PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dylanator:

Hej. Jag provade att röra grafikinställningar enligt en guide på youtube, men jag fick 'microstuttering' (och jag tjänade bara 10 fps)
Jag ställde om lite i windows grafikinställningar (schemalagd någonting) och sänkte lite AA och sådana där jag knappt fattar vad de är, post-process och någon till.

Vad är det jag ska återställa?
Är 'microstuttering' vanligt för er övriga?
Ryzen 7 3700, gtx 1070, 1440p, tidigare 90-110fps, nu 90-125fps

kan inte säga att jag upplever det det var fflera år sedan det gjorde det,,

följ denna quiden så får du ordning på det

https://exputer.com/guides/best-pubg-pc-settings/

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Skrivet av Tip Top:

kan inte säga att jag upplever det det var fflera år sedan det gjorde det,,

följ denna quiden så får du ordning på det

https://exputer.com/guides/best-pubg-pc-settings/

För mig var det 'schemalägg grafik-någonting' i windows grafikinställningar, gick tillbaka och klickade ur den.
Jag är egentligen nöjd att ett äldre gtx 1070 ger runt 100fps i 1440p, det är bara kul att man kan spela där nu när jag uppgraderat skärmen från 1080p.

Men jag spar din guidelänk. Tack.

Visa signatur

Ryzen 7 3700x stock.

Permalänk
Medlem

Kul när det går bra ibland, unranked men ändå riktiga spelare i klippet åtminstone...

https://www.twitch.tv/videos/1558668872

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | Prime B350-plus | Carbide 270R
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem

Nån som kör fortfarande? Vet inte varför jag spelar ibland då jag har tröttnat på spelet för länge sedan. Men häromdagen så stalkade jag en svensk streamer & lyckades komma in på samma map typ 4-5 ggr. Dom var en squad, så jag följde dom på avstånd & sköt granater på dom från cirka 500-700 meter. Skitroligt att höra deras prat

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av upf:

Nån som kör fortfarande? Vet inte varför jag spelar ibland då jag har tröttnat på spelet för länge sedan. Men häromdagen så stalkade jag en svensk streamer & lyckades komma in på samma map typ 4-5 ggr. Dom var en squad, så jag följde dom på avstånd & sköt granater på dom från cirka 500-700 meter. Skitroligt att höra deras prat

Kallas för stream sniping , kan bli bannad för det

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Spelar med gamla vänner och polare fortfarande… finns inget annat br vi fastnar för, warzone känns för arkadaktigt och knappt nån rekyl, och gillar inte lootingsystemet och känns inte alls lika spännande när man vinner där som i Pubg, finalen i pubg är fan puls 👀😄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tip Top:

Kallas för stream sniping , kan bli bannad för det

Åfan, får se hur lång tid det tar då

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av upf:

Åfan, får se hur lång tid det tar då

Alltså... Det betraktas som fusk. Du ser ju var någon annan befinner sig och utnyttjar det för att förstöra för dem. Sluta bara

Permalänk
Medlem
Skrivet av upf:

Nån som kör fortfarande? Vet inte varför jag spelar ibland då jag har tröttnat på spelet för länge sedan. Men häromdagen så stalkade jag en svensk streamer & lyckades komma in på samma map typ 4-5 ggr. Dom var en squad, så jag följde dom på avstånd & sköt granater på dom från cirka 500-700 meter. Skitroligt att höra deras prat

Spelar fortfarande, har inte hittat något roligare spel hitintills, squad är för rörigt och Arma för komplicerat/tidskrävande. Övriga jag hittat verkar vara för mycket arcade.
Men fusk, buggar/dålig spelmotor och toxiska spelare drar ned pubg rätt rejält tyvärr, spelar bara ranked.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Osueco:

Spelar fortfarande, har inte hittat något roligare spel hitintills, squad är för rörigt och Arma för komplicerat/tidskrävande. Övriga jag hittat verkar vara för mycket arcade.
Men fusk, buggar/dålig spelmotor och toxiska spelare drar ned pubg rätt rejält tyvärr, spelar bara ranked.

Spelar väldigt sällan, men när jag gör det så blir det ranked med randoms. Inte optimalt, men jag gillar inte riktigt alla nya tillägg som kommit in i casual/normal.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Jag spelar ett par gånger i veckan. Man har nästan alltid åtminstone EN rolig match. Spelet kan ha sina ljuspunkter ibland. Som häromdagen när jag körde Erangel. I slutstriden med typ 3-4 gubbar kvar så var det fortfarande en kille som åkte runt i en glider. När cirkeln gick ihop så insåg han väl att han inte kunde flyga längre och hoppade ut. Under sin färd ner mot marken så skrek han över Voip "Geronimooooo!" innan han slog i marken strax bredvid mig och jag höll på att garva ihjäl mig.

