On premise samarbetsplattform?

Permalänk
Lego Master

On premise samarbetsplattform?

Ett team jag jobbar med på konsultbasis släpade in mig på Asana för att kunna samarbeta effektivare. Bra skit, men helt molnbaserat.

Frågan är, finns det motsvarande lösningar som man själv kan drifta, på egen server? I första hand tänker jag mig att man kunde sätta upp nånting hemma för enkel access till sånt man vill hålla på med on the fly, men även som ett förslag till jobb att köpa in senare ifall det är flexibelt nog.

Så, har ni några förslag på on premise-lösningar motsvarande Asana, Trello, Jira osv? Och säg inte Sharepoint för allt i världen, då kräks jag blod i en vecka.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Har för mig att Atlassians produkter går att köra on premise, Confluence är väl i så fall det som motsvarar Asana?

Visa signatur

WS: R7 2700x | RTX 2070S | Corsair AX860W | Lian Li PC-O11 Dynamic
Unraid: R7-2700X | GTX1050 | 3U chassi med 20 diskplatser
Servrar: 3x NUC 10 i5 ESX-kluster

Permalänk
Lego Master

@whisky:
Ja, det lutar åt det. Visar sig att IT redan har en installation som jag hade glömt bort. Ber om inlogg och testar.

Men om nån har andra förslag, kom gärna med dem.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield