[ESXI 5.5] Flytta hårddisken till en annan SATA/SAS port kommer den att hitta hårddisken?

Permalänk
Avstängd

[ESXI 5.5] Flytta hårddisken till en annan SATA/SAS port kommer den att hitta hårddisken?

Hej,

Undra över en sak om jag flytta min hårddisk till en annan port kommer ESXI inte att hitta den disken då?

För jag har VM på den disken så om jag flytta den till en annan port då vill jag att alla VM ska hitta den disken.

Ska sätta in mina nya hårddiskar och då jag inte har något plast så får jag öppna upp server och tycka in den andra hårddisken där för att kunna föra över allt.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Undra över en sak om jag flytta min hårddisk till en annan port kommer ESXI inte att hitta den disken då?

För jag har VM på den disken så om jag flytta den till en annan port då vill jag att alla VM ska hitta den disken.

Både ja & nej.
Ligger "huvud" VM'n där, kommer troligtvis inget annat sluta fungera än möjligtvis ev. genvägar du har.
Är det (virtuell/a) disk/ar till VM'n kommer du troligtvis att få ta bort & lägga in den/dem igen på alla ev. VM's.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Hej,

Undra över en sak om jag flytta min hårddisk till en annan port kommer ESXI inte att hitta den disken då?

För jag har VM på den disken så om jag flytta den till en annan port då vill jag att alla VM ska hitta den disken.

Ska sätta in mina nya hårddiskar och då jag inte har något plast så får jag öppna upp server och tycka in den andra hårddisken där för att kunna föra över allt.

Det är fördelen med ikke Windows OS (linux). Det bara fungerar magiskt Beroende på situationen så kan man behöva gå in och lägga till VMen igen sen e det bara tuta å köra.

Visa signatur

.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Belzader:

Både ja & nej.
Ligger "huvud" VM'n där, kommer troligtvis inget annat sluta fungera än möjligtvis ev. genvägar du har.
Är det (virtuell/a) disk/ar till VM'n kommer du troligtvis att få ta bort & lägga in den/dem igen på alla ev. VM's.

Det var genvägar som jag mest undra över. Så man måste göra nya genvägar till den.

Man då vet jag vad som väntar än.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk

Detta är relativt enkelt.
Om din esxi inte hittar vmarna. Gör en scan för att hitta datastoret.
Om esxi inte hittar datastore automatiskt kommer dina vmar att bli "orphaned".
De kommer ej att gå att starta men du kan se konfiguration.
Ta bort dem från inventory lägg till från vmxfilen i ditt nu funna datastore.

Återkom hur det går

Visa signatur

..:: Workstation ::.. ..:: Asus P8Z77-v LX ::.. ..:: MSI GTX1060 6GB ::.. ..:: i5 3450 Ivy Bridge /w Antec KÜHLER H2O 620 Sluten Vattenkylning ::.. ..:: Corsair 16GB DDR3 600MHz/CL9/VENG ::.. ..:: NoName 650W ::.. ..:: Dell 24" 2408WFP ::.. ..:: Server ::.. ..:: AMD ..:: FX-8320 ::.. ..:: 16GB ::.. ..:: XFX HD6450 ::.. ..::250GB SSD Samsung 840 EVO::.. ..:: 3x 2TB wd black ::.. ..:: VCP6-DCV ::.. ..:: vmware esxi 6.7 ::..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tjossanmannen:

Detta är relativt enkelt.
Om din esxi inte hittar vmarna. Gör en scan för att hitta datastoret.
Om esxi inte hittar datastore automatiskt kommer dina vmar att bli "orphaned".
De kommer ej att gå att starta men du kan se konfiguration.
Ta bort dem från inventory lägg till från vmxfilen i ditt nu funna datastore.

Återkom hur det går

Måste först köpa lite strömadapter innan jag kan börja sen så är jag inte vid dator just nu.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666