När tvättade du ditt tagentbord och datormus senast

Permalänk
Medlem

När tvättade du ditt tagentbord och datormus senast

Jadu som rubriken fråga.

Själva gjorde jag det idag och det behövdes verkligen.
Har inte gjort det sedan jag köpte tangentbordet och musen för något år sen tror jag.
Mycket skit och annat som hade samlats där, Bläää

Permalänk
Medlem

Jag gjorde det faktiskt i söndags! Brukar göra det en gång per halvår typ. Musen rengjorde jag våren -16 mest pga att scrollen satt i princip fast (mest troligt av massa katthår som det såg ut).

Permalänk
Medlem

I höstas. Någon gång om året minst försöker jag tvätta alla tangenter och musen.

Köpte ett extra Microsoft Sidewinder X4 och en extra Sttelseriew WoW Legendary Mouse bara för att jag är så grymnt nöjd med dem, men även de nya vörjar bli lite slitna i plasten och på tangenterna nu.

Bävar inför dagen jag måste byta. Tangentbordet går säkert att hitta hyfsade ersättare till nu när fler tangentbord har n-key-rollover i klass med X4 över USB, men musen vet jag inte om det finns någon som har lika bra knapp-layout och antal knappar...

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Musen är ganska ny så den är inte tvättad men tangentbordet börjar bli ganska smutsigt och dammigt. Se när jag orkar fixa det.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Tangentbordet rengjorde jag för runt 1 månad sen.
Musen rengjorde jag senast i förrgår.
Försöker att rengöra tangentbordet iaf varannan månad eller så. Känns bäst så.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR