Skrivare printar grått över hela dokument

Permalänk
Medlem

Skrivare printar grått över hela dokument

Hej!

Har googlat runt en del men hittar inga lösningar som verkar innefatta mitt problem som lyder:

På jobbet har vi en skrivare som används flitigt för att skriva ut vanliga dokument. För att spara pengar så skriver vi ut i svartvitt. Men till mitt problem. Jag har en ny HP dator och när jag ska skriva ut så skrivs ett jätte-ljus-grått lager över hela pappret. Detta gäller endast när jag skriver ut i svartvitt, inte när jag skriver ut i färg.

Detta problem gäller bara mig, eftersom alla andra har MacBooks(?). Så misstänker att det har med Windows att göra eftersom vi använder samma tjänster i övrigt.

Konsekvenserna är att det tar en herrans massa extratid, och slösar på kassetten så chefen bad mig att kolla upp vad det handlar om, och jag kommer inte fram till något efter en tids försök. Är inte världsbäst på teknik, men inte helt tappad heller.

Skrivaren är en Brother MFC-J6920DW.

Tack på förhand!

Visa signatur

“It was luxuries like air conditioning that brought down the Roman Empire. With air conditioning their windows were shut; they couldn’t hear the barbarians coming.”

Permalänk

låter som något problem i drivrutinen till windows då om det bara gäller windowsmaskiner.

kolla med en annan windowsmaskin om den får samma problem får inte den samma effekt kan det vara något i dina skrivarinställningar.

du kan även testa att först göra dokumentet till en pdf och sedan skriva ut pdf filen.

märkt att office 2013 som vi har på jobbet ger lite blandade konstigheter med en hpskrivare vi har där, funkade bra med äldre office 2007 vi hade innan.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Har bett en kollega skriva ut på sin likadana Windowsburk när han är tillbaka. Vi skriver alltid ut på PDF och använder oss av ett webbaserat affärsprogram tillsammans med Google for Business. Dock är ju inte problemet när jag skriver ut med färg.

Visa signatur

“It was luxuries like air conditioning that brought down the Roman Empire. With air conditioning their windows were shut; they couldn’t hear the barbarians coming.”