Övriga fynd (bara tips, ingen diskussion) — Läs första inlägget först!

Permalänk
Medlem

Övriga fynd (bara tips, ingen diskussion) — Läs första inlägget först!

Fyndtråd för allt annat än datorrelaterade tips.

Här kan du tipsa om kanonpriser på läsk, godis, kaffebryggare, eltandborstar o.s.v.

Datorrelaterade fynd postas som vanligt i Dagens fynd (bara tips, ingen diskussion) — Läs första inlägget först!

Diskussioner tas i diskussionstråden

#fynd

La till #fynd-tagg
Permalänk
Medlem

Är det diskussion och tips i denna tråd?

Eller är det bara tips i denna och diskussion sker som vanligt i diskussionstråden?

Permalänk
Medlem

Varför kan inte alla fynd samsas i samma tråd oavsett produktkategori? Är det så hemskt att bli tipsad om rabatter man inte är intresserad av är det väl bara att strunta i att följa tråden? Det är inte direkt så att tråden svämmar över med tips på billigt godis även om det förekommer en del teknikprodukter som inte direkt är datorrelaterade (t.ex. hörlurar, mobiltelefoner etc.).

Det blir bara väldigt rörigt och bökigt med flera olika trådar och indelningen sker väldigt subjektivt. Den befintliga tråden är väl dessutom tänkt att husera alla typer av produkter och jag förstår inte riktigt hur du får det till att man endast ska få tipsa om datorrelaterade produkter? Edit: Jag ser nu att det är ändrat till 'något datorrelaterat', vad det nu innebär.

Ska man dela upp fynden efter kategori lär man i så fall ha en tråd i mobilforumet, en i datordelsforumet, en i spelforumet (vilket vi redan har) etc. och frågan är vem som ska få definiera vilken kategori en viss produkt tillhör. Hörlurar är ett bra exempel som många stör sig på i den befintliga tråden men det om något är väl datorrelaterat med tanke på att i alla fall alla jag känner har åtminstone ett par hörlurar/headset till sin dator.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

@ågren: Moderatorerna som bestämt det. Fått posts borttagna när de inte är dator-relaterade fynd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

@ågren: Moderatorerna som bestämt det. Fått posts borttagna när de inte är dator-relaterade fynd.

Det blir som sagt bara väldigt rörigt att ta del av alla erbjudanden när det delas upp efter kategori och det sker högst subjektivt. Om man nu ska dela upp tipsen borde man väl som sagt ha en för datorkomponenter, en för bärbara datorer, en för mobiltelefoner etc. och att trådarna placeras i de aktuella forumkategorierna precis som vi redan har en speltråd i spelforumet.

Uppdelningen datorrelaterat/ej datorrelaterat känns som en oerhört vag och bred begränsning. Är hörlurar datorrelaterade? HDMI-kablar? Handkontroller? etc. etc. I så fall vore det enklare att ha en tråd som enbart berör datorkomponenter eftersom det inte finns några frågetecken kring huruvida en produkt kvalificerar sig eller ej.

Personligen tycker jag att det är tillräckligt rörigt att vi redan idag ska skilja på tips och kommentarer eftersom de flesta kommentarer är högst relevanta och t.ex. tar upp brister hos produkterna/butikerna som de flesta antagligen inte känner till.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Det blir som sagt bara väldigt rörigt att ta del av alla erbjudanden när det delas upp efter kategori och det sker högst subjektivt. Om man nu ska dela upp tipsen borde man väl som sagt ha en för datorkomponenter, en för bärbara datorer, en för mobiltelefoner etc. och att trådarna placeras i de aktuella forumkategorierna precis som vi redan har en speltråd i spelforumet.

Uppdelningen datorrelaterat/ej datorrelaterat känns som en oerhört vag och bred begränsning. Är hörlurar datorrelaterade? HDMI-kablar? Handkontroller? etc. etc. I så fall vore det enklare att ha en tråd som enbart berör datorkomponenter eftersom det inte finns några frågetecken kring huruvida en produkt kvalificerar sig eller ej.

Så svårt kan det väl inte vara. Om något inte passar i den andra tråden kanske mods flyttar inlägget hit, det är ändå upp till dom var det ska ligga. Fortsätt skicka länkar till billigt godis och hundbajspåsar eller whatnot i den andra tråden om du vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Så svårt kan det väl inte vara. Om något inte passar i den andra tråden kanske mods flyttar inlägget hit, det är ändå upp till dom var det ska ligga. Fortsätt skicka länkar till billigt godis och hundbajspåsar eller whatnot i den andra tråden om du vill.

