PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av D-ryd:

@hyperbol:

Patch 14 (senaste) har ju varit uppe på liveservern i snart 2 veckor nu, testservern är stängd.
Det enda de valde att inte flytta med från testservern var väl den nya "anti cheat launchern".

http://www.newsweek.com/pubg-patch-14-live-increase-tick-rate...

se där tog för givet att det inte var live iom att jag upplever spelet/ljudet buggigare än innan :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av hyperbol:

se där tog för givet att det inte var live iom att jag upplever spelet/ljudet buggigare än innan :/

På tal om ljudet. Vad har skett för ändringar där? Upplever också att det har ändrats till det sämre gentemot tidigare.

Permalänk
Medlem

Throwback thursday är i full gång idag. Ser tillbaka på gamla projekt och är tacksam för de möjligheter jag fått tack vare Youtube. Delar därför med mig av min första Cinematic Music Video (Down We Go) som även var startskottet för ett underbart samarbete med Youtubers så som t ex Dearsomeone, etc. Har ni ett mål och verkligen gillar det ni gör så hoppas jag innerligt att ni bara köttar på! Dedication pays off. 👊👊

Hoppas att samtliga får en trevlig helg!

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk

Har börjat följa turneringarna nu på Twitch, riktigt kul! Go FaZe! Men, spelas alla turneringar alldrig på Miramar? Varför inte i så fall? för obalanserad eller nått sånt?

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Är det fler här som har hamnat i den här ban-vågen? Har ni fått era konton unbanned?

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

@Lagerlöf: Tack, jag får väl hoppas att det löser sig då!

Edit: Det har redan löst sig. Synd bara att det tog ett dygn och bannen kom efter andra matchen in på lan-partyt. När man är 29 år så lanar man inte så ofta

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem

Ny dator, vilka inställningar?

Har skaffat ny dator och skärm. Några särskilda inställningar man bör göra?

Datorn är den i min signatur.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Har skaffat ny dator och skärm. Några särskilda inställningar man bör göra?

Datorn är den i min signatur.

Polaren har samma cpu och gpu som dig. Han kör 1440p med textures och aa på ultra. Screenscale 100, över 100 käkar fps rejält. Jag är osäker på vad han kör på dom andra inställnigarna dock.

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bläjd:

Polaren har samma cpu och gpu som dig. Han kör 1440p med textures och aa på ultra. Screenscale 100, över 100 käkar fps rejält. Jag är osäker på vad han kör på dom andra inställnigarna dock.

Vad är screenscale?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Vad är screenscale?

Gör om bilden till en annan upplösning men anpassar den efter din monitors upplösning. 100 är default. Käkar en del fps när du höjer det. En del som har sämre datorer sänker det under 100 för att få mer fps. PUBG om man jämför 1080 vs 1440p så ser det ut som två olika spel. I 1080p tenderar det att bli osuddigt (svårt att se andra spelare)men det problemet är inget direkt du lär märka i 1440p.

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem

@Bläjd:

Ok, tackar!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk

Så dom har seriöst tagit bort "Map selection" i senaste patchen. Hur tänker dom egentligen?

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil Hansson:

Så dom har seriöst tagit bort "Map selection" i senaste patchen. Hur tänker dom egentligen?

Har de någonsin tänkt till?

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Skrivet av Emil Hansson:

Så dom har seriöst tagit bort "Map selection" i senaste patchen. Hur tänker dom egentligen?

Ja, det blir för många köer i regioner med mindre spelare.

Visa signatur

1::3700+ San Diego@3.0GHzghz[300x10], Abit KN8-Ultra, 1024mb, X850XT @ PE. 01: 27190. 05: 6220.
2::XP 2500+ @ 3200+, Asus A7N8X-X, GeForce FX 5700 Ultra@ 605/1100, 512mb ddr. 01: 13550

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil Hansson:

Så dom har seriöst tagit bort "Map selection" i senaste patchen. Hur tänker dom egentligen?

