Musen dubbelklickar med en tryckning (prövat flera möss) efter grafikkortsbyte

Permalänk

Musen dubbelklickar med en tryckning (prövat flera möss) efter grafikkortsbyte

Tjena

Jag bytte grafikkort tidigare idag och alltl funkar som det ska förutom min vänsterklick som dubbelklickar vid ett typ var tredje klick, å det gör att jag inte kan dra eller flytta några fönster på skärmen eller spela några spel. jag har prövat 3 stycken olika möss men problemet kvarstår. jag har även ändrat så högerklicken agerar som vänsterklick å då funkar allt som det ska men lite jobbigt å ha det omvänt. jag har även testat att byta tillbaka till det gamla grafikkortet men ingen skillnad.

jag har
ASUS P8Z77-i Deluxe mITX
i7 3770k 3.5ghz
gtx 1070
16gb ram

några tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av biggiebiggie:

Tjena

Jag bytte grafikkort tidigare idag och alltl funkar som det ska förutom min vänsterklick som dubbelklickar vid ett typ var tredje klick, å det gör att jag inte kan dra eller flytta några fönster på skärmen eller spela några spel. jag har prövat 3 stycken olika möss men problemet kvarstår. jag har även ändrat så högerklicken agerar som vänsterklick å då funkar allt som det ska men lite jobbigt å ha det omvänt. jag har även testat att byta tillbaka till det gamla grafikkortet men ingen skillnad.

jag har
ASUS P8Z77-i Deluxe mITX
i7 3770k 3.5ghz
gtx 1070
16gb ram

några tips?

Vad i hela friden? har du prövat andra USB-uttag? Pröva de uttag som finns på fronten av chassit. Om du har någon, försök med en P/S2 mus och se om samma problem uppstår.

Visa signatur

Jag är så progg att jag lyssnar på konceptalbum på shuffle

Permalänk

min gissning är att samtliga möss du provat är trasiga!!! på vänster knappen

Permalänk
Medlem

Detta har hänt mig några gånger. Då har det helt enkelt varit musens knappar som varit slut efter några års användning. Om du har en gammal mus kan det vara detta.

Permalänk
Avstängd

Är inte förvånad om alla möss du använt att razer. LOL

Permalänk
Medlem

Låter inte så troligt att tre möss skulle gått sönder på samma sätt på den tiden det tog att byta ett grafikkort.

Börja med att testa i en annan usb-ingång. Om problemet kvarstår så testa i en annan dator, har du ingen på jobbet så kan du testa i skolan/jobbet/biblioteket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Låter inte så troligt att tre möss skulle gått sönder på samma sätt på den tiden det tog att byta ett grafikkort.

Börja med att testa i en annan usb-ingång. Om problemet kvarstår så testa i en annan dator, har du ingen på jobbet så kan du testa i skolan/jobbet/biblioteket.

Även min icke razor fick ett liknande problem ett tag när den legat i källaren en längre tid, så de behöver ju inte hänt just när grafikkortet byttes, mössen kanske bara har legat till sig.