Bra tips för att testa mekaniska tangentbord

Permalänk
Medlem

Bra tips för att testa mekaniska tangentbord

Jag har planerat att ta med min snabbskrivande mamma på "utflykt" för att testa olika tangentbord.

problemet är att de affärer jag besökt bara har cherry red-brytare.
Jag hade hoppats på att vi skulle kunna testa lite fler sorters brytare och se vad som om vi kan hitta som passar mammas skrivande.
Även om olika märken kan vara orolig var min plan att få prova fler sorters brytare med henne.

Har ni något tips på vart man ska ta sig för att testa?
Uppsala är där jag befinner mig, men tar tacksamt emot andra generella/specifika tips på vart jag ska ta mig

Permalänk

Inet sisjön helt klart.

Visa signatur

feting dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjärnsläpp:

Inet sisjön helt klart.

Får åka och hälsa på mormor tillsammans med mamma

Permalänk
Medlem

Köp ett tangentbord med MX Clear, problemet löst!

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Permalänk
Medlem

Det är faktiskt rätt jäkla svårt att testa olika varianter. Bästa lösningen jag sett för att få lite större vidd är de små testbrädor som finns.

https://www.amazon.com/WASD-6-Key-Cherry-Switch-Tester/dp/B00...

Men även de lämnar ju ute ganska många switchar och ger en ganska dålig upplevelse hur det faktiskt känns att skriva på tangentbordet. Kan tänka mig att det finns några enstaka mässor och sånt du kan åka till och testa några fler, men även då är ju utbudet väldigt begränsat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheNoNa:

Det är faktiskt rätt jäkla svårt att testa olika varianter.

Ja, konstigt att det ska vara så.

Förstår inte att de inte kommit på tanken att marknadsföra sig mot de som skriver mycket - inte bara gamers. Och i Uppsala har vi ju ett gäng akademiker som skriver..
Rätt känsla i tangentbord kan borde gå att lyfta som effektivitet och arbetsmiljö - men då måste man få testa olika brytare!

Någon av de stora kedjorna i Uppsala hade tio cherry red uppställda, men inga andra brytare - alla marknadsförda mot gamers.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Se till att låta henne testa MX Speed. Denna fastnade jag för. Fungerar bra att skriva på (efter ett litet tag) samt är schysst att spela på. P.S Skriver mycket, väldigt mycket!

INET brukar vara bra, annars Mediamarkt brukar ha saker framme att klämma på...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foolwolf:

Se till att låta henne testa MX Speed. Denna fastnade jag för. Fungerar bra att skriva på (efter ett litet tag) samt är schysst att spela på. P.S Skriver mycket, väldigt mycket!

INET brukar vara bra, annars Mediamarkt brukar ha saker framme att klämma på...

Får ta och testa modellen med henne!
spelandet spelar ingen roll i det här fallet.. har försökt få pappa byggare att spela simcity, men nej -inte ens det.
patient är det som gäller.
tangentbordet får nog mamma ta med till jobbet där hon skriver som mest.