Permalänk
Medlem

K70 LUX slocknar

Mitt K70 LUX RGB slocknar när jag installerar Corsair utilty. Det fungerade förut men i dag slocknade tangenterna. Förut gick det som ett flow av färger över tangenterna hela tiden. Jag har inte ändrat något i programmet. Tangenterna lyser statiskt rött när jag avinstallerar Corsair utility. Men då kan jag inte få det flow jag vill ha och ställa in färger. Det fungerar perfekt på min andra dator så det är inget fel på tangentbordet. Det måste var något som har blivit fel på datorn, men vad?
Har någon en lösning på vad det kan vara?

Permalänk
Medlem

@sodnik: Kollat så att Corsair Utility inte markerat fabriksinställningar som standard, det gjorde min på slump, var bara att byta till den gamla sparade profilen och problemet var löst.

Visa signatur

GPU: RTX 2080TI CPU: Ryzen 9 3900X. PSU: Corsair 1000W. RAM: 32GB (16x2).

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av sodnik:

Mitt K70 LUX RGB slocknar när jag installerar Corsair utilty. Det fungerade förut men i dag slocknade tangenterna. Förut gick det som ett flow av färger över tangenterna hela tiden. Jag har inte ändrat något i programmet. Tangenterna lyser statiskt rött när jag avinstallerar Corsair utility. Men då kan jag inte få det flow jag vill ha och ställa in färger. Det fungerar perfekt på min andra dator så det är inget fel på tangentbordet. Det måste var något som har blivit fel på datorn, men vad?
Har någon en lösning på vad det kan vara?

Hej sodnik,

Har du provat olika USB-portar?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan