Planerar att skapa hemsida - steg 1?

Permalänk
Inaktiv

Planerar att skapa hemsida - steg 1?

Hej hej,

Jag har planer på att skapa en hemsida, mer ett hobbyverksamhet som senare kanske leder till något större. Jag har inga som helst erfarenheter sedan tidigare ,men min plan är att jag tänker använda mig av tjänster som fiverr samt Freelancer. Vad jag förstått så kan man bygga en ganska sjysst sida med en massa tillägg genom att använda Wordpress.

Har ett par frågor
- Är det någon här som använt tjänster som Fiverr, Freelancer för att skapa hemsidor? Vissa tar ju ca 100Kr/timmen, hur många timmar skulle det ta att bygga en funktionsrik hemsida som även ser snygg ut? (planerar att köpa tema från themeforest)
- Kan ni komma med lite tips om hur jag skall börja eller om det kanske är värt att göra allt detta själv?

Vill notera att jag inte är intresserad av tjänster som one.com pga deras teman, och vad man egentligen kan lägga till osv .

Permalänk
Medlem

Kikat på squarespace?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Poptart:

Kikat på squarespace?

Kändes mer som om deras still var "design" mallar, såg ingen skillnad jämfört med one.com, men jag kikade bara lite snabbt. Har du själv erfarenhet av dem? Finns det rum för tillägg som de kan ordna, om man själv köper tilläggen tex?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dejch:

hur många timmar skulle det ta att bygga en funktionsrik hemsida som även ser snygg ut? (planerar att köpa tema från themeforest)

Du BÖR nog vara mer specifik med vad din definition av "funktionsrik" är.
Utan den informationen skulle jag väl skämtsamt säga från gratis till 37,4 miljoner...

Permalänk
Medlem

Har du hittat något ännu?
Många platser tar tyvärr överdrivet med pris för sina webbsidor.

Går att gräva fram en uppskattad kostnad, dock är det som iXam säger.
Behöver mer information än "funktionsrik".
Skall den ha användardatabas, integrering med andra platformer?

Visa signatur

Grundare till klanen www.balderdash-gaming.com