Migrera över data från 3Ware RAID1 till Adaptec?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2014

Migrera över data från 3Ware RAID1 till Adaptec?

Tjenare!

Lyckats få tag i lite ny hårdvara till min server som jag kör hosting tjänster på, men då har jag stött på ett litet problem och det är att jag har en massa information som ligger lagrad på en RAID1 lösning från 3Ware på något super gammalt raid kort. Har prövat att ta en av diskarna och boota från den med nya raid kortet, men det vägrar att fungera och den ger bara status "Drive error".

Går det på något sätt kanske att skapa en diskavbildning av hela min disk på min gamla server och sedan boota från denna? Eller kommer jag behöva börja om från början? Hade sparat tid nämligen om det går att klona disken.

Gigabyte Z170x Ultra Gaming | Intel Core i7 6700k | MSI GTX 1060 6GB | Corsair 2866Mhz DDR4 | 250GB Samsung 850 Evo | Seagate Barracuda 7200.14 1TB | WD Blue 2TB 5400RPM | NZXT S340 | Noctua U9S | EVGA Supernova G2 650w

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015

Någonstans på disken ligger nog metadatan för raiden så du kan inte bara klona hur som. Det bästa du kan göra är nog att dra information till tredjepart och sen skapa nytt med ditt Adaptec och kopiera dit från backupen.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2014
Skrivet av MsSmith:

Någonstans på disken ligger nog metadatan för raiden så du kan inte bara klona hur som. Det bästa du kan göra är nog att dra information till tredjepart och sen skapa nytt med ditt Adaptec och kopiera dit från backupen.

Jo, det är jag medveten om, men menar mer om man kan ta en kopia på en del partitioner och sedan installera GRUB på nya hårdvaran med boot CD efter man återställt all data.

Gigabyte Z170x Ultra Gaming | Intel Core i7 6700k | MSI GTX 1060 6GB | Corsair 2866Mhz DDR4 | 250GB Samsung 850 Evo | Seagate Barracuda 7200.14 1TB | WD Blue 2TB 5400RPM | NZXT S340 | Noctua U9S | EVGA Supernova G2 650w

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015

Ja det kan du göra, så länge båda två fungerar var för sig ska du inte få några problem