Det är rätt mycket cheaters dock vilket förstör. Jag har haft typ tre 2:a platser de senaste två gångerna jag spelat och sen när man kollar replayen så ser man att killen har no recoil/wallhack och annat skit. Det förtar lite av glädjen i det hela. Och även om man får nån bannad, vilket händer rätt ofta, så är nissen tillbaka under ett annat namn nästan direkt. För nåt år sen så lyckades jag få samma cheater bannad 3 ggr men varje gång bytte han sitt namn till ett nästan identiskt namn. Han hade dock alltid samma nameplate och namnet var lätt att känna igen. Nu har jag dock inte sett honom på ett bra tag.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om nya Vikendi? Tycker dom har lyckats riktigt bra, har aldrig direkt gillat den innan men nu är den en favorit.

Märker att jag kopplas upp mot deras server i Moskva & får en hel del "reklam" i pubg på ryska, någon annan som råkat för det?

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av upf:

Vad tycker ni om nya Vikendi? Tycker dom har lyckats riktigt bra, har aldrig direkt gillat den innan men nu är den en favorit.

Märker att jag kopplas upp mot deras server i Moskva & får en hel del "reklam" i pubg på ryska, någon annan som råkat för det?

Tyckte Vikendi var riktigt rolig och bra och har dragit mig för att spela den nya. Kör mest ranked med randoms. Körde knappt den tidigare nya kartan alls. Tycker inte fokus borde vara att göra nya kartorna och skapa fler köer.
Blir så urvattnat när folk ändå hoppar ur när de inte får sin karta.

Den kartan man vill spela hela tiden är ändå alltid Erangel.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av upf:

Vad tycker ni om nya Vikendi? Tycker dom har lyckats riktigt bra, har aldrig direkt gillat den innan men nu är den en favorit.

Märker att jag kopplas upp mot deras server i Moskva & får en hel del "reklam" i pubg på ryska, någon annan som råkat för det?

Jag spelar nästan dagligen kör mest solo normal nu, tycker det blir så rörigt med squads.
Duo fungerar dock bra.

Nya Vikendi blev svinbra tycker jag härligt med lite nyheter och förändringar när man inte längre kör lika seriöst med ranking osv.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tip Top:

Det där var ju en rolig video!
2 potatisar i en frontralkrock

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Det där var ju en rolig video!
2 potatisar i en frontralkrock

Japp

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Har problem att starta. Får installera om och nu står det återuppta men det fastnar när det nästan är klart.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

Någon annan som upplever värdelös prestanda nu efter senaste patcharna? Dippar ibland ner till så lågt som 60fps, ofta ner mot 80-90. Ligger vanligtvis på 120+ (cappat på 120). Spelar i 3840x1620, dator i signaturen. Inga temperaturproblem, testat senaste drivrutiner.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Någon annan som upplever värdelös prestanda nu efter senaste patcharna? Dippar ibland ner till så lågt som 60fps, ofta ner mot 80-90. Ligger vanligtvis på 120+ (cappat på 120). Spelar i 3840x1620, dator i signaturen. Inga temperaturproblem, testat senaste drivrutiner.

Fungerar mycket sämre för mig efter senaste uppdateringen, har dessutom sjuka fps dropp till & från.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av upf:

Fungerar mycket sämre för mig efter senaste uppdateringen, har dessutom sjuka fps dropp till & från.

Bra att veta att man inte är ensam iaf. Tycker det är makalöst att dom inte bara misslyckas med att få till stabil prestanda, utan även lyckas sänka den. Fokus tycks iofs ligga på att pressa ut hutlöst dyrt kosmetiskt innehåll.

Det är synd, för PUBG är ändå ett spel jag återkommer till, och för min del så skulle jag vara villig att uppgradera datordelar om jag visste att jag skulle få en stabil upplevelse, men i fallet PUBG kan jag lika gärna få sämre prestanda om jag köper värre grejer.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Bra att veta att man inte är ensam iaf. Tycker det är makalöst att dom inte bara misslyckas med att få till stabil prestanda, utan även lyckas sänka den. Fokus tycks iofs ligga på att pressa ut hutlöst dyrt kosmetiskt innehåll.

Det är synd, för PUBG är ändå ett spel jag återkommer till, och för min del så skulle jag vara villig att uppgradera datordelar om jag visste att jag skulle få en stabil upplevelse, men i fallet PUBG kan jag lika gärna få sämre prestanda om jag köper värre grejer.

De har överlag förändrat prestandan åt det mycket mycket bättre hållet på senare år. Däremot har det vi ett antal patcher blivit problem med prestanda. Sen rätt vad det är kommer en patch där prestandan blir bättre än den någonsin varit. Tycker ändå det flyter på rätt bra och då spelar jag på något så klent som 1660 Ti.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

De har överlag förändrat prestandan åt det mycket mycket bättre hållet på senare år. Däremot har det vi ett antal patcher blivit problem med prestanda. Sen rätt vad det är kommer en patch där prestandan blir bättre än den någonsin varit. Tycker ändå det flyter på rätt bra och då spelar jag på något så klent som 1660 Ti.