Vad skulle du själv säga är datorrelaterat? Är det alla typer av produkter som är möjliga att använda tillsammans med en dator även om det inte är dess huvudsakliga användningsområde? Det är klart att vi kan förlita oss på att moderatorerna ska sköta uppdelningen men det känns som att det bara skapar en massa merarbete och risken är att många missar bra erbjudanden.

Bör vi skrota den befintliga speltipstråden och i fortsättningen tipsa om den typen av erbjudanden i den här tråden istället?

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Vad skulle du själv säga är datorrelaterat? Är det alla typer av produkter som är möjliga att använda tillsammans med en dator även om det inte är dess huvudsakliga användningsområde? Det är klart att vi kan förlita oss på att moderatorerna ska sköta uppdelningen men det känns som att det bara skapar en massa merarbete och risken är att många missar bra erbjudanden.

"Datorrelaterat" är för brett, det går inte att skriva ner allt som inkluderas i den kategorin. Gör ditt bästa själv. Hörlurar, ja. Kaffekoppar, nej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

"Datorrelaterat" är för brett, det går inte att skriva ner allt som inkluderas i den kategorin. Gör ditt bästa själv. Hörlurar, ja. Kaffekoppar, nej.

Men om det är kaffemuggen med tydliga "nördinslag"? Eller för min egen del, jag dricker alltid en kopp kaffe på morgonen och sätter mig vid datorn, hade ett tips dykt upp om någon fin kaffemugg som jag kunde göra ett fynd på så hade jag gladeligen tackat för tipset!

Jag tycker att allt som kan klassas som ett fynd hör hemma i fyndtråden, även om det rör sig om icke-datorrelateradde grejer. Tycker moderatorerna faktiskt får göra en pudel och ändra sig för inlägget om till exempel godiset som plockades bort tycker jag är helt onödigt. Vad är syftet?

//Johnny

Permalänk
Inaktiv

Denna tråd bör isåfall innehålla ljudprylar som inte monteras internt i en dator i mitt tycke. Dvs att officiella fyndtråden blir en ren datortråd. Digitala erbjudande-tråden borde göras om till en Mjukvaru-fyndtråd där det kvittar om det är ett spel eller ett program, om licensen kommer i ett fodral eller med en nyckel från en digital butik.
Diskussionstråden knyts antingen till alla tre trådar och enbart tips i dessa, den mest aktiva fynd-tråden får ta över den eller som tredje aktiv, skrota diskussionstråden och tillåta diskussioner i samtliga tre fynd-trådar.

Det är egentligen en fråga för moderatorerna, dessa trådar ger mycket hantering vilket de nog vill ha sitt att säga till om. Men då jag själv försökt få till någon uppstyrning, speciellt med spel då det görs skillnad på hur man får licensen och det aldrig tycks tas något beslut så är detta nog en bra väg framåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

"Datorrelaterat" är för brett, det går inte att skriva ner allt som inkluderas i den kategorin. Gör ditt bästa själv. Hörlurar, ja. Kaffekoppar, nej.

Redan här stöter vi i så fall på patrull med tanke på att det klagas varje gång någon tipsar om hörlurar och många anser uppenbarligen att det inte platsar i tråden.

Skrivet av anon5930:

officiella fyndtråden blir en ren datortråd. Digitala erbjudande-tråden borde göras om till en Mjukvaru-fyndtråd där det kvittar om det är ett spel eller ett program

Om man ska dela upp tipsen tycker jag att det låter som ett vettigt alternativ. Det postas idag en del speltips i den datorrelaterade tipstråden men alla sådana inlägg borde egentligen flyttas till speltråden med tanke på att det dels finns en dedikerad speltipstråd men även för att alla spel, även de man köper i butik, bara är produktnycklar förpackade på olika sätt.

Frågan är hur pass mycket man ska dela upp kategorierna. Tittar man på forumindelningen finns det ett underhållningsforum som bl.a. behandlar film, musik och böcker och med tanke på att vi idag har en speltråd i spelforumet borde det i så fall finnas en multimediatråd i kulturforumet utöver denna allmänna tipstråd.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Redan här stöter vi i så fall på patrull med tanke på att det klagas varje gång någon tipsar om hörlurar och många anser uppenbarligen att det inte platsar i tråden.
Om man ska dela upp tipsen tycker jag att det låter som ett vettigt alternativ. Det postas idag en del speltips i den datorrelaterade tipstråden men alla sådana inlägg borde egentligen flyttas till speltråden med tanke på att det dels finns en dedikerad speltipstråd men även för att alla spel, även de man köper i butik, bara är produktnycklar förpackade på olika sätt.

Frågan är hur pass mycket man ska dela upp kategorierna. Tittar man på forumindelningen finns det ett underhållningsforum som bl.a. behandlar film, musik och böcker och med tanke på att vi idag har en speltråd i spelforumet borde det i så fall finnas en multimediatråd i kulturforumet utöver denna allmänna tipstråd.

Ok, jag håller med då. Endast komponent-fynd i den nuvarande tråden låter bra det med.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ågren:

Redan här stöter vi i så fall på patrull med tanke på att det klagas varje gång någon tipsar om hörlurar och många anser uppenbarligen att det inte platsar i tråden.
Om man ska dela upp tipsen tycker jag att det låter som ett vettigt alternativ. Det postas idag en del speltips i den datorrelaterade tipstråden men alla sådana inlägg borde egentligen flyttas till speltråden med tanke på att det dels finns en dedikerad speltipstråd men även för att alla spel, även de man köper i butik, bara är produktnycklar förpackade på olika sätt.

Frågan är hur pass mycket man ska dela upp kategorierna. Tittar man på forumindelningen finns det ett kulturforum som t.ex. behandlar film, musik och böcker och med tanke på att vi idag har en speltråd i spelforumet borde det finnas en multimediatråd i kulturforumet utöver denna allmänna tipstråd.

Försvinner ljudprodukterna från vanliga tråden kommer det märkas väldigt väl hur dåligt med riktiga fynd det är med datorhårdvara idag. Det är en viktig produktgrupp och många är uppenbart intresserade av dessa produkter och de hjälper till att hålla Dagens Fynd-tråden aktiv. Men med ljudprodukter behövs diskussion runt om, osmidigt med det nuvarande upplägget då diskussionen hamnar i en annan tråd så bättre att ha det mer fokuserat.

Och just spelen borde vara i samma tråd, om inte annat så enklare att fokusera produkterna och man slipper fundera på hur licensen förmedlas. Nu är det långt ifrån alla spel som aktiveras (speciellt med konsollspel) men vore verkligen smidigt att ha det samlat. Samt övrig mjukvara.

Det vore nog en bra uppdelning. Problemet blir när trådarna ska modereras. Nu är jag själv gammal moderator så är rätt medveten om hur mycket jobb dessa upptar, eller iallafall upptog. Var något år sedan och sidan modereras inte riktigt lika nu som då. Samtidigt beror nog mycket av jobbet med vanliga Dagens Fynd på att tråden har unika regler vilka ofta kräver moderering. Kan man dela upp i flera fyndtrådar där diskussion också pågår utan att behöva rensa så mycket borde forumet självsaneras bättre. Just Digitala Erbjudande-tråden sköter sig själv väldigt bra vad det verkar, jag kan inte minnas när den senast behövde modereras.

Permalänk
Medlem

Tycker inte att vi bör separera.. Har svårt nog att minnas den vanliga tråden..

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Nu är det långt ifrån alla spel som aktiveras (speciellt med konsollspel) men vore verkligen smidigt att ha det samlat.

Jag hade faktiskt inte en tanke på konsolspel när jag skrev inlägget utan tänkte enbart på PC-spel. Men som sagt, en slags spel-/mjukvarutråd vore nog en bra idé även om det blir lite tokigt eftersom tråden ligger i spelforumet. Det är ju inte direkt det första stället man letar på när man försöker hitta bra erbjudanden på AV-mjukvara eller Photoshop men antalet mjukvarutips är försvinnande små (för att inte säga obefintliga) så det är nog ett icke-problem.

Som du säger verkar den befintliga speltråden fungera väldigt väl av någon anledning, kanske för att det redan begränsas till en viss produktkategori, och där samsas dessutom både tips och diskussioner i samma tråd.

En ytterligare aspekt som inte tagits upp än är de kampanjer och reor en del allt-i-allo-butiker som t.ex. CDON, El-Giganten m.fl. har. Ska man då tipsa om samma kampanj i flera olika trådar om det berör olika produktkategorier?