Det är väl inte så svårt att förstå hur de tänker egentligen.
Fler val som delar upp spelarbasen kommer påverka den tid du sitter i kö innan en match har hittats. De har hela tiden pratat om att de INTE vill att du ska sitta i en lång kö, utan istället att du ska hamna i en match nästintill direkt du valt att söka.

Nej, det är inte bara kartor som du delas upp i.. utan även Solo, Duo, Squads - som i sin tur delas upp i 2 till delar, TPP och FPP.
Att ha 3 olika kartor för alla dessa andra val delar helt enkelt upp spelarbasen för mycket enligt skaparna, så vi får helt enkelt nöja oss med att välja bland 8x8km eller 4x4km.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Skrivet av Pamudas:

Det är väl inte så svårt att förstå hur de tänker egentligen.
Fler val som delar upp spelarbasen kommer påverka den tid du sitter i kö innan en match har hittats. De har hela tiden pratat om att de INTE vill att du ska sitta i en lång kö, utan istället att du ska hamna i en match nästintill direkt du valt att söka.

Nej, det är inte bara kartor som du delas upp i.. utan även Solo, Duo, Squads - som i sin tur delas upp i 2 till delar, TPP och FPP.
Att ha 3 olika kartor för alla dessa andra val delar helt enkelt upp spelarbasen för mycket enligt skaparna, så vi får helt enkelt nöja oss med att välja bland 8x8km eller 4x4km.

Visst är det bra med kortare köer, Men för oss som vill spela exempelvis Erangel endast så blir det mkt mer downtime mellan matcherna då man måste lämna matchen för att köa igen och hoppas på att man hamnar på rätt karta, Är det inte lite märkligt att försöka tvinga folk att att spela kartor dom inte vill spela för att få kortare köer?

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Hur nära måste man vara för att höra någons mikrofon i spelet?

Provade spelet hos en kompis, och blev jagad av en, troligtvis asiat. Och det lilla jag kan av asiatiska så var det svordomar, för trots fusk lyckades han inte döda mig. Tror i alla fall att det var hans mikrofon vi fick in. Han sköt mot mig ett par gånger, på halvlångt avstånd, utan siktet på mig. Överlevde båda gångerna, och sedan vet jag inte vart han tog vägen kunde inte se honom mer.

Permalänk
Medlem

Sitter hellre i kö 5 minuter för att spela Erangel än att behöva quitta 20 Miramar på raken. Säger inte jag tycker illa om Miramar, men hatar att inte få spela samma bana på raken. Inte kört så mycket Miramar sedan map selection, men nu är det färdigt med det. Står jag inte ut med sand så står jag verkligen inte ut med sand och quittar varje Miramar...

köar hellre

Visa signatur

Fractal Design R5 | Asus Z97-PRO(Wi-Fi ac) | i5 4690k @4.5Ghz Vcore 1.19 | Noctua NH-U14S | 8GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz | MSI 1070 | Samsung 850-Series EVO 500GB | Seagate Barracuda 2TB 7200rpm 64MB |

Permalänk
Medlem

@ciccipop: Och varför tror du att han fuskar? Hade han fuskat hade du garanterat varit död. Micken hör man inte allt för långt ifrån. Knappt från ena sidan av militärlägenheten på Erangel till den andra sidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relive:

@ciccipop: Och varför tror du att han fuskar? Hade han fuskat hade du garanterat varit död. Micken hör man inte allt för långt ifrån. Knappt från ena sidan av militärlägenheten på Erangel till den andra sidan.

När vi kollade på matchen i efterhand såg vi honom stå still, slå lite luftslag, för att få siktet att byta gubbe. Och sedan sprang han iväg utan att visa sig och att hans sikte sögs fast på spelare som inte är synliga.
Att jag överlevde beror att han sköt i dumma vinklar. Ena gången kom det ett hus i mellan.

Då måste det varit den första som jag dödade som satt och var sur, och pratade med mig.

