Nintendo kan upphöra med produktion av NES Classic Edition

Permalänk
Melding Plague

Nintendo kan upphöra med produktion av NES Classic Edition

Utan att möta den skyhöga efterfrågan på Nintendos retroosande minikonsol NES Classic Edition rapporterar FZ att enheten är på väg att produktionsstoppas.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bara att snickra ihop en Retropie då.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Men... men... Jag vill ha!

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Låter som de hade otur när de tänkte där.
De har en produkt som säljer som bara den och då tycker dom att de ska upphöra med försäljning för att de inte hinner tillverka snabbt nog?
Nä de får nog tänka om och tänka rätt

Visa signatur

MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI. AMD Ryzen 3700X. Corsair Vengeance LP 16GB. AMD RX 5700XT. Samsung 970 EVO Plus SSD. Corsair RM750X 750W v2. Noctua NH-U12A

Permalänk
Medlem

De gör intressanta beslut, ofta.

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk
Medlem

Mer troligt är väl ett tillfälligt stop. Man får vara bra speciell om man slutar leverera en produkt för att efterfrågan är "för stor".

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

http://nooooooooooooooo.com/

har ju inte fått min än =(

Visa signatur

Jag undrar hur många det är på SweC som kommer att byta till Linux idag…

Permalänk
Inaktiv

Helt rätt lägg ner Nes Classic och satsa på en remake Power Glove och Virtual Boy istället, borde dessa ej gå att kombinera för att få den absolut bäst optimala spelkonsol som går att skapa?

Permalänk
Medlem

Känns helt ärligt inte som mailet kan ha allt för stor sanning i sig. Känns personligen som om volvo skulle släppa en bil och sen "Fan, den här säljer för bra, vi säljstoppar den så folk slutar köpa den. Vi lägger kraft på att försöka sälja annat istället"

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Även om de nu inte skulle ha plats i sina egna produktionsanläggningar så skulle de väl ändå kunna lägga ut NES Classic på entreprenad då? Den kan ju inte vara överdrivet svår att skruva ihop.

Sedan är det ju en obekräftad källa - vi kanske inte skall skjuta Nintendos förmåga att fatta smarta beslut helt i sank innan vi faktiskt vet!?
(Ok, jag vet att de har en hel del i bagaget där men ändå....)

Visa signatur

Fractal Define R4 / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive

Permalänk
Medlem

Ohhh, hoppas att de slutar helt.... Jag ser Samlarvärde framför mig.... Ska spara mina 2. (den ena helt oöppnad än )

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Desperata scalpers som försöker öka värdet med att sprida misinformation?

Permalänk
Medlem

FFS Nintendo... men hade inte förvånat mig, det är ju Nintendo i ett nötskal.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon159643:

Helt rätt lägg ner Nes Classic och satsa på en remake Power Glove och Virtual Boy istället, borde dessa ej gå att kombinera för att få den absolut bäst optimala spelkonsol som går att skapa?

Man måste få in Powerpad på ett hörn också!

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Nintendo: -Åh nej! Shit, den säljer ju alldeles för bra... -Vi måste sluta tillverka den!
Nintendo: 1 - Logik: 0

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

Känns helt ärligt inte som mailet kan ha allt för stor sanning i sig. Känns personligen som om volvo skulle släppa en bil och sen "Fan, den här säljer för bra, vi säljstoppar den så folk slutar köpa den. Vi lägger kraft på att försöka sälja annat istället"

Kan ju också vara så att de har sagt såhär: Nu får vi snart kapacitet ledig i våra produktionsanläggningar när vi fasar ut WiiU och innan vi rampar upp produktionen av Switch, varför inte planera in en liten retro-NES som en kul grej?
När efterfrågan vida översteg tillgången (vilket inte är första gången med Nintendos prylar) så kan de inte möta tillgången utan att det påverkar en annan mycket viktigare produkt - dvs Switch. Beslutet kan ju ha varit taget långt innan NES Classic landade i butik.

Visa signatur

WS: R7 2700x | RTX 2070S | Corsair AX860W | Lian Li PC-O11 Dynamic
Unraid: R7-2700X | GTX1050 | 3U chassi med 20 diskplatser
Servrar: 3x NUC 10 i5 ESX-kluster

Permalänk
Medlem

Om de släpper en uppföljare med fler spel så får de gärna upphöra med denna. Vill ha en med alla NES-spel som någonsin släppts...

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Entusiast
Skrivet av PeCe:

Om de släpper en uppföljare med fler spel så får de gärna upphöra med denna. Vill ha en med alla NES-spel som någonsin släppts...

Nej, det räcker med bra spel. Finns för mycket skräp, samlarvärde i all ära men säkert hälften av spelen kommer ingen spela.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Snusfri

Classic Nintendo.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Nintendo gjorde en Nintendo. Klassiskt Nintendo!

Permalänk
Medlem

Kanske är dags för en Super Nintendo Classic Edition?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Helt rätt lägg ner Nes Classic och satsa på en remake Power Glove och Virtual Boy istället, borde dessa ej gå att kombinera för att få den absolut bäst optimala spelkonsol som går att skapa?

Skrivet av Tumnus:

Man måste få in Powerpad på ett hörn också!

Och en Zapper.

Visa signatur

kill -s SIGCHLD `pidof Kenny`
bash: Oh my god, they killed Kenny
init: You Bastards

Permalänk
Skrivet av OnThEdGe:

Kanske är dags för en Super Nintendo Classic Edition?

nä då upphör dom ju med den innan den kommer ut..

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av OnThEdGe:

Kanske är dags för en Super Nintendo Classic Edition?

Ja kanske.
http://www.sweclockers.com/nyhet/23122-nintendo-patent-kan-pe...

Tror däremot eventuella produktionsstopp av nes classic är orelaterat till en eventuell sneslansering

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Avstängd

Sen när upphör företag med produktion för att efterfrågan är för stor?

Permalänk
Medlem

"som ska ha sagt att efterfrågan helt enkelt varit för stor."

Va? Det är väl bara att producera, är ju inte som att oljan håller på att ta slut.

Permalänk

@Solaris: Men du vill ju stoppa retropien i något fint ju! Hela vitsen med denna är ju att slita ut innanmätet och göra en retropie!

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Baxtex:

"som ska ha sagt att efterfrågan helt enkelt varit för stor."

Va? Det är väl bara att producera, är ju inte som att oljan håller på att ta slut.

För stor efterfrågan för att sälja till det priset. De ska nog hitta något sätt att sälja den ännu dyrare i ny förpackning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Sen när upphör företag med produktion för att efterfrågan är för stor?

Skrivet av Baxtex:

"som ska ha sagt att efterfrågan helt enkelt varit för stor."

Va? Det är väl bara att producera, är ju inte som att oljan håller på att ta slut.

De kanske vill göra sina Switch i samma fabriker som det gissades på ovan?
Man har ju inte obegränsat med resurser för att tillverka saker bara för att det säljer bra.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk

Detta gäller ju bara sverige, är väll bara köpa från närmsta EU land?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2