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Kex "Kaptein" kostar inget hos matsmart.se

Visa signatur

:)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ågren:

Jag hade faktiskt inte en tanke på konsolspel när jag skrev inlägget utan tänkte enbart på PC-spel. Men som sagt, en slags spel-/mjukvarutråd vore nog en bra idé även om det blir lite tokigt eftersom tråden ligger i spelforumet. Det är ju inte direkt det första stället man letar på när man försöker hitta bra erbjudanden på AV-mjukvara eller Photoshop men antalet mjukvarutips är försvinnande små (för att inte säga obefintliga) så det är nog ett icke-problem.

Som du säger verkar den befintliga speltråden fungera väldigt väl av någon anledning, kanske för att det redan begränsas till en viss produktkategori, och där samsas dessutom både tips och diskussioner i samma tråd.

En ytterligare aspekt som inte tagits upp än är de kampanjer och reor en del allt-i-allo-butiker som t.ex. CDON, El-Giganten m.fl. har. Ska man då tipsa om samma kampanj i flera olika trådar om det berör olika produktkategorier?

Sant, du har helt klart en bra poäng om mjukvara. Exempelvis Photoshop går väl bara att få tag i som prenumerationstjänst idag vad jag förstått. Och då lär det ju vara Adobes priser som gäller.

Relativt få aktiva i spel-tråden med vilket nog gör sitt. Men allmänt trevligare då det gnälls minimalt på tips till skillnad på den officiella fynd-tråden där det tidvis varit riktigt dålig stämning. Vilket ofta har med attitydproblem hos vissa medlemmar som skapar osämja, vad jag har sett.

Det vore nog rimligast. Finns massor av frågor som egentligen borde redas ut med. Får hoppas det blir en bra diskussion om det hela om inte annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Men om det är kaffemuggen med tydliga "nördinslag"? Eller för min egen del, jag dricker alltid en kopp kaffe på morgonen och sätter mig vid datorn, hade ett tips dykt upp om någon fin kaffemugg som jag kunde göra ett fynd på så hade jag gladeligen tackat för tipset!

Jag tycker att allt som kan klassas som ett fynd hör hemma i fyndtråden, även om det rör sig om icke-datorrelateradde grejer. Tycker moderatorerna faktiskt får göra en pudel och ändra sig för inlägget om till exempel godiset som plockades bort tycker jag är helt onödigt. Vad är syftet?

//Johnny

Swec hade ju trots allt en tävling nyligen där man kunde vinna "årsförbrukning" av kaffe.

Så då äre väl datorrelaterat?

---
Själv tycker jag dagens fyndtråd endast ska innehålla sådant som hör med överklockning att göra då vi ändå är på sweclockers.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av UltraPro:

Kex "Kaptein" kostar inget hos matsmart.se

Bäst före: 2016-11-17 är det ens lagligt att ge bort mat som bäst före passerat på?
Sedan får du tänka på att det blir minst 49kr i frakt.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Swec hade ju trots allt en tävling nyligen där man kunde vinna "årsförbrukning" av kaffe.

Så då äre väl datorrelaterat?

---
Själv tycker jag dagens fyndtråd endast ska innehålla sådant som hör med överklockning att göra då vi ändå är på sweclockers.

Skickades från m.sweclockers.com

Förra året under black Friday tipsade jag om en hemsida med hudvårdsprodukter för män där bland annat Bulldogs hudvårdsserie låg 70-80% under de svenska priserna. Det tipset blev väldigt uppskattat. Ska vi sluta med sånt också nu...?

Personligen tycker jag att sweclockers har växt från vad det var från början till så mycket mer. Tycker att vi borde anamma det och isåfall se över vad vi kan göra för att isåfall kategorisera fynd så att man själv kan välja att följa de kategorier/produkter man är intresserad av att göra ett eventuellt fynd på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Bäst före: 2016-11-17 är det ens lagligt att ge bort mat som bäst före passerat på?
Sedan får du tänka på att det blir minst 49kr i frakt.

Ja det är det så länge varan håller fullgod kvalité.

Skulle det stått "sista förbrukningsdag" hade det inte varit bra.

Permalänk

Vi kan inte ha tips och diskussioner i samma tråd...blir superrörigt och oöverskådligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av guineapig:

Vi kan inte ha tips och diskussioner i samma tråd...blir superrörigt och oöverskådligt.

