Dålig FPS i H1Z1

Permalänk

Dålig FPS i H1Z1

Vet inte vad detta spel klassas som då jag inte vet vad MOBA är, men H1Z1 har en del strategi så hoppas det här är rätt.

Jag tycker att jag har dålig FPS i H1Z1, inga grafikinställningar är gjorda och jag har 100-110fps.

Speccs finns i signaturen men tycker att en 4790K borde kunna driva H1Z1 på en skärm. De två andra visar bara webbläsare eller skrivbordsbakgrund.

En kompis sa åt mig att använda mig av den här länken och jag skrev då in 8 då jag har 8 trådar. Då hamnade jag nere på 90 fps.
Jag testade att skriva in 4 threads bara för att se och då kommer jag upp i 130 i pregame och ca 150 i stan.

Så länge jag är över 144fps ca 150 är jag nöjd men undrar om jag får ut vad jag borde eller hur jag bäst kan optimera inställningarna för att komma över 150 spärren.

https://www.reddit.com/r/kotk/comments/5x7c66/how_to_raise_fp...

Fattar inget eftersom att det inte är logiskt att 8 threadcount ska prestera sämst då jag har 8 trådar. Någon som testat det här? Enligt reddit verkar det funka för de flesta

Visa signatur

| MB: ASRock Extreme 9 | CPU: i7-4790K | CPU-Kylare: Coolermaser Nepton 240M | GPU: SLI Gigabyte GTX 970 G1 Gaming 3,5GB | PSU: Corsair RM1000 80+ Gold Certified | RAM: Corsair Vengeance 16GB 2x8GB 1600MHz | Lagring: Samsung 850 EVO 500GB | Chassi: BitFenix Colossus Window Blue | Skärmar: 3st VG248QE (144Hz), Samsung 42 Tum LED | Mus: Corsair RGB M65 | Tanjentbord: Corsair RGB K70 |

Permalänk
Medlem

H1Z1 är bara väldigt dåligt optimerat, spelar inte så stor roll vad för dator man har i det övre skiktet, man får inte mer fps ändå.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."