Permalänk

Behöver ny smart Tv för max 12 000

Hej!

Jag börjar bli sugen på att köpa en ny tv och jag är väldigt kluven angående just vad jag ska kolla efter...
Har hittat en philips: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3618390 som jag såg på elgiganten idag och tyckte den såg bra ut. Har även börjat fastna vid ambilight, tycker det ser riktigt bra ut.

Men dom kunde inte slå på något annat i butiken så jag blev genast lite osäker ifall den skulle hålla måttet för fotbollsmatcherna och mitt spontana xbox spelande. Så jag undrar ifall det finns någon som är mer kunnig inom detta eller om någon har denna tv:n och kolla efter era åsikter. Personalen sa dock att denna tv skulle klara av det jag ville utan några problem men ändå så är man osäker.

Om ni vill tipsa någon annan så har jag lite egenskaper jag går efter just nu.
4k
HDR
55-60 tum
Jag kommer att använda tv:n till att spela xbox och jag kollar även en hel del på sport. Kollar även mycket serier.
Max 12 000
Ambilight är inget måste men ett stort +

Tack på förhand!

Permalänk
Visa signatur

i7 7700K // Radeon RX 480 8GB // Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15
Vengeance // MSI Z270 TOMAHAWK // Samsung 850 EVO 500GB // Fractal Design Integra M 550W

Permalänk

Helt klart denna länkade tv, har 60" och kör Xbox one och pc på den, funkar väldigt bra. En av de bäst prisvärda tv du kan köpa.

Visa signatur

I7 8700k, MSI Z390 gaming pro Carbon AC, Corsair 3000Mhz rgb 32GB, Corsair H115i, Samsung EVO 850 500G, Intel 520 SSD 180G, Crucial MX500 500G, Crucial ssd 750G, 2st Samsung 860 1Tb, MSI 1080 G-X. Corsair HX 850M, 2xHD, Bluray brännare. Fractal design r6 tg.

Permalänk

Jag har tittat på den också men jag fastnade på philipsen då jag tyckte bilden såg ungefär lika bra ut samt att den har ambilight. Ingen som har någon erfarenhet på Philips nuförtiden?

Permalänk
Bildexpert 📺

@hejsvejs12: Samsungen länkad ovan ger betydligt mer möjligheter att påverka bilden efter önskemål, till exempel hur mycket, samt i viss mån på vilket sätt, bildinterpoleringen ska påverka fotbollsmatcher. Den justeringen får du inte med Philips. Annars är den viktigaste faktorn för bra bild på fotboll att du har just bra bild på fotboll, då förslagsvis via HDTV. Inte via analog kabel-TV eller liknande.

Permalänk
Skrivet av Laxpudding:

@hejsvejs12: Samsungen länkad ovan ger betydligt mer möjligheter att påverka bilden efter önskemål, till exempel hur mycket, samt i viss mån på vilket sätt, bildinterpoleringen ska påverka fotbollsmatcher. Den justeringen får du inte med Philips. Annars är den viktigaste faktorn för bra bild på fotboll att du har just bra bild på fotboll, då förslagsvis via HDTV. Inte via analog kabel-TV eller liknande.

Jag kollar oftast på viaplay så det är full-hd. Jag tackar för era tips! Samsungen har ju gått upp i pris just nu, den ser ju riktigt bra ut men jag känner mig sugen på att köpa en ny tv med en ny funktion som t ex ambilight blir med philipsen samt att det är android vilket ger ett större apputbud. Men det jag undrar just nu är ifall ni avråder mig att köpa philipsen eller hur ser det ut om vi tänker utifrån den tv:n jag länkade till? https://www.komplett.se/product/903206/tv-ljud-bild/tv-video/...

Permalänk
Bildexpert 📺

@hejsvejs12: Ifall du gillar Ambilight är det Philips som gäller. Är du ute efter Android kan du lösa det smidigare via exempelvis extern Android, likt Nvidia Shield TV. Ifall du är ute efter bild- och färgkvalitet, framför allt kapacitet till kraft med HDR? Då är Samsungen bättre på samtliga punkter.

Permalänk
Medlem

@hejsvejs12: Köp inte TV efter gimmick, köp efter prestanda. Android går som sagt att lösa bättre via Chromecast. Ambilight? Jättesnyggt, men det hade ju varit roligare om man la det fokuset på något som faktiskt påverkar bildkvalitéten.

Philips har överlag bra skärm, men buggig programvara. Input lag är ju viktigt om du ska spela och där är Samsung bäst i test för tillfället, iaf i prisklassen.

Nu låter det ju dock som att du mer eller mindre bestämt dig för en Philips? Köp en sån i så fall. Det är till sist du som ska vara nöjd med ditt köp.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk

@Muyfa666: Lyckades köpa en välvd oled 3d tv som var ett demoexemplar för 13 000 och nedsänkt från 24 500 häromdagen, så jag är ganska nöjd nu. Tack för alla era svar!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Garmzon:

Hade du läst dom faktiska dokumenten hade du sett att det rör sig om en exploit där man måste ha fysisk tillgång till tv:n för att kunna nyttja den. Och då skulle man väl lika gärna kunna bugga rummet när man ändå är där i stället.