Det fungerar som sagt bra i speltipstråden så det beror nog mycket på hur pass nischad tipstråden är. I exemplet ovan så är de diskussioner som förekommer högst relevanta och att skilja dem från tipsen skulle snarare ha en negativ effekt.

När det gäller övriga erbjudanden på 'fysiska' produkter så blir det bara rörigt om man ska hålla på att dela upp det efter kategori och risken är som sagt att många toppenerbjudanden blir förbisedda. Sedan den här tråden skapades har det tipsats om mejselset, mobiltelefoner och PC-spel i den befintliga tipstråden och beroende på hur snäv man är i sin definition så är åtminstone två av dessa 'datorrelaterade'.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Varför kan inte alla fynd samsas i samma tråd oavsett produktkategori? Är det så hemskt att bli tipsad om rabatter man inte är intresserad av är det väl bara att strunta i att följa tråden? Det är inte direkt så att tråden svämmar över med tips på billigt godis även om det förekommer en del teknikprodukter som inte direkt är datorrelaterade (t.ex. hörlurar, mobiltelefoner etc.).

Det blir bara väldigt rörigt och bökigt med flera olika trådar och indelningen sker väldigt subjektivt. Den befintliga tråden är väl dessutom tänkt att husera alla typer av produkter och jag förstår inte riktigt hur du får det till att man endast ska få tipsa om datorrelaterade produkter? Edit: Jag ser nu att det är ändrat till 'något datorrelaterat', vad det nu innebär.

Ska man dela upp fynden efter kategori lär man i så fall ha en tråd i mobilforumet, en i datordelsforumet, en i spelforumet (vilket vi redan har) etc. och frågan är vem som ska få definiera vilken kategori en viss produkt tillhör. Hörlurar är ett bra exempel som många stör sig på i den befintliga tråden men det om något är väl datorrelaterat med tanke på att i alla fall alla jag känner har åtminstone ett par hörlurar/headset till sin dator.

Jag håller med dig, skulle själv personligen vilja ha allt i en och samma tråd men som andra nämnt nedan så blir inlägg som anses för orelaterade bortplockade. Samtidigt har modereringen tidigare inte varit alltför konsekvent, man har raderat tips gällande t.ex. film men låtit inlägg rörande kaffekapslar stanna. Vad gäller spel så får tips rörande fysiska utgåvor vistas i den vanliga tråden medan digitala utgåvor har en egen tråd vilket också är rörigt.

Jag tycker det är bra med denna tråd eftersom det får tipsas om fynd som inte hör hemma i den vanliga fyndtråden, fynd som man kanske skulle gått miste om annars, men som sagt så hade jag helst sett alla fynd i en och samma tråd.

Permalänk
Medlem

Ett alternativ vore att ha en tipsavdelning likt den som finns under mellandagsrean, black friday etc. och att man har en enda diskussiontråd (vilket egentligen är den direkta motsvarigheten till det befintliga systemet som dock är i trådformat). Då skulle alla gnällspikar slippa se diskussionerna och kan snabbt kika igenom de senaste tipsen.

Uppdelningen datorrelaterat/ej datorrelaterat känns som sagt som en otroligt vag beskrivning och i så fall skulle det vara bättre om man formulerade det datorkomponenter/övrig elektronik och att man eventuellt behåller denna tråd för en helt annan typ av produkter t.ex. kaffekapslar, godis, konsertbiljetter etc.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Ett alternativ vore att ha en tipsavdelning likt den som finns under mellandagsrean, black friday etc. och att man har en enda diskussiontråd (vilket egentligen är den direkta motsvarigheten till det befintliga systemet som dock är i trådformat). Då skulle alla gnällspikar slippa se diskussionerna och kan snabbt kika igenom de senaste tipsen.

Uppdelningen datorrelaterat/ej datorrelaterat känns som sagt som en otroligt vag beskrivning och i så fall skulle det vara bättre om man formulerade det datorkomponenter/övrig elektronik och att man eventuellt behåller denna tråd för en helt annan typ av produkter t.ex. kaffekapslar, godis, konsertbiljetter etc.

Jag håller HELT med det här förslaget!

Jag förstår inte modsen i det här forumet som böjer sig för alla dessa gnällspikar. Och ska vi kompromissa detta så bör alla tipstrådar vara samlade under SAMMA kategori (forumsdel) och inte lite "här och där".

Vart tog den där svenska "ordning och reda" vägen? Det här ser mer ut som ett forum i Asien än ett svenskt forum när vi inte ens kan samla alla fynd-trådar under samma kategori.

Ser ni inte själva hur rörligt allt detta blev? Förväntar ni er att alla ska bokmärka varenda fynd-tråd var för sig och sedan besöka dem en och en varje gång man går in på sina webbläsare?

Vilket strålande system!

Permalänk
Inaktiv

@ågren: Mja, skulle gärna slippa läsa diskussionerna, men det är för mig inte hela världen. Att folk rättar tipsen ser jag dock inte som störande alls.
Verkligen inte sugen på BF, Mellandagsrea, osv systemet, med tanke på att det ofta är tips som inte snappas upp under dessa. Detta för att folk inte läst riktlinjerna för att systemet ska funka, så vi blir då tvungna att läsa om vi inte ska missa något vettigt. Stör mig, som skrivet, inte speciellt mycket under vanliga dagar, men något enormt under dagar som BF, då man inte hinner läsa klart ett inlägg innan ett nytt kommit in. Lagom trötsamt att missa de där 10-100ex erbjudandena för att folk ska spamma om vad de vill ha hela tiden, trots att man frenetiskt följer tråden. Nå, jag brukar väl vara en av de som sitter och håller koll på alla siter samtidigt, om jag verkligen vill ha något, men det skulle vara trevligt om man kunde slippa det hetsandet..

@Asterion: Ja, sortering är väl just "ordning och reda"? Och om du nu tycker att de inte ska vika sig för gnällspikarna, betyder det att de inte ska lyssna på dig? Sorry, men de var så enkla

Uppdelningen av alla fyndtrådar känns väl rätt dumt då majoriteten troligen inte kommer få reda på att det inträffat, men men.. Enklare att veta vad man kan förvänta sig i varje tråd, antar jag.. Skulle dock vara något att inte kalla trådarna för "Dagens fynd" utan istället "Dagens Teknikfynd", om det nu ska vara kategorier. Lite(väldigt) missledande annars.

Permalänk
Medlem

Inte mycket tips i denna tråd inte

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

@ågren: Mja, skulle gärna slippa läsa diskussionerna, men det är för mig inte hela världen. Att folk rättar tipsen ser jag dock inte som störande alls.
Verkligen inte sugen på BF, Mellandagsrea, osv systemet, med tanke på att det ofta är tips som inte snappas upp under dessa. Detta för att folk inte läst riktlinjerna för att systemet ska funka, så vi blir då tvungna att läsa om vi inte ska missa något vettigt. Stör mig, som skrivet, inte speciellt mycket under vanliga dagar, men något enormt under dagar som BF, då man inte hinner läsa klart ett inlägg innan ett nytt kommit in. Lagom trötsamt att missa de där 10-100ex erbjudandena för att folk ska spamma om vad de vill ha hela tiden, trots att man frenetiskt följer tråden. Nå, jag brukar väl vara en av de som sitter och håller koll på alla siter samtidigt, om jag verkligen vill ha något, men det skulle vara trevligt om man kunde slippa det hetsandet..

Det skulle kunna lösas via ett formulär. Som du säger försvinner många tips p.g.a. felaktig formatering m.m. och ett sådant system skulle dessutom eliminera dubbletter genom att man bara kan länka till en produkt en gång inom en viss tidsrymd (det borde dock gå att uppdatera priset).

Skrivet av Johnnymann:

Inte mycket tips i denna tråd inte

De flesta är nog inte ens medvetna om att tråden existerar och tipsen verkar fortsätta att strömma in i den 'vanliga' tråden. Är den här tråden sanktionerad av moderatorerna som en 'officiell' tipstråd? Jag antar det med tanke på att någon har varit inne och ändrat rubriken men avsaknaden av kommentarer är märklig.

Det kanske skulle länkas till denna tråd i den befintliga tipstråden i så fall så att fler hittar hit och kan ta del av och dela med sig av fler tips.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Inaktiv

@ågren: Tja, det är klart att det går att slipa på det tills även jag skulle föredra ett sådant system. Men det börjar likna prisjakt desto mer vi grubblar Tänkte bara tillägga ett par tankar kring det då jag ansåg det tänkvärt. Själv använder jag bara fyndtrådarna för att se om det är något impulsköp jag bör* göra. Resterande klarar jag av att bevaka/kika på vid behov. Finns faktiskt väldigt bra system för det, om vi bortser från insamlandet av uppgifter och liknande.