Permalänk
Medlem

Telia Öppenfiber till ITUX?

har idag telias öppetfiber i huset och kör t3 som leverantör och är jätte nöjd.
igår hade jag en försäljare från com hem som sa att dem kör kampanj i området och har fina erbjudande. väljer man com hem 500-100 mb och tv paket guld så kostar det 599 kr i två år, och enligt dem låser dem upp mitt fiber från telias öppen fiber till Itux öpen fiber som är enligt dem den riktiga öpena fiber?

nån som har erfarenhet av det? har tecknat men är osäker, ska jag ångra mig?

Tack

Permalänk
Medlem

Jag får tipsa om att verkligen se över hur du konsumerar TV, inte bara kolla på om det är bra kanaler du får med eller hur många det är.

Om jag begriper det hela rätt så är det detta:
https://www.comhem.se/tv/tv-guld

Det känns "dyrt" med 439kr för min del, eller om paketdelen är 300-350kr / månaden för TVn. Ett grundpaket för kanske 49kr (modell Sappa/Boxer etc) och sedan specifika paket på det... kanske. Jag har själv valt till motsv HBO och Netflix men det är ju över bredbandet. Att tänka till på hur du kollar och sätta det i relation med kanske 4000kr/år för dom där dyrare paketen. (Det blir ett fint grafikkort för dom pengarna, juh)

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurk:

Jag får tipsa om att verkligen se över hur du konsumerar TV, inte bara kolla på om det är bra kanaler du får med eller hur många det är.

Om jag begriper det hela rätt så är det detta:
https://www.comhem.se/tv/tv-guld

Det känns "dyrt" med 439kr för min del, eller om paketdelen är 300-350kr / månaden för TVn. Ett grundpaket för kanske 49kr (modell Sappa/Boxer etc) och sedan specifika paket på det... kanske. Jag har själv valt till motsv HBO och Netflix men det är ju över bredbandet. Att tänka till på hur du kollar och sätta det i relation med kanske 4000kr/år för dom där dyrare paketen. (Det blir ett fint grafikkort för dom pengarna, juh)

Det är väl inte bara för tvns skull. För 599 kr för jag bredband 500mb och tv. Samt att min fiber blir upplåst från telia.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av spamb:

Det är väl inte bara för tvns skull. För 599 kr för jag bredband 500mb och tv. Samt att min fiber blir upplåst från telia.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, men jag mitt nöt läste guldpaketets innehåll och månadskostnad och trodde ju att det var den stora delen eller iaf hälften av det hela. Jag ser ju nu (efter lite kollande) att alldeles oavsett hur du vänder och vrider på det så får du höga avgifter hos både comhem och telias öppen fiber (och oavsett tjänsteleverantör).

Jag står på mig angående föregående påstående och kastar med "använder du verkligen 500/100 och värderar det så högt, det tror inte jag", 599 är mycket pengar för bredband och ktv i mina ögon, men visst... det är kanske ett kanonerbjudande i det nätet du sitter i.

På vilket sätt "låser dom upp" dig genom att kasta in en annan tjänsteleverantör? Billigaste transit dom kan hitta genom telias nät till en överlämningspunkt för comhem? Då får du trängas i kablarna med andra... så, lägre äkta kapacitet, längre latenstider?

//edit skrev fel i en prisjämförelse och tog bort det.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Hur blev det?

Skrivet av spamb:

har idag telias öppetfiber i huset och kör t3 som leverantör och är jätte nöjd.
igår hade jag en försäljare från com hem som sa att dem kör kampanj i området och har fina erbjudande. väljer man com hem 500-100 mb och tv paket guld så kostar det 599 kr i två år, och enligt dem låser dem upp mitt fiber från telias öppen fiber till Itux öpen fiber som är enligt dem den riktiga öpena fiber?

nån som har erfarenhet av det? har tecknat men är osäker, ska jag ångra mig?

Tack

Hej hur gjorde du? Jag har fått samma erbjudande igår och undrar Om COM HEM fungerar bra. Om du nu bytte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tailor94:

Hej hur gjorde du? Jag har fått samma erbjudande igår och undrar Om COM HEM fungerar bra. Om du nu bytte.

Hej. Jag ångrade beställningen och tog aldrig Com Hem. Är väldigt nöjd med öppen fiber.

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com