Tips på gratis transcode program?

Permalänk
Medlem

Tips på gratis transcode program?

Tja, är ute efter ett gratis program för att göra om x264 till x265 med stöd för nvenc hårdvaru transcode. Med batch funktion (kösystem) Har testat mediaencoder vilket fungerade bra men dyker upp nagscreens hela tiden där det står att man måste donera eller vänta 120 minuter vilket är sjukt störande. Har testat några till som bara hade förinställda profiler att välja mellan.

Pumpa tips så kan jag ladda ner och testa

Permalänk
Medlem

Handbrake

Tillägg: Hmm, verkar inte som att Handbrake har stöd för NVENC än, så jag antar att det går bort för dig.

Permalänk
Inaktiv

Vill man ha GUI så är Handbrake det självklara valet, annars är ffmpeg en het kandidat.

Permalänk
Medlem

Handbrake för enkelt bruk, FFMPEG för avancerat bruk.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kau:

för att göra om x264 till x265 med stöd för nvenc hårdvaru transcode

Sedan vill jag bara tillägga att detta är tekniskt omöjligt. Antingen kör man x265 eller så kör man NVENC. De går inte kombinera på något sätt, men jag antar att du helt enkelt blandar ihop encodern x265 med standarden H.265, också känt som HEVC.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av perost:

Handbrake

Tillägg: Hmm, verkar inte som att Handbrake har stöd för NVENC än, så jag antar att det går bort för dig.

Ja, utvecklarna till Handbrake har motsatt sig att slösa tid på att implementera grejer som är låsta till specifika hårdvarutillverkare. De har stöd för QuickSync (Intel) och de var på väg att lägga till stöd för AMD VCE men efter att AMD skrev om sitt SDK från grunden så lades det projektet ner.

Vill man ha ett litet enkelt program som stödjer hårdvaruaccelererad transcoding för både Intel, Nvidia och AMD så kan jag rekommendera: A's Video Converter

Annars har ffmpeg stöd för nvenc.