Forumdelen sponsras av

asus pg348q ingen bild via hdmi men inte via display port?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
kållby
Registrerad
Okt 2010

asus pg348q ingen bild via hdmi men inte via display port?

va idag inne och handlade en displayport kabel till min pg348q men den vägrar starta.
via hdmi (1.4) funkar den men inte via displayport.
det står bara "no signal" nån som har tips på vad det kan vara?

bärbar från 98

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2016

Byta signal till displayport? Byta så skärmen tar signaler ifrån dp istället för hdmi

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
kållby
Registrerad
Okt 2010

ingen som vet vad som kan vara fel? samma sak har uppstått igen.
datorn vägrar visa bild via hdmi eller display port. provat båda skärmen och tv.

bärbar från 98

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2008
Skrivet av kalleteodor:

datorn vägrar visa bild via hdmi eller display port. provat båda skärmen och tv.

har en likadan skäm själv och har aldrig hört talas om detta.
posta vad du har för komponenter i datorn etc.

i7-2600k 3,4GHz | Asus Geforce GTX1080 | Corsair Vengeance 16GB | Corsair Force GT 120GB | P8P67 Deluxe | Asus PG348Q 34"

Trädvy Permalänk
Bildexpert 📺
Thomas Ytterberg
Registrerad
Mar 2013
Skrivet av kalleteodor:

Denna gång låter det helt klart som att du har problem med grafikkortet, inte med skärmen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
kållby
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av griid:

har en likadan skäm själv och har aldrig hört talas om detta.
posta vad du har för komponenter i datorn etc.

Skrivet av Laxpudding:

Denna gång låter det helt klart som att du har problem med grafikkortet, inte med skärmen.

vet att det låter jätte konstigt. testade som sagt både i asus skärmen och i tv,n så visst måste det vara något konstigt med datorn i sig.
datorn består av:
msi xpower gaming titanium z170
i7 6700k
msi gtx 1080
32gb ram
osv. osv.

något jag dock har i bakhuvudet är att jag läst någonstans att med displayport och hdmi så är det inte alltid att datorn fattar att man har separat gpu och kan då i vissa fall vilja använda den intregerade grafikkdelen istället men att detta löses med att man kopplar i en dvi kabel och sedan byter till baka till displayport eller hdmi när man väl är inne i windows.
men jag vet inte och har inte haft möjlighet att testa med dvi kabel heller.
det skumma är ju att det jag har fått göra tidigare är att dra ur/sätta i ström kabeln ett par gånger och sen har skärmen hoppat igång.
sen har jag också för mig att antingen swec eller nvidia själva varnade för någon typ av displayport eller hdmi kabel med fel någon pin för mycket eller för lite.... kommer inte ihåg riktigt hur det va...

sorry för grov särskrivning. är pisstrött och skriver som en kratta redan innan.

bärbar från 98