Vart kan jag få tag på ett Vortex Pok3r 3 (helst utan RGB) i Sverige?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Tog 3 dagar totalt från AMazon DE för mitt vortex.

Arbetsdagar eller inkl. helgdagar?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Arbetsdagar eller inkl. helgdagar?

Arbetsdagar. Beställde på Mån EM fick det på Tors.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Arbetsdagar. Beställde på Mån EM fick det på Tors.

Köpte mitt igår kväll, skickades nu på morgonen kl. 05:00 Ska enl. trackern komma fram 27/3, men Amazon brukar vara väldigt snabba med deras leveranser så förhoppningsvis kommer det fram innan onsdagen!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

En snabb fråga, kollar på ett poker 3 rgb, gillar verkligen att det är så litet. Men har en fråga, jag använder pilarna väldigt mycket och jag förstår att jag kan använda dessa genom att köra fn + i,j,k,l. Det jag dock undrar är att jag använder mig av många skrivbord i Windows och för att skifta mellan dessa kör använder man ctrl + Windows + pilarna, hur ska jag göra detta på smidigaste sättet på ett poker 3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av peggysue:

En snabb fråga, kollar på ett poker 3 rgb, gillar verkligen att det är så litet. Men har en fråga, jag använder pilarna väldigt mycket och jag förstår att jag kan använda dessa genom att köra fn + i,j,k,l. Det jag dock undrar är att jag använder mig av många skrivbord i Windows och för att skifta mellan dessa kör använder man ctrl + Windows + pilarna, hur ska jag göra detta på smidigaste sättet på ett poker 3?

Om du trycker på FN + Space så ändras i,j,k,l till pilarna utan att du behöver hålla ner FN (har för mig att det funkar så på Pok3r, gör det på tidigare modeller iaf). Annars går det bra att trycka på Ctrl + Windows + FN + pilknapp

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Någon som har koll på hur lång tid massdrop tar? Droppet slutar om 6 dagar och sen shipping.

Köpte nyligen en klocka på massdrop.
Den hade "Estimated ship date is Mar 9, 2017.". Fick den till mitt postnord-ombud 3 mars, ca 1½ vecka efter avslutad dropp.
Tiden beror vad jag förstå mest på hur fort produktens tillverkare kan leverera efter att droppen slutat.

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Medlem

Tänkte dela med mig lite synpunkter ang. Pok3r MX Clear.

+ Grymt chassi.
+ PBT-keys.
+ Dipswitch så caps-lock blir FN. I detta läge är det klockrent med piltangenterna på i,j,k,l.
Även de andra kombinationerna, tex bägge "Delete", funkar mycket bra ihop.

- Alla tangenter har inte samma taktila feedback samt motstånd. Mina gröna och bruna känns jämnare.
- Tangenterna med stabilizers känns och låter för jävligt out of the box. Det glappar och rasslar och lutar. Testade först detta: https://www.youtube.com/watch?v=Q7gRnpe7oyw men tappade då känslan i tangenterna. Så istället för foam tryckte jag i ungefär lika mycket kullagerfett med en tunn, tunn pensel. Från bägge sidorna. Smorde även tunt på utsidan av de orangea stabilisatorerna. Slutligen glappar hållarna som dessa glider upp och ner i mot monteringsplåten. Gick precis att pressa in små bitar av eltejp i mellan. Efter dessa båda åtgärder känns och låter det nu klockrent!!!

Slutsats: Grymt tangentbord efter lite terapiarbete.

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag är mycket missnöjd med Amazon DE; köpte mitt Pok3r MX Clear 17/3 och de skickade den inom 24h vilket är ju bra! MEN - de skickade paketet UTAN spårbar frakt, ve och fasa! Finns ju risk att paketet tappas bort... vilket verkar ha hänt.

Har fortfarande inte fått mitt tangentbord, är enl. hemsidan fördröjd och måste vänta tills 4/4 innan jag kan få hjälp (provade även prata med dem via chatten i fredags men fick samma svar där).

Ni som beställde era Pok3r tangentbord från Amazon - fick ni dessa skickade med spårbar frakt?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Ni som beställde era Pok3r tangentbord från Amazon - fick ni dessa skickade med spårbar frakt?

Nä, har för mig att jag fick en lapp i postlådan där det stod att "brevet var för stort för att dela ut, finns att hämta på ditt utlämningsställe".
Alltså skickat som vanligt brev, inte paket. Från Amazon.uk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentuz:

Nä, har för mig att jag fick en lapp i postlådan där det stod att "brevet var för stort för att dela ut, finns att hämta på ditt utlämningsställe".
Alltså skickat som vanligt brev, inte paket. Från Amazon.uk.

Tråkigt att de skickar utan spårbar frakt, men roligt att du fick det! Själv har man inte fått någon lapp i brevlådan - mitt paket har nog försvunnit. Pratade nyss med Amazon DE's kundtjänst och kommer att få pengarna tillbaka. Kommer nog att beställa från Amazon UK istället, men det verkar vara ett lotteri - vissa får spårbar frakt, andra får inte det :S

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Tråkigt att de skickar utan spårbar frakt, men roligt att du fick det! Själv har man inte fått någon lapp i brevlådan - mitt paket har nog försvunnit. Pratade nyss med Amazon DE's kundtjänst och kommer att få pengarna tillbaka. Kommer nog att beställa från Amazon UK istället, men det verkar vara ett lotteri - vissa får spårbar frakt, andra får inte det :S

Jag har frågat Maxgaming och fått svar att de förväntas komma in Pok3r tangentbord efter påsk.
Håll utkik på deras hemsida under nästa vecka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av whinkz:

Jag har frågat Maxgaming och fått svar att de förväntas komma in Pok3r tangentbord efter påsk.
Håll utkik på deras hemsida under nästa vecka!

Roligt att höra, bra att fler svenska ÅF tar in dessa fina tangentbord! Dock beställde jag ett nytt från Amazon UK för 100 kr mer för ca en vecka sedan i hopp om att få ett tangentbord skickat med spårbarhet frakt... Men icke! Fortfarande förbannade ROYAL_MAIL utan spårbar frakt och har fortfarande inte kommit fram. Ska iofs komma fram på torsdag står det på hemsidan men aja... Får se helt enkelt! Kommer det inte fram blir det köp från Maxgaming, känns sisådär att vänta i snart en månad på ett tangentbord p.g.a. hopplös frakt från Amazon

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Maxgaming har nu fått in pok3r bord utan RGB! Finns i svart/vit med röda, bruna eller blåa switchar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Ni som beställde era Pok3r tangentbord från Amazon - fick ni dessa skickade med spårbar frakt?

Sent svar, men ja. Jag fick spårbart via Postnord till och med.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3