Permalänk

Ytterligare paket

Köpte in PI3 idag med förhoppning om att det skulle fungera direkt men som vanligt med mig och Linux så går det fan i mig aldrig bra..

Programmet i fråga har släppt en version för PI och installation och konfiguration går bra (finns inget Gui utan config är en fil) och tjänsten (service) startar utan problem men jag kan inte se systemet i min telefon..

Jag öppnar packet manager och den säger att programmet behöver ytterligare 35 paket för att programmet ska funka som det ska.. hur installerar/hittar jag dessa paket?

Permalänk
Medlem

Vad är det för program du vill ha igång? Kan tänkas hjälpa en del. Vad är det för Linux-distrubition du kör?

Om du kör raspbian så bör

sudo aptitude update && sudo aptitude safe-upgrade

kunna ge dig vad du är ute efter.

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 120GB Intel 530 | 2*500GB HDD | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

har du installerat det via paket hanteraren?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Skrivet av Dracc:

Vad är det för program du vill ha igång? Kan tänkas hjälpa en del. Vad är det för Linux-distrubition du kör?

Om du kör raspbian så bör

sudo aptitude update && sudo aptitude safe-upgrade

kunna ge dig vad du är ute efter.

Rasbian ja. Och det hjälpte tyvärr inte :/

Skrivet av Haptic:

har du installerat det via paket hanteraren?

Nej. Programmet är pulseway (även kallad PC monitor förut) https://www.pulseway.com

Valde ju såklart den för Raspberry 1, 2 (rasbian)

Har gjort precis som dem beskriver här :/ känns lite konstigt om det bara skulle funka för pi 1.& 2. https://www.pulseway.com/setup

Permalänk

Förlåt grabbar... jag som missförstod config filen totalt..