Minecraft... pc och ps4 kan spela tillsammans?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2012

Minecraft... pc och ps4 kan spela tillsammans?

Jag har jagat runt lite efter cross-plattform spel senaste tiden. Inte helt lätt kan man säga. (Rocket leasgue var ett tips på spel som ju funkar bra.)

Hur som haver verkar det som att Minecraft nyligen fått cross-platform-stöd(?)

Vet någon här kanske om det numer går att spela minecraft tillsammans på något sätt, om en sitter på PC och den andra på ps4?

Det vore ju helt fantastiskt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofström
Registrerad
Feb 2012
Skrivet av Woaini:

Jag har jagat runt lite efter cross-plattform spel senaste tiden. Inte helt lätt kan man säga. (Rocket leasgue var ett tips på spel som ju funkar bra.)

Hur som haver verkar det som att Minecraft nyligen fått cross-platform-stöd(?)

Vet någon här kanske om det numer går att spela minecraft tillsammans på något sätt, om en sitter på PC och den andra på ps4?

Det vore ju helt fantastiskt

Som jag har uppfattat så kommer Java (PC) versionen inte bli cross platform. Men däremot Windows 10 edition kommer bli cross platform med andra platformar. Dock vet jag inte vilka platformar det gäller eller när det kommer.

Chassi: Fractal Design R5 CPU: Intel i7 6700K RAM: 16Gb DDR4 Moderkort: Asus Z170 Pro Grafik: GTX 1080 STRIX OS: W10
Bra Steam design: Metro for Steam Mitt Nintendo ID: SW-0939-9900-1006

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2016

Går inte bara med windows 10 verisonen, xbox verisonen och pocket edition. Ingenting med ps4 vad jag vet i alla fall.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2017

Finns det inga cross-platform spel för PS4/PC? Skulle vara roligt med spel som typ Tricky Towers