Vad är vad? (portvidarebefodran) Annorlunda router. Hjälp!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2017

Vad är vad? (portvidarebefodran) Annorlunda router. Hjälp!

Hej jag håller på att hosta en game server. Men jag har ingen aning vad som är vad när jag ska "portforwarda" det är inte normalt, Tillexempel står det inte "Start" eller "End" port. Jag vet inte vad som vad och i vilken spallt jag ska skriva in min IPV4 Adress i! Behöver hjälp! Kolla på denna bilden : http://imgur.com/XWpGXBw

Vad är vad? Vad representerar end eller start port?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hudiksvall
Registrerad
Okt 2004

Hej,
Du verkar ju ha ett exempel.

I alla fall, remote host representerar din publika IP-adress, tillsammans med den specificerar du vilken port inkommande trafik ska styras mot för lokal server.
Det är remote portrange som är samma som start och end port.

Du specificerar en port som i exempelvis 27016-27016 (bör fungera med 27016 också) om det är den porten som ska portforwardas mot din gameserver.

localt sätter du din privata IP på din server samt den port som den har kopplat servern emot. 27015 är vanlig vid CS:GO servers bland annat.

..:: Workstation ::.. ..:: Asus P8Z77-v LX ::.. ..:: MSI GTX1060 6GB ::.. ..:: i5 3450 Ivy Bridge /w Antec KÜHLER H2O 620 Sluten Vattenkylning ::.. ..:: Corsair 16GB DDR3 600MHz/CL9/VENG ::.. ..:: NoName 650W ::.. ..:: Dell 24" 2408WFP ::.. ..:: Server ::.. ..:: AMD ..:: FX-8320 ::.. ..:: 16GB ::.. ..:: XFX HD6450 ::.. ..::250GB SSD Samsung 840 EVO::.. ..:: 3x 2TB wd black ::.. ..:: VCP6-DCV ::.. ..:: vmware esxi 6.7 ::..