus-konto, men jag har inte lyckats klura ut hur, trots mycket googlande... Min NAS (från Synology) kan även köra PHP, om det kan hjälpa. Är ingen expert på PHP, så skulle ju helst vilja ha ett färdigt script att bara köra, som jag sedan kan modifiera till egen smak.

Tanken är att jag senare ska kunna göra statistik över datan från sensorerna.

Någon som vet?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Aug 2010

Du kan ju kolla in denna forumtråd hos Telldus.
http://forum.telldus.com/viewtopic.php?f=11&t=3364
Inte så aktiv men det finns paket och instruktioner för Synology.

..:[EVGA Z97 Classified][Intel Core i7 4790K @ 4.8][4x8GB Dominator @ 2133 XMP][2x EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2+][Cooling EKWB custom loop]:..
..:[EVGA X99 FTW K][Build in progress]:..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2007
Skrivet av Sir.Persson:

Har idag en Telldus-NET inkopplat i mitt nätverk. Denna har en temperatursensor som den känner av och som jag kan se med min Telldus-APP. Det jag kortfattat skulle vilja göra är att spara ner värdena från sensorn, säg en gång per timme, till en databas eller en textfil på en NAS som jag även har i nätverket.

Jag vet att det ska gå att komma åt datan från mitt Telldus-konto, men jag har inte lyckats klura ut hur, trots mycket googlande... Min NAS (från Synology) kan även köra PHP, om det kan hjälpa. Är ingen expert på PHP, så skulle ju helst vilja ha ett färdigt script att bara köra, som jag sedan kan modifiera till egen smak.

Tanken är att jag senare ska kunna göra statistik över datan från sensorerna.

Någon som vet?

Sedan igår har de en IFTTT-kanal, kanske kan vara något? Särskilt om du inte är sjukt pepp på att skriva ihop nåt hack.

WS: Bärbar workstation, 2 * Dell U2412M
HTPC: Intel NUC, Canton GLE 496, Yamaha RV-A830, Sanyo PLV-Z700
Server: Intel Xeon E3-1240@3.4 GHz, ESXi, 32GB RAM, 8*2TB RAID-Z2 + SSD-cache
Slösurf: MacBook Air 11,6", Samsung S8
Kamera: Canon EOS 5DII + 1DIII, Canon 100/2.8 Macro, Canon 70-200/2.8L, Canon 24-70/2.8L

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Upplands Väsby
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av zyberzero:

Sedan igår har de en IFTTT-kanal, kanske kan vara något? Särskilt om du inte är sjukt pepp på att skriva ihop nåt hack.

Jo, jag känner till IFTTT-kanalen, men vad jag sett så kan den då bara skriva till ett Google Docs-dokument, jag vill helst ha det uppstaplat i en egen textfil eller databas så blir jag lite mer fri och kan skapa vad jag vill...