Någon som har testat Anne Pro RGB Bluetooth mekaniska tangentbord?

Permalänk

Någon som har testat Anne Pro RGB Bluetooth mekaniska tangentbord?

Hej,

Är inne på att ersätta mitt Ducky One för en 60% bräda och kom då över Anne Pro och undrar är det någon här som har erfarenheter av det?
Har läst en del på Reddit och kollat recensioner men upplever att det finns en del motsägelser bland kommentarerna gällande batteritid och input lag. Någon som kan komma med några upplysande tankar?

Min känsla är att det annars är ett ganska prisvärt tangentbord.

(tillverkarens sida) https://translate.google.se/translate?hl=sv&sl=zh-CN&u=http://www.obins.net/index_en.php/AnneManualBook/AnneProManual.html&prev=search

(recension) https://youtu.be/mJ1fsALtGXo

(734:- låter ju bra) http://www.banggood.com/APP-Control-Anne-PRO-Blue-or-Red-or-B...

Permalänk

Återupplivar denna tråd för att jag också spanat lite på AnnePro. För min del blev det extra intressant när det numera pratas om att det ska komma en ISO-variant rätt snart. Köpte du någon för att testa sen?

Visa signatur

Supermicro X10SDV-6C-TLN4F m. Xeon-D 1528 | Crucial 64GB 2400MHz ECC | Silverstone DS380B | Corsair SF450 450W | HDD

Permalänk
Medlem

Beställde precis den svarta Anne Pro, återkommer efter att ha testat tangentbordet!

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Uppdatering: Har fått hem tangentbordet, har använt den i några timmar och har fortfarande inte vant mig med 60% formatet. Tog några bilder för någon timma sen som jag laddar upp strax. Kan säga att kvalitén på tangentbordet är "top notch".

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Tangentbordet kom rejält förpackat och i kartongen hittar man en usb sladd på ungefär 1.5 meter,
USB Bluetooth adapter samt ett verktyg för att lyfta upp tangenter. Konsigt nog fick jag inte med någon manual i mitt exemplar!

Tangentbordet var på när jag plockade ut den ur kartongen, det finns ingen av och på knapp på tangenbordet. Så för att spara på batteriet kan man stänga av bluetooth. Jag har inte hunnit testa hur långt tangentbordet håller på en laddning.

Tangentbordet har inga fötter utan, 'böjs' uppåt. Själv tycker jag om detta då det ser ganska bra ut samt så stör det inte mig.

Själv kan jag inte så himla mycket om tangenter/keycaps och mekaniska brytare, dock så tycker jag om tangenterna. De har någon textur på toppen samt så lyser ljuset ganska bra igenom tangenterna.

Halkskyddet på tangentbordets undersida funkar som den ska göra och tangentbordet flyttar inte på sig vid användandet.

Tangentbordets RGB ljus är en av orsakerna till varför jag valde detta tangentbordet. Man kan ansluta tangentbordet till mobilen och skapa eget mönster samt layout för ljuset. Utöver det ska man kunna skapa macros för tangentbordet i appen, fast det har jag inte provat än. Om man ansluter tangentbordet till datorn genom bluetooth stängs ljuset ner efter någon minut av inaktivitet. Dock ska den lysa konstant om den är ansluten med sladd.

Under dagen är bakgrundsljuset knappt synlig, även på maximal ljusstyrka.

Jag svarar gärna på frågor angående tangentbordet.

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Jag är också lite nyfiken på detta tangentbord. Vart beställde du ifrån? Visst går att vinkla tangentbordet?

Tack för dina fina bilder!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edgar:

Jag är också lite nyfiken på detta tangentbord. Vart beställde du ifrån? Visst går att vinkla tangentbordet?

Tack för dina fina bilder!

Tack

Köpte den från någon handlare på Aliexpress för ungefär 500:- inklusive frakt, länk. Dock tog det cirka 3 veckor för den att dyka upp. Tyvärr går det inte att vinkla tangentbordet.

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Jag har också köpt det där, från AliExpress eller om det var Banggood. Det tar sin lilla tid att skumpa med båt från Asien till Europa. Tangentbordet är bra över lag. Appen till iOS fungerar. Det man har skrivit som är mindre bra var att det inbyggda batteriet kunde ha svällt vid/innan leverans. Bara att skruva isär och kolla.
Mer info: https://www.reddit.com/r/AnnePro/

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UltraPro:

Tack

Köpte den från någon handlare på Aliexpress för ungefär 500:- inklusive frakt, länk. Dock tog det cirka 3 veckor för den att dyka upp. Tyvärr går det inte att vinkla tangentbordet.

Tusen tack för länken, jag är riktigt sugen på att prova ett 60% tangentbord. Kommer jag inte över något begagnat till vettigt pris blir det ett köp av denna.

