Förlorar kopplingen till ubisofts servrar på For Honor PS4

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2015

Förlorar kopplingen till ubisofts servrar på For Honor PS4

Tjena,

Det är så att på senaste tiden så har jag haft problem med min uoplevelse i spelet for honor. Ungefär varje gång jag söker efter en match och det spelar ingen roll vilket game mode jag testar, så förlorar jag kopplingen till ubisofts servrar. Jag kommer ungefär in 1/15 matcher jag testar...

Det kan ha med att jag precis har flyttat till ny lägenhet där jag har fått ny internet leverantör vilket är comhem 100/10 med en com hem wi-fi hub c1 router. För att i min förra lägenhet så hade jag leverantören bahnhof där jag inga problem alls med detta.

Jag har ringt com hem men dom sa att inget var fel och att problemet förmodligen låg oss Ubisoft, men jag får ingen kontakt med ubisoft...

Jag tänker att jag kanske måste göra några inställningar i routern men jag har inge erfarenhet av det och hittar inga lösningar på mitt problem.

Jag har försökt att öppna några portar men det hjälpte inte... der var portar jag hittade om for honor till ps4.

Jag hoppas ni vet någon lösning till mitt problem och att jag har förklarat det bra!

Tack på förhand.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2012

Polarn hade samma problem. Det visade sig vara i Comhems spektakulära plastvrak WiFi "Hub" C1 som agerade brandvägg (hellre bokstavligt än tekniskt) som orsakade dessa problem. Han böt tillbaka till sin Compal och allt flöt på perfekt.

PSU: Corsair HX750 | MOBO: Asus P8Z77-V LX | CPU: i7 3700K @ 4.4 GHz | GPU: MSI Radeon R9 290X Twin Frozr Gaming OC 4GB GDDR5 | RAM: Corsair Vengeance 2x4GB @ 1600 MHz | SSD(s): Samsung EVO 840 256 GB & Intel 520 120 GB | HDD(s): Samsung HD204UI 2TB & Seagate Desktop 500GB | AUDIO: ASUS Xonar DX
AKA: FakeNinja

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2015
Skrivet av Shirayukiie:

Polarn hade samma problem. Det visade sig vara i Comhems spektakulära plastvrak WiFi "Hub" C1 som agerade brandvägg (hellre bokstavligt än tekniskt) som orsakade dessa problem. Han böt tillbaka till sin Compal och allt flöt på perfekt.

Okej, men så det funkade inte alls för han heller? Går det inte att göra någon slags router inställning för det tänker jag?

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av dansken321:

Okej, men så det funkade inte alls för han heller? Går det inte att göra någon slags router inställning för det tänker jag?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej.. Tror inte det funkade alls för än han slog av Firewall funktionen (vilket för övrigt är dumt att göra för medelsvensson).
Då hade vi testat portforwards och allt vad det heter.

PSU: Corsair HX750 | MOBO: Asus P8Z77-V LX | CPU: i7 3700K @ 4.4 GHz | GPU: MSI Radeon R9 290X Twin Frozr Gaming OC 4GB GDDR5 | RAM: Corsair Vengeance 2x4GB @ 1600 MHz | SSD(s): Samsung EVO 840 256 GB & Intel 520 120 GB | HDD(s): Samsung HD204UI 2TB & Seagate Desktop 500GB | AUDIO: ASUS Xonar DX
AKA: FakeNinja

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tranås
Registrerad
Aug 2014

Kika på recensionerna på steam så inser du snart att det är ubisoft som har begravt ännu ett spel.

CPU : Intel Core i7 8700K | MOBO : MSI Z370-A PRO
GPU : Nvidia Geforce GTX 1060 6GB |
RAM : Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2600MHz
SSD : Samsung EVO 850 500GB SSD x2
https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#/m...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

Jag tror på tidigare svar om att det är något i mjukvaran hos din ComHem router. Du kan prova att DMZ:a PS4:ans anslutning och se om det funkar alls. Då borde du iaf kunna utesluta att problemet härstammar från Ubisofts sida.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2015

@DePletch: Ah okey, men hur göra jag för att testa att DMZ:a ps4:ans anslutning?