Permalänk
Medlem

Köpte nyligen en PS4 Pro enbart för spelet Nioh, sen ser man detta spel och inser att man gjorde ett bra val

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk

Jag fick äntligen tid till att testa HZD och jag är helt klart imponerad, verkligen ett spel över förväntan. Givet köp om man har en Playstation 4. Gillar verkligen "settingen" , post-apokalyps med feta robotar och en återgång till en mera primitiv samhällsordning. Påminner ändå lite om början av Fallout 1 för er som minns det. Läste också någonstans att det i framtiden kommer att släppas DLC då spelet blev en succé.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem

Sjukt bra spel, kände att risken var hög att det inte skulle leva upp till hypen speciellt för en pc-spelare som kanske är van vid lite bättre grafik. Kör på ps4 pro och hdr oled-tv och ojojoj vad bra det är. Otrolig grafik.

Väldigt mycket kopierat av far cry, camps man tar över som blir nya tubbar, torn man klättrar för att låsa upp del av kartan, man jagar djur för att crafta större väskor etc. Bara bra då far cry är grymt.

Permalänk
Medlem

Har inte kommit särdeles långt nivå fem men Enslaved var liksom mysigare men det här har massor av tid att växa på en. Inte hundra på att jag gillar stealth där man får se exakt viken pathfinding Ain har men visst det gör det ju busenkelt lägga ut fällor och hålla på och jävlas. Jag kör på svårt men hittills är det extremt busenkelt. Men jag lär nog börja svära över omöjliga bossar snart

En annan småstressande sak är hur mycket loot det är tänkt man ska plocka på sig för att bygga saker. Istället för att ta in miljöerna sitter man och försöker rensa fula ikoner så man kan kanske ta in miljöerna sen. Men nästa ikon är bara ett par meter bort :p. Går att ta bort från UIt men då blir man handikappad. Bättre lösning hade vart att ett snabbt tryck på eagle vision kanske hade visat var de finns eller ha allt på en minimap.

Grafiken är ju okay men efter all hype känns de rätt så överhypat. Hittar inget flyt med min PS 4 Pro prestanda läget ger max en frame extra och oftast kan jag inte skönja någon skillnad vare sig när det gäller grafik eller spelflyt. De senare var ju inte oväntat direkt men ändå hade vart roligare om man fått köra PS 4 grafik och åtminstone nära 60 fps kanske hade föredragit det i långa loppet.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x