Permalänk

Hur är input lag över bluetooth? Vissa säger att man inte märker någon skillnad mot trådat och vissa säger att det omöjligt att ens försöka använda det trådlöst. Läste någonstans att om man när man parar tangentbordet väntar i 5-10 sekunder från det att man parat till att man går ur "parläget" på tangentbordet så försvinner nästintill all input lag. Någon som har lust att testa?

Permalänk

Bra tråd och tack för länken, ska beställa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kirderfer:

Hur är input lag över bluetooth? Vissa säger att man inte märker någon skillnad mot trådat och vissa säger att det omöjligt att ens försöka använda det trådlöst. Läste någonstans att om man när man parar tangentbordet väntar i 5-10 sekunder från det att man parat till att man går ur "parläget" på tangentbordet så försvinner nästintill all input lag. Någon som har lust att testa?

Haft mitt i cirka 5 månader nu och jag märker inte av någon input lag alls faktiskt! Fungerar fint för att skriva mina uppsatser samt causal gaming! (Kör med bruna gaterons)

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem
Skrivet av UltraPro:

Tangentbordet kom rejält förpackat och i kartongen hittar man en usb sladd på ungefär 1.5 meter,
USB Bluetooth adapter samt ett verktyg för att lyfta upp tangenter. Konsigt nog fick jag inte med någon manual i mitt exemplar!

Tangentbordet var på när jag plockade ut den ur kartongen, det finns ingen av och på knapp på tangenbordet. Så för att spara på batteriet kan man stänga av bluetooth. Jag har inte hunnit testa hur långt tangentbordet håller på en laddning.
https://imgur.com/pqCFDDU.jpg
Tangentbordet har inga fötter utan, 'böjs' uppåt. Själv tycker jag om detta då det ser ganska bra ut samt så stör det inte mig.
https://i.imgur.com/eGLHDqe.jpg
Själv kan jag inte så himla mycket om tangenter/keycaps och mekaniska brytare, dock så tycker jag om tangenterna. De har någon textur på toppen samt så lyser ljuset ganska bra igenom tangenterna.
https://imgur.com/FudrbBr.jpg
Halkskyddet på tangentbordets undersida funkar som den ska göra och tangentbordet flyttar inte på sig vid användandet.
https://i.imgur.com/hwAWIq0.jpg
Tangentbordets RGB ljus är en av orsakerna till varför jag valde detta tangentbordet. Man kan ansluta tangentbordet till mobilen och skapa eget mönster samt layout för ljuset. Utöver det ska man kunna skapa macros för tangentbordet i appen, fast det har jag inte provat än. Om man ansluter tangentbordet till datorn genom bluetooth stängs ljuset ner efter någon minut av inaktivitet. Dock ska den lysa konstant om den är ansluten med sladd.
https://imgur.com/xDaefCM.jpg
Under dagen är bakgrundsljuset knappt synlig, även på maximal ljusstyrka.
https://imgur.com/c171OyC.jpg

Jag svarar gärna på frågor angående tangentbordet.

Skrivet av Mr_Lazy:

Jag har också köpt det där, från AliExpress eller om det var Banggood. Det tar sin lilla tid att skumpa med båt från Asien till Europa. Tangentbordet är bra över lag. Appen till iOS fungerar. Det man har skrivit som är mindre bra var att det inbyggda batteriet kunde ha svällt vid/innan leverans. Bara att skruva isär och kolla.
Mer info: https://www.reddit.com/r/AnnePro/

Tja,

Jag undrar om det går att koppla till flera system samtidigt och enkelt växla mellan dem med detta tangentbord? Jag kör nämligen två system parallellt. Dessutom ser jag gärna att tangentbordet är kopplat till ena systemet med tråd eller med usb-receiver eftersom mjukvaran för bluetooth på det systemet är oberäknelig. Tack ska ni ha i förväg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mkl:

Tja,

Jag undrar om det går att koppla till flera system samtidigt och enkelt växla mellan dem med detta tangentbord? Jag kör nämligen två system parallellt. Dessutom ser jag gärna att tangentbordet är kopplat till ena systemet med tråd eller med usb-receiver eftersom mjukvaran för bluetooth på det systemet är oberäknelig. Tack ska ni ha i förväg!

Jag kör enbart med sladd men att switcha mellan två har jag inte läst något om. Det går ju att dra i och ur sladden när du skall "koppla över" till BT-systemet men det låter lite keff

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

@Mr_Lazy har du kollat något på ÅÄÖ caps till dessa? Funkar vanlig Ducky knappar?
Får hem mitt i veckan. Så har jag kollat lite på det, och det är vissa kommandoknappar på platserna där "ÅÄÖ" sitter, hur funkar det när man kör SWE på tangentbordet?

Tack!

