Permalänk

Streama CS laggar

Hej! Hoppas jag skriver detta i rätt forum.

Jag har en I7 4700k processor och 16 gb ram samt ett GTX 1060. Varför kan jag inte streama vanliga CS:GO utan att det laggar som fan? Jag är till och med en sån äcklig tryhard som kör på låga inställningar för att allt ska flyta bra så det är inga ultra inställningar jag vill streama.

Kan någon hjälpa?

Permalänk
Skrivet av Bizzzzznes:

Hej! Hoppas jag skriver detta i rätt forum.

Jag har en I7 4700k processor och 16 gb ram samt ett GTX 1060. Varför kan jag inte streama vanliga CS:GO utan att det laggar som fan? Jag är till och med en sån äcklig tryhard som kör på låga inställningar för att allt ska flyta bra så det är inga ultra inställningar jag vill streama.

Kan någon hjälpa?

3000 bitrate o 30fps. Downscalea till 1280x720. Visserligen har jag bara en i5a, så du kan prova med 60fps men detta funkade för mig utan större FPS drop. Tror inte jag kollade på advanced I obs mer än att tillåta fler trådar/kärnor

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem

internethastighet?

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Spelar du in lokalt samtidigt som du streamar? Jag hade det problemet i OBS, även till en dedikerad HDD så drog det ner FPS utav bara h-e.

Permalänk

haha faktiskt lite lätt komiskt hur trög man är ibland... jag postade frågan här och började sedan googla lite xD

Svaret var, "Limit your in game FPS so that OBS has room to work on the GPU." om någon annan kommer in hit och undrar. Man skriver alltså i konsolen, "fps_max 160" så som jag gjorde. Innan hade jag den på "fps_max 300" och det var tydligen för mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bizzzzznes:

haha faktiskt lite lätt komiskt hur trög man är ibland... jag postade frågan här och började sedan googla lite xD

Svaret var, "Limit your in game FPS so that OBS has room to work on the GPU." om någon annan kommer in hit och undrar. Man skriver alltså i konsolen, "fps_max 160" så som jag gjorde. Innan hade jag den på "fps_max 300" och det var tydligen för mycket.

Det ska inte ha någon större betydelse dock, inte med din dator. Jag sitter på 3570k @ 4.4Ghz och ett GTX 780 3GB. Jag har inte låst min fps och det funkar att streama fint. Du har bättre komponenter än mig, så bör inte vara felet.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."