Vilken är bäst som tank i wow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gyhlen:

Eh vänta nu? Jag är 900+ ilvl på min protadin och pungar ut mycket mer dmg än andra tanks jag lirar med.

AoE pulls är insane och ST är fortfarande mycket högre än andras. Sen självhealing och en hel arsenal av def CD's.

// Marcus

Han som skrev det har nog missad MoP och självklart Legion.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

@Gyhlen: Hej, som sagt så har jag inte spelat Legion, är däremot besviken vart Paladin tanks har gått i Legion då det inte alls är lika roligt, funderar helt på att skrota karaktären. Självklart är det min åsikt men dem, ännu en gång, tar bort en massa spells och då blir det förvirrande att komma tillbaka.

//Sebastian

Visa signatur

GPU: RTX 2080TI CPU: Ryzen 9 3900X. PSU: Corsair 1000W. RAM: 32GB (16x2).

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebKro:

@MaACc1i: Hej, som sagt så har jag inte spelat Legion, är däremot besviken vart Paladin tanks har gått i Legion då det inte alls är lika roligt, funderar helt på att skrota karaktären. Självklart är det min åsikt men dem, ännu en gång, tar bort en massa spells och då blir det förvirrande att komma tillbaka.

//Sebastian

Tyvärr så gjorde dom det med alla classer så inte bara paladiner som är drabbade!

Det som gör Paladiner roligast för mig är att dom inte känns så sega som andra classer. Bra mobility, spells som går av CD's hela tiden mao mycket att göra och man känner sig aktiv som tank. Druider, DK's och med kanske ett litet undantag på Warrior känns otroligt sega och nästan noll mobility. Som sagt, warriors har ju sin charge och leap men ändå inte samma sak enligt mig.

Som sagt, min högst personliga åsikt.

// Marcus

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem

@Razmion: Just nu är det Druid tank som gäller, mycket pga Mark of Ursol och även Iron Fur.
Dock så har wow alltid varit så att det går i omgångar över hela expansionen, så har du inte tänkt progga HC eller Mythic så kör på det du tycker är roligt!

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.