Varför går inte priset på Oculus ner i Sverige?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2007

Varför går inte priset på Oculus ner i Sverige?

Sett i Oculus egen webbshop att priset sänkts duktigt ner till runt 700 euro inkl frakt för både Rift och Touch i ett paket och hört liknande priser från personer ute i Europa.

Samtidigt fortsätter svenska butiker begära strax under 7.000:- för Rift och ca 3.000:- för Touch dvs strax under 10.000:- dvs ca 3.000:- mer än Oculus rekommenderade utpris och vad det tydligen även säljs för på annat håll ute i Europa.

Intressant...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2013

Förmodligen har inte fått några pengar tillbaka på sina gamla parti och då vill de fortfarande tjäna pengar på de. Kan du inte bara beställa från Oculus om du nu vill ha det?

GPU Gigabyte 1070 TI Kylning Corsair Hydro H110i
Moderkort Asus Z87-DELUXE Intel Z87 CPU 4790K
Minne Corsair 16GB CL9 1600MHz VENGEANCE PRO Nätagg Corsair AX860i
Chassi Corsair Carbide Air 540 Skärm Asus Swift PG278Q [2] Samsung SA950
SSD Samsung SSD PRO 850 256&2*128GB Hårddisk Western Digital Red 2TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2007
Skrivet av Leyer:

Förmodligen har inte fått några pengar tillbaka på sina gamla parti och då vill de fortfarande tjäna pengar på de. Kan du inte bara beställa från Oculus om du nu vill ha det?

Märkligt isf hur alla andra ÅF gör ute i Europa? Eller det kanske bara är ÅF i Sverige som sitter på gamla partier? Sen tror jag även att prisjusteringar från tillverkaren brukar avspeglas ut i alla försäljningsled vilket innebär att detaljister kan sälja till det nya och rekommenderarade priset och fortfarande tjäna en slant.

Skulle du inte själv bli rätt lack om jag tillverkade en produkt jag säljer till dig med ett rekommenderat utpris och sen några månader senare dumpar jag priset i min egen butik och låter dig sitta där med produkter ingen längre vill köpa pga ditt höga pris?

Har själv redan både Rift och Touch och hade turen att köpa Rift när Webhallen hade kampanj och sålde det för 5.990:- Valde dock att köpa hos El-Giganten och låta de matcha priset eftersom jag inte gillar Webhallen och därför ogärna handlar hos dem.

Lite förvånad bara att inga prisjusteringar skett här i Sverige och speciellt på Touch som legat på samma 2.990:- hela tiden vilket är ca 2.000:- över det nya rekommenderade priset.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2012

Det kommer, jag tror som leyer att det handlar om lagerhållning. Jag köpte för fullpris, samma med DK2:an men det bryr jag mig inte om för den är så jäkla bra. Glad att de sänker dock för vi behöver få in fler personer i hobbyn

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2007
Skrivet av drefk2000:

Glad att de sänker dock för vi behöver få in fler personer i hobbyn