Vilken av dessa 2 datorer ska jag välja?

Permalänk

Vilken av dessa 2 datorer ska jag välja?

Hp omen

Dell

Dem har nästintill identiska specifikationer.
Men jag får Dell datorn aningen billigare med rabatten som är idag.

Men det jag undrar är om någon har erfarenhet av tillverkare. Värmeproduktion, Design osv. Vad skiljer dessa 2 åt?

Jag har förstått att hpn känns aningen plastig i sitt utförande.

Mvh johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roffelito:

Hp omen

Dell

Men det jag undrar är om någon har erfarenhet av tillverkare. Värmeproduktion, Design osv. Vad skiljer dessa 2 åt?

Mvh johan

Tankeläsarna har sportlov så du kanske skulle berätta lite om vad du vill använda datorn till?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i7 12700, 5080, 32gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roffelito:

Hp omen

Dell

Mvh johan

Jag personligen hade valt Dell alla dagar i veckan. Jag hade betalat en tredjedel mer för Dell än HP med likvärdig prestanda.
Bara baserat på erfarenhet av båda märken sedan 1997.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk

Jag är inte intresserad av andra modeller. Jag gillar dessa för att dem har inte det dör pojkaktiga utseendet och dem har ändå helt okej prestanda. Det enda jag vill veta är vilken av dem ni tycker. Och varför. Och veta vad som skiljer dem åt.

Mvh johan

Permalänk
Medlem

Dell är det mer "vuxna" märket. Alla känner till dom och lär hålla andra handsvärdet bäst

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro