skärm / tv till ps4 och möjligen datorn.

Permalänk
Medlem

skärm / tv till ps4 och möjligen datorn.

Tjena så tanken var att jag skulle använda min gamla 24" IPS datorskärm till ett ps4 jag har planerat att köpa men eftersom vovven tyckte att skärmen skulle ta en flygtur så får det bli en ny skärm alternativt investera i en TV som jag kommer behöva senare ändå (bor hemma fortfarande så dagen jag tar mig härifrån hade en egen tv varit bra!).

https://www.inet.se/kundvagn/visa/10239136/

tänkte mig den där som ps4 skärm, ett billigt alternativ eller så en TV och det är där jag vill ha hjälp för jag har 0 koll på TV vilken som är bra eller inte.

om jag ska ha en TV så är jag ute efter 40tum+ och budget för tv kan jag tänka mig max 8k.

EDIT: jag har just nu en Acer Predator XB271HU, skulle det funka att ha datorn i och ps4 kopplade till samma skärm samtidigt och bara byta input till hdmi när jag vill köra ps4? hade det sett dåligt ut för den behöver gå ned till 1080p från 1440p?

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14