Ja jag kan absolut hålla med om att det blivit bättre, men jag tror inte heller jag har något annat spel som jag spelat under så lång tid som haft så varierande prestanda, upplevd instabil prestanda. Men ja jag håller med om att det plötsligt kommer patchar där man reagerar på att spelet faktiskt flyter på bra. Får hoppas att det kommer snart dock för just nu är det sämre än på länge, för mig iaf.

Vet inte vad dom har för planer för framtiden, men det hade kanske varit dags för ett PUBG2 med annan spelmotor. Har väl ryktats om en uppföljare i UE5 men det var längesen jag hörde nåt nu så vem vet.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Inte undra på att man upplevt mycket mer fuskare på senaste tiden!

"Every week, the PUBG: BATTLEGROUNDS Anti-Cheat Team identifies and imposes permanent bans on an average of 60,000 to a maximum of about 100,000 accounts involved in the use, distribution, or sale of illegal software."

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Spelar några rundor i veckan när tid finnes och upplever stora prestanda problem. Är det dags att uppgradera burken eller har ni några tips?

Intel Core i5 6600K
16GB DDR4
512GB SSD
Nvidia Geforce 980
144hz 1080p

Har googlat fram diverse guider på nätet om inställningar och kör i princip allt på lägsta men uppnär nästa aldrig över 60 - 70 fps samt att stutter förekommer vid intensiva fighter. Upplever att spelet aldrig riktigt flyter på bra.

Har installerat om datorn nyligen samt uppdaterat till senaste drivrutiner. Är spelet bara dåligt optimerat eller finns det något annat jag kan göra?

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem
Skrivet av running_wild:

Spelar några rundor i veckan när tid finnes och upplever stora prestanda problem. Är det dags att uppgradera burken eller har ni några tips?

Intel Core i5 6600K
16GB DDR4
512GB SSD
Nvidia Geforce 980
144hz 1080p

Har googlat fram diverse guider på nätet om inställningar och kör i princip allt på lägsta men uppnär nästa aldrig över 60 - 70 fps samt att stutter förekommer vid intensiva fighter. Upplever att spelet aldrig riktigt flyter på bra.

Har installerat om datorn nyligen samt uppdaterat till senaste drivrutiner. Är spelet bara dåligt optimerat eller finns det något annat jag kan göra?

Grafikkortet är 9 år gammalt och CPUn 7år.
Du skulle kunna testa att bara uppgradra GPUn och se om det hjälper. Kanske ett 1080ti eller något.

Längesedan jag upplevde lag/stutter i spelet.
Kan ju bero på så mycket mer än bara HW. Kolla dina svarstider på ditt bredband exempelvis.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Grafikkortet är 9 år gammalt och CPUn 7år.
Du skulle kunna testa att bara uppgradra GPUn och se om det hjälper. Kanske ett 1080ti eller något.

Längesedan jag upplevde lag/stutter i spelet.
Kan ju bero på så mycket mer än bara HW. Kolla dina svarstider på ditt bredband exempelvis.

Har spelat i ca 3 år och är de senaste 2 - 3 månaderna jag upplever dessa problemen. Uppkopplingen är det inget fel med det har jag kollat.

Lutar väl åt uppgradering av hårdvara, överlag så ligger alltid CPU på över 90% och GPU runt 60%.

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem
Skrivet av running_wild:

Har spelat i ca 3 år och är de senaste 2 - 3 månaderna jag upplever dessa problemen. Uppkopplingen är det inget fel med det har jag kollat.

Lutar väl åt uppgradering av hårdvara, överlag så ligger alltid CPU på över 90% och GPU runt 60%.

Förra patchen så flöt det på bra för mig, nu laggar det mest hela tiden, har sjuka fps drops till & från på det med.

Sitter på ett 3070, har inte orkat uppdaterat signaturen.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Fått lite feeling med Pubg igen efter att jag bytt monitor till en 4k 240 hz som stödjer Hdr, och jag måste säga att pubg blir väldigt fint ändå med Windows auto hdr funktion efter att man pillat med lite inställningar i skärmen.

Tyvärr är man ju direkt i en nackdel eftersom vissa ytor blir för mörka så man ser inte fienden lika bra även om det blir mer trovärdiga förhållanden i hur ljus reflekteras osv. Te x när man tittar in i ett hus utifrån eller när man springer in i ett rum.

Får spara med Hdr funktionen till single player spelen 😂

Bifogar 2 bilder här nedan en med hdr på och en utan där man ser skillnaden!

Här kommer den med HDR aktiverat

Permalänk
Medlem

Och här kommer den utan