Forumdelen sponsras av

Hur rensar ni er skärm i datorn/tv?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2014

Hur rensar ni er skärm i datorn/tv?

Hejsan, vad är det ni rekommenderar till att rensa skärmen på tvn samt dator? Har en 55 tums tv och vill inte göra några repor :/

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2009

mikrofiberduk

Viktigt det där med mikro!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2014
Skrivet av CrazyBanana:

Ifall man vill repa skärmen så är det ett bra alternativ.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Nov 2012

i ungefär 15 års tid har jag använt en ren ny disktrasa lätt fuktad annars finns de ju LCD rengöring?

CPU: i7 3770k @ 4.2ghz + Be Quiet! Dark Rock Pro 3 Moderkort: Asrock Z77 Extreme6 Minnen: Corsair Vengeance Pro 4x4gb 2133mhz GPU: MSI GTX 980 Ti Gaming SSD: 2x Samsung 840 Pro 256gb RAID 0 Nätagg: Corsair AX 850 80+ Gold Chassi: Fractal Design Define C Windowed Edition

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011

Toapapper & vatten

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skara
Registrerad
Dec 2008

En mjuk dammvippa räcker gott om man inte kladdar eller har ungar som rör skärmen/tv:n. Min Panasonic plasma har glas på framsidan så där kan jag om jag behöver använda fönsterputs och fiberduk. Men på LCD som ej är touch är det väl någon form av film/plast och där bör man inte använda något medel mer än lätt fuktig duk om det är kladd, men för damm räcker det som sagt med dammvippa.

Skickades från m.sweclockers.com

Spelmaskinen
| Be Quiet! Dark Base 700 | Corsair H115i Pro | i5 8600k @4,8Ghz | MSI z370m Gaming Pro Ac | Corsair LPX 3000MHz 16GB | EVGA GTX 1070 SC ACX 3.0 | Samsung 830 SSD| Acer XB271Hu | Corsair RM750X | Corsair Gaming K70 | Razer Deathadder |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2009

@eduenlamer: bra du håller koll på mig

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bohus
Registrerad
Mar 2004

RENSA en skärm???? Rengöra en skärm menar du väl? Lika fel att säga "rensa en skärm", som att säga "gräva håret".
OT Använd 1. dammvippa, om det inte räcker 2 Vatten och bommulstrasa. 3. Om det inte tar bort allt, fönsterputs och bummulstrasa...eventuellt svag diskmedelsblandning istället för fönsterputs. Papper är bra men luddar ofta och det blir bösigt på skärmen/TVn.

Silverstone | ASUS Z170 PRO GAMING ATX | Intel Core i5 6600K Skylake @ 4500 Mhz | Corsair H75 Hydro cooling |Asus Geforce GTX 970 med NZXT Kraken g10 kylning | Corsair 8GB (2x4GB) DDR4 2133Mhz Vengeance LPX | PS Corsair TX850W | SSD 3x Samsung 850 EVO 120/250GB/500 GB | Samsung c32hg70 144hz | Logitech g403| Corsair Vengeance K90 Mechanical Keyboard | Corsair Vengance 2000 Headset| Samsung Galaxy Note 8|LG OLED 55B7v, Nintendo Switch, Microsoft Surface Pro.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2014
Skrivet av KingCobra:

RENSA en skärm???? Rengöra en skärm menar du väl? Lika fel att säga "rensa en skärm", som att säga "gräva håret".
OT Använd 1. dammvippa, om det inte räcker 2 Vatten och bommulstrasa. 3. Om det inte tar bort allt, fönsterputs och bummulstrasa...eventuellt svag diskmedelsblandning istället för fönsterputs. Papper är bra men luddar ofta och det blir bösigt på skärmen/TVn.

Tack KingCobra, min svenska är inte så bra :/