Permalänk
Medlem

2st WD Red 4TB

Har två stycken Western Digital (WD) Red 4tb diskar till salu. Perfekt till NAS hemma.

Smartdata finns på: http://pastebin.com/2syrkcsa

Ser helst att båda säljs till samma person för enkelhetens skull, men är du bara intresserad av en så lägg ett bud på en.

Föredrar även att personen kommer och hämtar alternativt mötes i någonstans i Stockholm. Om köparen ändå vill ha den skickad så får köparen stå för frakten, och jag tar inget ansvar för post nords behandling (även om jag såklart kommer packa den bra).

Pris: Bud! (bud under 600kr/st ser jag ingen poäng i sälja utan kan lika väl ha kvar som backup).

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

1200kr för båda plus frakt

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

Då din ena disk har rätt hög Load_Cycle_Count (något wd haft problem med på en del diskar) vilket betyder att disken har en låg timeout innan den parkerar läshuvudet och slits snabbare så är den nog inte värd lika mycket som den andra disken.

Jag har diskar som varit i drift i 8-10 år och har en Load_Cycle_Count under 10.000. Men flera WD diskar jag sett har ibland flera hundra tusen efter bara några år.
Här har en av dina diskar 1.3 miljoner. WD själva säger som max 600.000 på Red diskarna och 300.000 (om jag minns rätt) på Green. Denna disk är alltså dubbelt upp mot vad WD själva satt som en övre gräns. Så lite av en gamble.

Jag PM'r dig bud för båda diskarna i det skick de är.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 96gb DDR5 6000 | Ryzen 9950X3D | 5090
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

Hade inte ens reflekterat över load-cykeln. Jag kan byta ut den med hög load cycle mot en med mindre (har 3 stycken). Men det kommer kräva att jag flyttar runt massa data, dvs mer jobb och då vill jag ha något som gör det värt mödan , dvs högre bud.

Permalänk

1200kr, vi kan mötas upp!
Telefonnummer i PM

Permalänk
Avstängd

Blev lite nyfiken och ber om ursäkt om jag frågar men vad betyder 24385 ? Är det tiden i timmar?
2 år , 9 mån , 2 v , 1 dag och 13 timmar onlinetid?

Power_On_Hours 0x0032 067 067 000 Old_age Always - 24385

Tror iof mina WD snurrat i 5 år utan problem

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiruz:

Blev lite nyfiken och ber om ursäkt om jag frågar men vad betyder 24385 ? Är det tiden i timmar?
2 år , 9 mån , 2 v , 1 dag och 13 timmar onlinetid?

Power_On_Hours 0x0032 067 067 000 Old_age Always - 24385

Tror iof mina WD snurrat i 5 år utan problem

Jag skulle anta det. Min erfarenhet säger att om diskar håller första månaderna brukar dom tugga på ganska länge. Men jag har ingen fakta som stödjer det utan bara som sagt egen erfarenhet. Det är tre års garanti på dom här diskarna om jag förstått rätt. Kan ha råkat sagt 5 år innan, men det är bara WD Red Pro, det här är vanliga Red med 3 års garanti!

Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfb:

Hade inte ens reflekterat över load-cykeln. Jag kan byta ut den med hög load cycle mot en med mindre (har 3 stycken). Men det kommer kräva att jag flyttar runt massa data, dvs mer jobb och då vill jag ha något som gör det värt mödan , dvs högre bud.

Hur mycket mindre? Har någon av dem lika bra värden som den andra disken är jag beredd att gå upp i bud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheWhy:

Hur mycket mindre? Har någon av dem lika bra värden som den andra disken är jag beredd att gå upp i bud.

Den disken kan jag mickla ur istället, men det är lite jobb som tar nån dag (bygga om raid).

http://pastebin.com/BRRmSbT9

Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfb:

Den disken kan jag mickla ur istället, men det är lite jobb som tar nån dag (bygga om raid).

http://pastebin.com/BRRmSbT9

Ser ju bra ut. Jag är dessvärre inte belägen i Stockholm. Senaste budet var väl 1200 som jag såg. För den bättre disken är jag beredd att höja det till 1600 + frakt.

Permalänk

Bjuder 1800 + frakt ifall budgivningen fortfarande är igång!