Automatisk identifiering av TV funkar inte med min XBox one S

Permalänk
Medlem

Automatisk identifiering av TV funkar inte med min XBox one S

Min nya X-box one S vägrar känna av att jag har en Samsung 4 K TV (UE55KU6075). Har provat att byta olika HDMI ingångar och olika HDMI-sladdar (även high-speed) och pratat med Samsung support som har återställt hela TV via fjärrstyrning utan att det hjälper.
Vad skall jag göra?

glömt ord
Permalänk

Vad står det under videoutgången på ditt xbox?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Saftsvalle: det står "HDMI OUT" (to TV)

Permalänk
Medlem

Ingen bild alls eller inte 4K? Jag vet att vissa Samsung TV har buggig funktion för viss HDMI 2.0 implementation.

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Medlem

Nu har jag ingen Samsung-TV, men på min TV var jag tvungen att aktivera "utökad" inställning för HDMI-ingångarna innan min One S kunde identifiera den som en 4k UHD/HDR-skärm. Se om du har något motsvarande. Se även till att använda en bra HDMI-kabel, den som följer med Xboxen klarar jobbet.

Permalänk
Medlem

@keyser: Jag provade X-boxen på en Samsung 7-serie på Netonnet (där jag köpt den) och fick samma felmeddelande. Jag lämnade tillbaka hela boxen till tekniken där som också hade kopplat ihop den..Får se vad jag får för svar..