Permalänk
Medlem

Jag hade en nakenfis som sprang efter mig och tjattrade häromdan. Han attackerade mig inte så jag lät honom vara. Efter ett tag så blev vi attackerade så jag gav honom en bössa men han gjorde inget, bara tjattrade. Jag blev skjuten och jag spectatade honom när han sprang iväg och tog sig ända till slutstriden utan att ens ta upp ett vapen. Jag vet inte om han fortsatte att tjattra då man inte hör chatten efter att man dör. mysko kille.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Skrivet av Nexim:

Sitter hellre i kö 5 minuter för att spela Erangel än att behöva quitta 20 Miramar på raken. Säger inte jag tycker illa om Miramar, men hatar att inte få spela samma bana på raken. Inte kört så mycket Miramar sedan map selection, men nu är det färdigt med det. Står jag inte ut med sand så står jag verkligen inte ut med sand och quittar varje Miramar...

köar hellre

Men om det viktigaste är att få spela samma karta på raken och inte att du måste spela Erengel, så hade du ju fått spela Miramar 20 gånger! Så det är väl inget problem då

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

Men om det viktigaste är att få spela samma karta på raken och inte att du måste spela Erengel, så hade du ju fått spela Miramar 20 gånger! Så det är väl inget problem då

Jo, om man bara vetat det på förhand

Visa signatur

Fractal Design R5 | Asus Z97-PRO(Wi-Fi ac) | i5 4690k @4.5Ghz Vcore 1.19 | Noctua NH-U14S | 8GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz | MSI 1070 | Samsung 850-Series EVO 500GB | Seagate Barracuda 2TB 7200rpm 64MB |

Permalänk
Medlem

Vilken vy spelar ni i nu för tiden? Spelar alltid fpp när jag spelar ihoo med andra i duo och squad.. men kör tpp när jag lirar själv, tycker jag känner klaustrofobi när jag spelar fpp själv, vill ha koll bakåt, så använder alt och kollar runt mucket då.. och blir lite ner ösi tpp... men jäklar vad arg man kan bli för man dör för att fi ser över/runt murar och väggar...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Swennis: Det är därför jag spelar fpp. Ingen ska ”fuska” och se mig med en märklig kameravinkel.

Visa signatur

1::3700+ San Diego@3.0GHzghz[300x10], Abit KN8-Ultra, 1024mb, X850XT @ PE. 01: 27190. 05: 6220.
2::XP 2500+ @ 3200+, Asus A7N8X-X, GeForce FX 5700 Ultra@ 605/1100, 512mb ddr. 01: 13550

Permalänk

@Swennis:

Har kört exakt 0 TPP games sedan dom släppte FPP läget

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Fick min första chicken på nya kartan igår i Duo@FPP.
Var riktigt trevligt

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

Som icke insatt alls, är PUBG ett spel som ni rekommenderar? Jag kan ingenting om det alls nämligen. Är det svårt för en nybörjare att komma igång?

Ja jag gillar FPS-spel.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL Black Pearl PSU: Corsair HX 850W MoBo: Asus Z97-A CPU: Intel Core i5 4690K @ 3,9Ghz RAM: 16GB DDR3 Kylning: Noctua NH-U12 S GPU: GeForce® GTX 560 Ti 2048MB "Phantom"OS: Windows 10 x64.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teknikrädd:

Som icke insatt alls, är PUBG ett spel som ni rekommenderar? Jag kan ingenting om det alls nämligen. Är det svårt för en nybörjare att komma igång?

Ja jag gillar FPS-spel.

Har inte lirat förstapersonspangare sen BF3 tills PUBG dök upp. En högst medioker dataspelare som mig testade och fastnade. Det är inte grafiskt snyggt, det är inte buggfritt. På många sätt ett undermåligt spel. Men PUBG erbjuder det allra viktigaste för mig - spelglädje. Spelglädje i en pangare jag saknat sen Battlefield 1942 och BF 2.
AI´s frånvaro gör spelet oförutsägbart. Människan tar konstiga och obegripliga beslut, människan framför fordon på alla möjliga och omöjliga sätt. Allt detta mixas ihop till ett slagfält av dråpliga och kaotiska situationer som gör spelet stundtals väldigt underhållande.
Känslan av utsatthet finns där konstant vilket kanske gör det här skitspelet till världens bästa skitspel.