PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem

Ta bort sanhok?! Nääää , möe hellre Miramar, den är faen mer öken än öken 😲😝

Permalänk
Medlem

När ni skriver långa kötider, spelar ni mitt på dagen, spelar ni tpp?
Oftast är kötiderna på någon sekund. Blir det mer än någon minut är det bara att avbryta och köa igen. Tycker det aldrig har varit några problem med kötider i fpp.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Ta bort sanhok?! Nääää , möe hellre Miramar, den är faen mer öken än öken 😲😝

Mirra är spelets bästa karta tycker jag. Mixen mellan långdistansdueller och närstrid gör den klart roligast. Sen kör jag dom andra kartorna också givetvis. Dock valde jag bort gamla Vikendi, sicket skitbygge till karta. Visuellt var den vackrast av alla dock.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av griid:

När ni skriver långa kötider, spelar ni mitt på dagen, spelar ni tpp?
Oftast är kötiderna på någon sekund. Blir det mer än någon minut är det bara att avbryta och köa igen. Tycker det aldrig har varit några problem med kötider i fpp.

Jag brukar inte heller uppleva några direkta problem med kötiderna. Men ibland om man vill köra någon mindre populär bana, t ex Miramar i single så kan det bli en hel del väntan.

Men annars är det mest att kön verkar hänga sig ibland, och då kan det gå iväg mot 5-10 minuter om man inte avbryter. Jag brukar inte vänta mer än 60 sek innan jag avbryter. Kör fpp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

När ni skriver långa kötider, spelar ni mitt på dagen, spelar ni tpp?
Oftast är kötiderna på någon sekund. Blir det mer än någon minut är det bara att avbryta och köa igen. Tycker det aldrig har varit några problem med kötider i fpp.

Får någon vecka sedan så var Sahnok kön död mitt på dagen på en söndag.

Så något måste dem göra även om dem vägrar inse problemet.(SEA regionen har klagat på kötider i typ 1 år men enligt PUBG corp är det inga problem)

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

@D-ryd: Ah allright. Vi kan ju ha tajmat igår då servrarna la av fullständigt. Dock har vi haft återkommande problem senaste året (?) där vi är full squad som ska till att hoppa och någon av oss inte ser någon av de andra. Den som inte syns måste då köra alt+f4 och sen joina igen för att personen ska ploppa upp för alla. Har ju blitt en del skratt där det TK:ats till höger och vänster men viss frustration ibland :[

Får ge det några rundor nu i helgen med någon bra IPA i sig så kanske man skrattar lite mer Btw, Bra namn för Danderyd (om det är syftet), varit ett stående namn sen barnsben för oss här på södra sidan

Visa signatur

Burk: Corsair 4000d Airflow | AMD 5600x | ASUS 3080 TUF OC | Samsung 840 EVO x2, Samsung NVMe 970 | Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Om man väljer Random så är kötiderna korta men man får bara spela Erangel eller vikendi. Vill man spela de andra kartorna så får man köra squad.
Det var ganska roligt att springa runt i Dinoland faktiskt men resten av kartan är ju mer eller mindre likadan förutom tågen som tuffar runt.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Skrivet av Swennis:

Ta bort sanhok?! Nääää , möe hellre Miramar, den är faen mer öken än öken 😲😝

Tycker alla banor är riktigt bra på PUBG. Skulle inte vilja ta bort någon...

Permalänk
Medlem

Happ trodde det skulle vara vilda västern här efter senaste uppdateringen. Vad tycker ni? Personligen är det ett fullständigt haveri minst sagt. Bottar?! Ranked mode utan att kunna välja karta och bara squad el 2-man? Skulle nog säga att de lyckats ordentligt med att sabba spelet, tyvärr.

Visa signatur

Burk: Corsair 4000d Airflow | AMD 5600x | ASUS 3080 TUF OC | Samsung 840 EVO x2, Samsung NVMe 970 | Citera för svar.

Permalänk
Medlem

@rabbe_1: 2-man? Jag ser bara 1-man squad eller full squad. Trodde man iaf skulle kunna köra solo... Och bara random map. Ja, vafan är det här för skit?

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av rabbe_1:

Happ trodde det skulle vara vilda västern här efter senaste uppdateringen. Vad tycker ni? Personligen är det ett fullständigt haveri minst sagt. Bottar?! Ranked mode utan att kunna välja karta och bara squad el 2-man? Skulle nog säga att de lyckats ordentligt med att sabba spelet, tyvärr.

Skrivet av Starric:

@rabbe_1: 2-man? Jag ser bara 1-man squad eller full squad. Trodde man iaf skulle kunna köra solo... Och bara random map. Ja, vafan är det här för skit?

För tillfället är det bara sqauds som gäller för Ranked.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

För tillfället är det bara sqauds som gäller för Ranked.

Verkligen sämst. För utanför ranked är det ju helt plötsligt fullt av dumma bottar. Snacka om att ta bort allt som gjorde det här spelet bra, nu är man ju gud och känner typ ingen spänning alls

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Bara jag som tror att deras marknadsföringsavdelning ligger bakom haveriet? Nu kommer det pratas och skrivas om pubg och den här katastrofala patchen - man rullar tillbaka - allt är som förr.

Patchen är ju imponerade usel. Körde en fight ink botar. Två mediokra gubbar soppar hem en kyckling med totalt 15 killar. 12-13 av dessa var helkorkade botar. Skittråkigt, bedrövligt, helkasst och genomruttet.
Antingen är det marknadsföringsavdelningen som ligger bakom eller så har hela utvecklingsteamet delat på utrymmet i det där blå skåpet och skitit på kommando.

Permalänk
Medlem

Katastrof. Är inte längre spelbart.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Bara jag som tror att deras marknadsföringsavdelning ligger bakom haveriet? Nu kommer det pratas och skrivas om pubg och den här katastrofala patchen - man rullar tillbaka - allt är som förr.

Patchen är ju imponerade usel. Körde en fight ink botar. Två mediokra gubbar soppar hem en kyckling med totalt 15 killar. 12-13 av dessa var helkorkade botar. Skittråkigt, bedrövligt, helkasst och genomruttet.
Antingen är det marknadsföringsavdelningen som ligger bakom eller så har hela utvecklingsteamet delat på utrymmet i det där blå skåpet och skitit på kommando.

Man vill ju hoppas och tro att det är som du skriver. Dessa jävla botar som verkar dyka upp ur tomma intet och är totalt hjärndöda bidrar liksom inte till stämningen eller känslan.

Har blåhålet kommit med någon vettig förklaring till den här implementationen mer än att newbs ska få känna på hur det är att få en kill eller tre?

Körde ranked igår också. 64 pers på Miramar var som att gå runt i en ödemark tills 5e cirkeln :/

Visa signatur

Burk: Corsair 4000d Airflow | AMD 5600x | ASUS 3080 TUF OC | Samsung 840 EVO x2, Samsung NVMe 970 | Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

För tillfället är det bara sqauds som gäller för Ranked.

Och det ser jag inget konstigt med då vi allt som oftast lirar i squad, men emellanåt blir vi 5 pers och då vill man ju köra duo och inte 2-man squad.

Visa signatur

Burk: Corsair 4000d Airflow | AMD 5600x | ASUS 3080 TUF OC | Samsung 840 EVO x2, Samsung NVMe 970 | Citera för svar.

Permalänk
Medlem

@rabbe_1: Men om man spelar själv och inte vill möta squads då? Solo måste ju fanimig också finnas. Snacka om att ta bort att spelvilja, nästan så man avinstallerar bara för att

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk

Har inte testat Ranked än, kört några normal, stött på nån bot, det störigaste var väl mer att jag såg en, trodde det var en bot och ställde mig helt öppet och sköt, så visade det sig vara en vanlig squad och blev omringad av 4 pers ...

Men i Ranked, kan man väl spela 1-man squad va? Jag kör alltid det, hatar att spela solo för då ligger det alltid nån random snake i en buske eller i ett badkar i 5 min som man aldrig hör förrän han skjuter en...

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av rabbe_1:

Och det ser jag inget konstigt med då vi allt som oftast lirar i squad, men emellanåt blir vi 5 pers och då vill man ju köra duo och inte 2-man squad.

Skrivet av Starric:

@rabbe_1: Men om man spelar själv och inte vill möta squads då? Solo måste ju fanimig också finnas. Snacka om att ta bort att spelvilja, nästan så man avinstallerar bara för att

Solos och Duos kommer att komma, När vet jag inte men de ska komma nån gång

Skrivet av pekkasteele:

Har inte testat Ranked än, kört några normal, stött på nån bot, det störigaste var väl mer att jag såg en, trodde det var en bot och ställde mig helt öppet och sköt, så visade det sig vara en vanlig squad och blev omringad av 4 pers ...

Men i Ranked, kan man väl spela 1-man squad va? Jag kör alltid det, hatar att spela solo för då ligger det alltid nån random snake i en buske eller i ett badkar i 5 min som man aldrig hör förrän han skjuter en...

Ja du kan köra 1-man squad, 2-man squad och 3-man squad också.

Det som suger med ranked är att det är Personlig rank.
Så om du kör en 2-man eller 4-man och dör tidigt men ditt lag vinner så får du inget för att dem vann

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Fyfan vilken skit! Hur tänker de när de går live med detta mitt i en season dessutom?

Hepp... då blir det inget mer PUBG...
Iaf inte förrän de låter en köra duo i ranked samt möjligt att välja karta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harbls:

Hepp... då blir det inget mer PUBG...
Iaf inte förrän de låter en köra duo i ranked samt möjligt att välja karta.

Duo/solo yes please

Välja karta i ranked, absolut inte. Däremot skulle dem kunna få ta bort sanhok och lägga till vikendi istället

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Duo/solo yes please

Välja karta i ranked, absolut inte. Däremot skulle dem kunna få ta bort sanhok och lägga till vikendi istället

Nah. Jag och polarna vill kunna välja map.
Avskyr miramar och sahnok. Tråkigare kartor får man leta efter.
Vi kör enbart duo på erangel, vikendi och karakin.

Tyvärr slutspelat tills de lagt till duo och möjlighet att välja map.
Känner på mig att det kommer ändringar rätt snabbt när de inser att de börjar tappa massa spelare

Permalänk
Skrivet av Harbls:

Nah. Jag och polarna vill kunna välja map.
Avskyr miramar och sahnok. Tråkigare kartor får man leta efter.
Vi kör enbart duo på erangel, vikendi och karakin.

Tyvärr slutspelat tills de lagt till duo och möjlighet att välja map.
Känner på mig att det kommer ändringar rätt snabbt när de inser att de börjar tappa massa spelare

De måste göra något mycket mycket snart. Alla verkar typ lämna Pubg och gå över till spel såsom Apex Legends, Call of Duty Warzone etc...

Permalänk
Medlem

Helt skandal. I solo och duo är det minst 50 bottar i varje game. Runt 12 på natten är det uppe i 75-85 i varje game.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

De måste göra något mycket mycket snart. Alla verkar typ lämna Pubg och gå över till spel såsom Apex Legends, Call of Duty Warzone etc...

Jepp! Det har varit ständigt förfall senaste tiden och detta är garanterat dödsstöten för många spelare.
Sinnessjukt korkat beslut!

Permalänk
Medlem

Detta spelet har bara gått utför sen det infördes skins till vapnen.

Det ligger just nu på min "installera aldrig-lista" i Steam.

Jag tycker det är riktigt tråkigt då jag älskade spelet fram till sommaren 2018.

//C

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harbls:

Jepp! Det har varit ständigt förfall senaste tiden och detta är garanterat dödsstöten för många spelare.
Sinnessjukt korkat beslut!

Ja, tragiskt med tanke på vilken potential spelet har och hur bra grunden är. Ett problem är väl att spelet är lite mera vuxet/realistiskt än konkurrenterna inom samma genre och därför tappar unga spelare. Görs det här rätt med bottarna som ett valfritt läge lämpligt för nybörjare så är det väl ok (för att komma in i spelet) men just nu har det blivit en soppa.

Permalänk
Medlem

Jag spelar inte längre. (har 1600h spelade)
Vägrar spela mot bots... jag väntar hellre några minuter extra i kö helt klart.

Men epic games kom ju ut med gratis GTAV och CIV. IV så jag är sysselsatt innan cyberpunk 2077 kommer ut!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Upplever dock PUBG som stabilare än tidigare, länge sedan jag hade någon krasch nu. Antingen har jag fått mera ordning på min dator eller så är det själva PUBG som äntligen blivit stabilt, någon eller några av de senaste patcharna som hjälpt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Upplever dock PUBG som stabilare än tidigare, länge sedan jag hade någon krasch nu. Antingen har jag fått mera ordning på min dator eller så är det själva PUBG som äntligen blivit stabilt, någon eller några av de senaste patcharna som hjälpt?

Jag och polarn bet i det sura äpplet och testade både normal och ranked (2man duos) i helgen.
Tycker också det är väldigt stabilt nu! Stötte på några fuskare i normal men märkte inte av något sådant i ranked.
Frågan är om det är pga SMS-auth eller om folk bara vänter på att hacksen ska bli uppdaterade till nya patchen så de kan köra på som vanligt igen.

Hursomhelst kommer det inte bli lika mycket PUBG som tidigare enbart för att de totalt dödat vanliga duo-games för oss som vill progressa som 2 personer bara.
Sen att de tagit bort valmöjligheten att välja karta är totalt värdelöst då vi båda hatar miramar och sahnok.

Får se om de backar tillbaka på sina ändringar eller om de skiter i en stor del av sin spelarbas och kör vidare på att se till den absoluta minoriteten som fokuserar 100% på ranked squads.

Time will tell!