Permalänk
Medlem

jag har inte bytt ut några keycaps. man vänjer sig att åäö inte syns på tangentbordet

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Vet ni någon legit hemsida där man kan köpa detta tangentbord? dels keycaps

Visa signatur

CPU| Intel Core i9 9900K 3.6 GHz 16MB |GPU| MSI GeForce RTX 2080 8GB VENTUS V2|Motherboard| MSI Z390 MPG GAMING PLUS|RAM| - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance |HD| Samsung EVO 850 500GB |2TB seagate|PSU| EVGA Supernova 750W G2 |Chassi| Phanteks Eclipse P350X Black|

Permalänk
Avstängd

Hur är mellanslag på detta tangentbord? Är det klassiska, ett högt smällande ljud när man klickar på den eller är det mer ljuddämpat?

För jag har märkt att mitt nuvarande tangentbord kan låta en del om man skriver och smäller ned mellanslag snabbt med tummen.

Sidewinder X4 sitter jag med.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk

Min fråga är var beställde ni det och hur mycket kostade det sammanlagt med tull och frakt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rekyl1123:

Min fråga är var beställde ni det och hur mycket kostade det sammanlagt med tull och frakt?

Beställde mitt innan postnords avgift från någon säljare på Aliexpress. Betalade runt 500kr inkl frakt. De har däremot lanserat Anne Pro 2 nu

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rekyl1123:

Min fråga är var beställde ni det och hur mycket kostade det sammanlagt med tull och frakt?

Skrivet av UltraPro:

Beställde mitt innan postnords avgift från någon säljare på Aliexpress. Betalade runt 500kr inkl frakt. De har däremot lanserat Anne Pro 2 nu

Har Anne Pro och Anne Pro 2, båda inköpta på Banggood.com! Inget strul alls med sidan och inte så farligt långa leveranser heller, beställde Anne Pro för runt 500kr innan postnordavgiften kom men beställde Anne Pro 2 för några veckor sedan och fick ingen avgift att betala från postnord, gav runt 520kr för det med diverse rabatter! 2an är mycket bättre än 1an faktiskt, bättre stabilizers, av/på-knapp samt minde inputlag via bluetooth (har knappt märkt av det på 1an dock)

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem

@Rekyl1123: Banggood beställde jag ifrån förra veckan, har dock inte fått mitt ännu, men ska nog komma till veckan, så hör av mig ^^

Visa signatur

CPU| Intel Core i9 9900K 3.6 GHz 16MB |GPU| MSI GeForce RTX 2080 8GB VENTUS V2|Motherboard| MSI Z390 MPG GAMING PLUS|RAM| - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance |HD| Samsung EVO 850 500GB |2TB seagate|PSU| EVGA Supernova 750W G2 |Chassi| Phanteks Eclipse P350X Black|

Permalänk
Medlem

Tangentbordet är riktigt skönt, det dåliga är väl att det lyser 24/7, även fast datorn är av, vilket jag inte vet hur jag fixar :S

Visa signatur

CPU| Intel Core i9 9900K 3.6 GHz 16MB |GPU| MSI GeForce RTX 2080 8GB VENTUS V2|Motherboard| MSI Z390 MPG GAMING PLUS|RAM| - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance |HD| Samsung EVO 850 500GB |2TB seagate|PSU| EVGA Supernova 750W G2 |Chassi| Phanteks Eclipse P350X Black|

Permalänk
Medlem
Skrivet av carr3:

Tangentbordet är riktigt skönt, det dåliga är väl att det lyser 24/7, även fast datorn är av, vilket jag inte vet hur jag fixar :S

Om det är 1an så får du göra FN+R varje gång du stänger av/på datorn

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem

@joppe: Har 2an, vet du hur man gör med det?

Visa signatur

CPU| Intel Core i9 9900K 3.6 GHz 16MB |GPU| MSI GeForce RTX 2080 8GB VENTUS V2|Motherboard| MSI Z390 MPG GAMING PLUS|RAM| - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance |HD| Samsung EVO 850 500GB |2TB seagate|PSU| EVGA Supernova 750W G2 |Chassi| Phanteks Eclipse P350X Black|

Permalänk
Medlem

Vet nån om anne pro 2 finns med åäö?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Hellooz: Ah, jag har det och det funkar bra

Visa signatur

CPU| Intel Core i9 9900K 3.6 GHz 16MB |GPU| MSI GeForce RTX 2080 8GB VENTUS V2|Motherboard| MSI Z390 MPG GAMING PLUS|RAM| - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance |HD| Samsung EVO 850 500GB |2TB seagate|PSU| EVGA Supernova 750W G2 |Chassi| Phanteks Eclipse P350X Black|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hellooz:

Vet nån om anne pro 2 finns med åäö?

Skickades från m.sweclockers.com

Mitt har det, dock är det ju på;

(Men det går ju att lösa med ett par nya keycaps.

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk

Finns inte med svenskt tangentbord ännu.
Kollar just nu på detta eller ett Vortex Pok3r.

Någon som vet om man kan stänga av LED/RGB helt och hållet?

Permalänk
Medlem

@lamslagen:
Ja, det går att stänga av all belysning på Anne Pro 2.
Grabben köpte ett tidigare i år från Ebay. Sammanlagd kostnad blev ca 1000:-