Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2017

DIY USB kabel fråga.

Tjena!
Behöver något att pyssla med så jag tänkte göra en egen USB-kabel och sleeva denna med paracord.
Har hittat alla delar jag behöver hjälp med vilken kabel man borde köpa till?

Har läst att folk kört på CAT-5 kablar och att dom klipper bort connectors från usb-kablar.
Har någon ett bra tips på vad för typ av kabel som jag ska köpa.

Tack på förhand!

Trädvy Permalänk
Festpilot, Alltiallo
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012

@Mr Procrastination:
Jag hade köpt kontakter på typ Ebay eller annan hemsida som är gjorda för att löda fast kardelerna på direkt istället för att skarva och ha sig.

CAT5-kablar är billiga, tillgängliga och har rätt okej kabelstorlek. Den tvistade lösningen för signalkabeln är dessutom att föredra över att ha raka kardeler bredvid varandra. Eventuellt kan du hitta annan rätt tunn kabel men tänk då på att den skall vara fler-kardelig och faktiskt gärna "tvistad". Att snurra ihop kabeln kan man ju lätt göra med en skruvdragare.

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Geeks Officiella Discord-server |
Forumregler

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2017
Skrivet av DavidtheDoom:

@Mr Procrastination:
Jag hade köpt kontakter på typ Ebay eller annan hemsida som är gjorda för att löda fast kardelerna på direkt istället för att skarva och ha sig.

CAT5-kablar är billiga, tillgängliga och har rätt okej kabelstorlek. Den tvistade lösningen för signalkabeln är dessutom att föredra över att ha raka kardeler bredvid varandra. Eventuellt kan du hitta annan rätt tunn kabel men tänk då på att den skall vara fler-kardelig och faktiskt gärna "tvistad". Att snurra ihop kabeln kan man ju lätt göra med en skruvdragare.

Har kollat på dessa:

USB type A connector
USB Mini connector

Om det var något sådant du menade?

Och sen tänker jag att beställa typ denna kabel om det kan fungera?

Undrar också om man måste ha "case" runt usb-kontakten eller kan man köra krympslang runt direkt bara?
Ovanstående fråga är ifall man beställer typ dessa istället: USB MINI USB A