Permalänk
Medlem

VBA hjälp

Hej.
Jag har lite problem med att ändra outputs i Word via macro.
Jag har ett "program" word dokument med bilder och en massa fält där man importerar in värden till. Dessa värden från fälten kommer sedan utföra några beräkningar på. Men nu finns det ett önskemål om att man ska kunna sätta vissa värden i paranteser för att antyda att dessa värden är lite osäkra men beräkningarna då blir lite fel eftersom Word antar att värdet i parantes är negativt.

Så min fråga är kan man ändra så word inte gör detta antagandet eller om det finns en annan lösning förhoppningsvis utan att skapa en ny Sub eftersom det skulle göra programmet långsamt.

Som preliminär lösning har jag maskerat detta genom att göra outputen på de variabler från beräkningarna på detta sätt:
"###0.0;(###0.0)" då blir även dem i parantes eftersom de är negativa egentligen men detta löser ju som sagt inte problemet utan bara döljer det...
Funkar när den bakomliggande beräkningen är division men om det är + eller minus så uppstår det ju fel igen.

Alla tips och råd är uppskattade.

Visa signatur

Core i5 750, Xfx radeon 5850 black edition, 8gb corsair dominator 1600 mhz, Asus p7p55d PRO, Velociraptor 150GB, Samsug 1TB, Antec 902, Zalman cnps10X extreme, corsair 650W.