Google- samt Skype-data försvunnen

Permalänk
Medlem

Google- samt Skype-data försvunnen

Hej,
jag har ett ganska stort problem och det är att allt från mitt Skype-konto verkar ha förvunnit på min dator. Jag kan inte se några kontakter i listan, jag kan inte se min profilbild, eller skriva till någon. Om jag loggar in på skype på mobilen så finns allting där. Men om jag skriver till någon när jag är inloggad på mobilen, kan jag inte svara på datorn, utan det står "Personen finns inte bland dina kontakter".

Det har även försvunnit lite från mitt Google Chrome-konto, alla mina inställningar jag hade gjort var försvunna och var tvungen att ställa in allt igen.

Detta började efter att jag startade om datorn (på grund av ett program som inte ville stängas av), sedan gjorde datorn en "rensning" när jag startade igen, och rensade bland olika filer, bland annat Skype filerna. Har ingen aning om varför detta hände.
Finns det något sätt man skulle kunna återställa det på?

Permalänk
Medlem

Installerat om Skype?

Du "rensade" nog dina cachede webfiler med din "rensning" - därför Chrome behöver bråga dig om saker igen.

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenKenny:

Installerat om Skype?

Du "rensade" nog dina cachede webfiler med din "rensning" - därför Chrome behöver bråga dig om saker igen.

Jag har installerat om skype, men det ser fortfarande ut som det gjorde innan.

Permalänk

Är du säker på att du loggad in på rätt Skype konto?
Hände mig engång att jag vart inloggad på mitt live konto som var kopplat till min Windows inloggning istället för mitt Skype konto (olika mail adresser)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Jag lyckades lösa det genom att radera hela AppData-mappen till Skype och sedan starta det igen, antar att det hade blivit något fel i mappen som var där innan.