är det väldigt svårt att starta en förhållandevis enkel dejtinsida?

Permalänk
Medlem

är det väldigt svårt att starta en förhållandevis enkel dejtinsida?

Hej

är det väldigt svårt att starta en förhållandevis enkel dejtinsida, räcker det med webhotel och mallar.. eller är man hänvisad till de mer specialicerade lösningar som finnes , eller finns det andra sätt?

//Peter

Visa signatur

E8400, Gigabyte GA-X38-DS5,
Leadteck 260 , 6gb minne.... blablabla

Permalänk
Medlem

Den "svåraste" delen är med all säkerhet att locka användare på en redan väletablerad marknad.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk

@Sexpack: Jag vågar påstå att det tekniska bakom en nätdejtingsida är det klart lättaste med det hela. Så har du inte en riktigt bra ide om varför folk ska välja din sida framför de andra hundratals etablerade alternativen (läs varför tjejer ska vilja använda den, det går 10-100+ män per tjej på typ alla sidor) så är det inget att satsa på.

Permalänk
Medlem

Att man måste fråga är nog ett tecken på att man tar sig vatten över huvudet...?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Skapa en sida där det krävs lika många aktiva från båda sidor så har du en unik idé.
Kräv att båda parter skickar meddelande för att få ta emot.

Med bara befintliga mallar kommer du aldrig få ihop en seriös dejtingsida.
Om du syftar på alla befintliga skal till sexsidor där man mest hittar på ett namn och en design så är det kanske enkelt.

Det som andra nämnt är problemet att locka användare.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Dr.Mabuse:

Att man måste fråga är nog ett tecken på att man tar sig vatten över huvudet...?

Alla måste ju börja någonstans, och det finns ju alltid (inte helt uppenbara) saker man inte tänkt på som andra kan upplysa om, så som hantering av personuppgifter t.ex.

Har man en bra idé men inte det tekniska kunnandet så har man inte alltid så mycket annat val än att fråga

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Alla måste ju börja någonstans, och det finns ju alltid (inte helt uppenbara) saker man inte tänkt på som andra kan upplysa om, så som hantering av personuppgifter t.ex.

Har man en bra idé men inte det tekniska kunnandet så har man inte alltid så mycket annat val än att fråga

Så sant, så sant. Behöver såklart inte betyda att man tar sig vatten över huvudet... ibland måste man våga chansa även om det kan verka svårt. Om inte annat blir man alltid en erfarenhet rikare.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

"Förhållandevis enkel dejtingsida"
De enklaste sidorna är oftast de svåraste att bygga.

Nej, du kommer inte bara kunna använda en mall och köra. Någonstans måste även användare kunna registrera sig, logga in, uppdatera sin personliga information samt på något sätt knyta kontakt med andra på samma hemsida på ett bra sätt. Detta är långt ifrån att bara använda en mall. Databaser, sessioner, hantering av personlig information och möjligen algoritmer för att matcha människor. Detta måste byggas eller så får du köpa färdiga lösningar för detta.

Fast vad vet jag, du kanske har en helt ny idé för hur en dejtingsida kan fungera som ingen annan har tänkt på?

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem

Har kollat runt lite, och det finns diverse Dating plugins till WordPress, både gratis och betalda lösningar.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem

Är idén att göra en dejtingsite där du är enda killen eller vadå? mr sexpack