funderingar och tips angående eyefinity + 2 skämar till

Permalänk
Medlem

funderingar och tips angående eyefinity + 2 skämar till

Tjena!

Var på NetonNet igår och handlade 2 st nya RX480 då mitt gamla kort började ge efter.
Har tidigare kört Eyefinity på 3 skärmar till spel och liknande och haft 2 st extra som man haft lite onödigt skit på när man spelar .

Körde då ett 6970 till spelskärmarna och ett 6750 till dom 2 extra skärmarna och detta fungerade klockrent.
Efter att jag bytat ut korten mot de nya så får jag ej igång dom 2 andra precis som om den inte hittar de gamla kortet nu när dom nya är i .
Så lite tips på hur jag kan gå till väga för att lösa detta problemet .
letat efter skärmarna i inställningar samt enhetshanteraren men hittar inget .

Tack på förhand !

Visa signatur

Speldatorn: Chassi: Random server Processor: Intel Core i5 2500k kyls av en Antec Kühler H2O 620 Minne: 8gb corsair xms DDR3 low profile 1600mhz Grafik: XFX 6970 OS: Windows 7 64bitar
Landatorn: Chassi: bitfenix Prodigy Processor: Intel Core i5 2500k Minne: 8gb corsair xms DDR3 low profile 1600mhz Grafik:sapphire 6770 Flex 1gb OS: Windows 7 64bitar

Permalänk
Medlem

Om jag inte minns fel så måste alla skärmar sitta i första kortet när du kör Crossfire, en lösning på det är att skaffa en Displayport MST hub.

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-