PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem

Litet kort klipp av en av kvällens höjdpunkter.

Tog ner en squad till precis i efter att ha landat också men det sparade jag aldrig..

Edit: Fel inställningar i OBS så fanns visst inget ljud.. Laddat upp en ny med ljud istället

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Skrivet av Crazy:

Snart, snart, snart. Börjar komma ikapp.
https://youtu.be/SqnTJulqBHs

Riktigt snyggt spelat och snygg video

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalledalle:

Riktigt snyggt spelat och snygg video

Kul att det uppskattas! Tack. Finns lite fler Kill Compilations från Erangel på min youtubekanal.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Ny karta, nya äventyr och jag är lika dominant som tidigare https://www.youtube.com/watch?v=KmMMjkWyiiU

Gillar dina filmer skarpt

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Gillar dina filmer skarpt

Då är vi två
Kommentarerna är en solklar tiopoängare , att han bara kan hålla sig så lugn.

Permalänk
Medlem

Inte spelat på ett tag men när jag kör nu så känns det lite som att problemen med lagg är tillbaka? Både när jag skjuter någon och när jag blir skjuten verkar det vara fördröjning på registreringen, alltså vi pratar typ kanske 0.5 sekunder eller så.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Kommer det nån stor update nu inatt/i morrn tro iom det släpps den 20e? För då kommer ökenbanan va med? och förhoppningsvis det bättre flytet från testservrarna.

Permalänk
Medlem

Så vart är den nya patchen, det är det 20e idag

Visa signatur

CPU: 5800x3d
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Så vart är den nya patchen, det är det 20e idag

https://imgur.com/a/coSeO

Permalänk
Visa signatur

CPU : Intel Core i7 8700K | MOBO : MSI Z370-A PRO
GPU : Nvidia Geforce GTX 2060 6GB
RAM : Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2600MHz
SSD : Samsung EVO 850 500GB SSD x2
https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#/m...

Permalänk
Medlem

För de som har missat eller inte har greppat när man kan tänkas spela 1.0 på deras liveservers så lär det gå live runt kl 8:00 imorgon, alltså den 21:e.

"Players, we will be leaving Early Access and launching PC 1.0 on Dec 20 11PM PST. The maintenance on live servers for 1.0 will start Dec 20 6PM PST / Dec 21 3AM CET and last for 5 hours. 1.0 release patch notes and our plans beyond the release will be shared with you soon."

Angående patchen på deras testserver så verkar det vara samma Patch Notes som tidigare med lite fler buggfixar och finslipning av deras replayfunktion. Patch Notes finns här.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Sjusovarn

Jag har ett problem med att det känns som att jag har musacceleration i spelet även fast det inte finns. Jag har varken motion blur eller vSync igång och inget sånt i Windows settings, det är väldigt irriterande och har lett till att jag dött vid flera tillfällen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyScnd:

Jag har ett problem med att det känns som att jag har musacceleration i spelet även fast det inte finns. Jag har varken motion blur eller vSync igång och inget sånt i Windows settings, det är väldigt irriterande och har lett till att jag dött vid flera tillfällen.

Googla på att stänga av mouse smooth PUBG, tyckte det hjälpte, kanske är placebo, men hjälper det en så...

https://www.youtube.com/watch?v=3RznNtdENrM

https://www.youtube.com/watch?v=YZBuNfQGuE4

Permalänk
Medlem

Jo men för ea folket skulle det släppas idag.

Crap:
onsdag kl. 23:00 i Pacific Time är
torsdag kl. 08:00 *****

Där har vi anledningen

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@griid: @Mangee75:

Trevligt att någon uppskattar en korpenlirares misslyckanden. Än ger jag inte upp. Tråkigt att 1.0 inte rullas ut idag för oss européer. Var lite taggad inför det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

@griid: @Mangee75:

Trevligt att någon uppskattar en korpenlirares misslyckanden. Än ger jag inte upp. Tråkigt att 1.0 inte rullas ut idag för oss européer. Var lite taggad inför det.

jag var astaggad för det, åker nämligen direkt efter jobbet på fredag till min hemstad så kommer ej hinna köra då bruden ville komma och köra lilla julafton imorn...

Hoppas ni andra får många frallor och kyckling middagar!

Mvh

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hakd:

Sitter på AMD Cpu (Ryzen r5) och Nvidia Gpu (1070 TI).
Har haft bra FPS 80 - 160 men aldrig riktigt varit nöjd med flytet i spelet och med små stutters.

Testade stänga av HPET igår (rebootade) och drog några spel, vilken skillnad alltså. Känns som man har skalat bort 100ms i input lagg. FPSen är typ samma med flytet fick sig en enorm skjuts.

Stängde av det i Bios och inaktiverade i Enhetehanteraren.
Nu förstår jag hur folk kan göra reflexskott och 180 graders sniper kills när spelet faktiskt hänger med i rörelserna.

Något mera som testat detta ?

Hur kör du din överklockning, via bios eller från mjukvara? Har sett exempel där mjukvaruöverklockning ställer till det med timers vilket kan ge problem. Överklockning via bios ska inte orsaka samma problem.

Annars har jag sett delade meningar om effekten av HPET på eller av. Ska försöka logga lite frametimes i PUBG och se hur det ser ut.

Permalänk
Medlem

Sex raka exit-to-lobby för starta ny fight. Vill lira Erangel men inte fan dyker den upp. En gång på 9-10 rundor (omstarter ink). Nej, nu stänger jag av...

Permalänk
Skrivet av Mangee75:

Då är vi två
Kommentarerna är en solklar tiopoängare , att han bara kan hålla sig så lugn.

Håller med, imponerande

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Sex raka exit-to-lobby för starta ny fight. Vill lira Erangel men inte fan dyker den upp. En gång på 9-10 rundor (omstarter ink). Nej, nu stänger jag av...

Det är såna som du som gör att det blir mindre på servrarna ju, ibland droppar 20 direkt för att det är "fel" karta!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swennis:

Det är såna som du som gör att det blir mindre på servrarna ju, ibland droppar 20 direkt för att det är "fel" karta!

Ja fast det brukar ju vara tvärtom, alla verkar vilja köra nya kartan. Gamla Erangel startar med 75 pers mest hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Jajjemensan

Permalänk
Medlem

@jawik: Jo men vad väntar dom sig? När man nött hundratals timmar på samma map vill man testa något nytt!

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Får hoppas det kommer sen att man får välja map... sjukt tråkigt när många droppar.... :/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swennis:

Får hoppas det kommer sen att man får välja map... sjukt tråkigt när många droppar.... :/

Jepp det ska komma har de sagt, men inte nu i samband med 1.0.

Själv kör jag den karta det blir. Det enda jag kunde bryta för förr var regn, men det satt bara i att det ihållande ljudet gjorde att man vart helt trött i huvudet. Jag gillar dock den gamla kartan, den är mjukare än nya på något sätt så skönt att växla mellan dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jawik:

Hur kör du din överklockning, via bios eller från mjukvara? Har sett exempel där mjukvaruöverklockning ställer till det med timers vilket kan ge problem. Överklockning via bios ska inte orsaka samma problem.

Annars har jag sett delade meningar om effekten av HPET på eller av. Ska försöka logga lite frametimes i PUBG och se hur det ser ut.

Bios OC, jag anser att det var ett riktigt lyft av att stänga av HPET.
Spelet känns sjukt mycket mera responsivt än tidigare, nu kan jag sikta på känsla och inte på var jag ser siktet eftersom musen kändes så långt efter.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej allihopa!

Har någon erfarenhet av SLI i senste test-server versionen av pubg? Funderar på om jag ska köpa ett eller två 1080 Ti. Hörde att spelet lirade bättre förut med enbart ett kort.

Och jag vet att 2 kort är inte "värt" i de flestas ögon så bortse från det. Samt att det vore intressant att få veta om det lirar bra i SLI hur stor procentuell ökning snackar vi om?

God jul!

Visa signatur

Intel i7 2600K @ 4.6GHz - ASUS MAXIMUS IV Gene-Z - Zotac GeForce GTX 980 4GB - 16GB Crucial PC12800 - 80GB Intel X25-M - 250GB Samsung 750 - 250GB Samsung 850 - 27" ASUS ROG Swift - Silverstone SG01B-F - Fractal Design Newton R2 1000W - Fractal Design Define C - 240mm Fractal Design water cooler - WASD V2 TKL custom keyboard - Windows 10 64bit

Permalänk

Någon som testat 1.0 idag?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teobald:

Hej allihopa!

Har någon erfarenhet av SLI i senste test-server versionen av pubg? Funderar på om jag ska köpa ett eller två 1080 Ti. Hörde att spelet lirade bättre förut med enbart ett kort.

Och jag vet att 2 kort är inte "värt" i de flestas ögon så bortse från det. Samt att det vore intressant att få veta om det lirar bra i SLI hur stor procentuell ökning snackar vi om?

God jul!

Någon får rätta mig om jag har fel, men har för mig att 1080ti i SLI inte jobbar så bra. Har själv 1080ti. Förövrigt så har PUBG inget SLI-stöd, men sök lite på nätet och se om det finns några som har lyckats att få igång SLI felfritt. Vissa har nämnt att det går, men jag lyckades endast få 50% belastning på båda kort när jag testade vid ett tillfälle.

Skrivet av hanSSon11:

Någon som testat 1.0 idag?

Skickades från m.sweclockers.com

Körde några vändor idag innan de fick lite strul. Flöt på skitfint! Personligen upplevde jag inget lagg alls när man landade och skulle loota. Hoppas att det fortsätter så bara.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Flöt på bra ett par rundor, men sen kom den där rubberbandingen, gick in i fel rum, och gick upp för samma trappa 3ggr, fick en kill lätt, sen dog jag när jag laggade fram och tillbaka, både kills och death berodde nog på RB den rundan!
Men högre FPS, som på testservern!