Mass Effect: Andromeda körs i 4K-upplösning och 60 FPS med Geforce GTX 1080 Ti

Permalänk
Medlem

Jag är mer orolig att det som vanligt är en "titta-över-axeln"-port med konsolmenyer.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Avstängd

Vet inte om jag är så sugen på detta efter att ha läst https://www.rockpapershotgun.com/2017/03/14/mass-effect-andro... -- blir nog till att avboka.

Visa signatur

8x64-bit POWER5+, 2TB memory, 15.2mb L2-Cache, 2xFC & 2X10Gbit Ethernet -- en _riktigt_ dator har IBM P5+.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AppendixSE:

Men Yeesus. Vad hade hon ätit för svamp? Det där var ju Arseassins Paris nivå på fulhet.
Måste ju varit från en konsoll och inte en vettig PC.

De flesta "play along" filmerna verkar just vara konsoller och det finns få PC filmer från andra än utvecklarna själva

Så antingen är PC ännu sämre eller så försöker man skydda försäljningen av konsollversionen och inte visa hur bra PC är i jämförelse.

De spelade på PS4 Pro , och ja jag vet inte jag är besviken efter det jag har fått se hitintills iaf...Speciellt ögonen och munnarna vafan tänkte dem? HUR kan de som utvecklare se och tänka "fan vilket bra jobb vi gjort med ögonen" för det är verkligen PYSCHO eyes haha!

Såg när IGN spelade manliga karaktären han är iaf inte hjulbent...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Blir inget köp innan patchar och reakorg. Spelet verkar ju inte ens klart när man läser om alla fel.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk

Denna typen av spel tycker jag lider enormt av att använda sig av Frostbite-motorn eftersom det tydligen gör att moddare har svårt att ändra så mycket. Minns första Dragon Age där man kunde ändra allt man inte gillade med mods.

Att kunna styra sin egen spelupplevelse tycker jag är mycket viktigt för spel som mest handlar om enspelar-upplevelse.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

Sitt ner i båten

Jaja ta det nu lite lugnt innan spelet har hittat ut och det har börjat komma lite Review på PC versionen och inte konsol screens... Jag har inte gett upp hoppet om detta spel ändå

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Jaja ta det nu lite lugnt innan spelet har hittat ut och det har börjat komma lite Review på PC versionen och inte konsol screens... Jag har inte gett upp hoppet om detta spel ändå

'Early Access' till spelet börjar imorgon om man har deras Origin Jidder. Så ni lär få information innan släpp trots allt.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oneone:

De spelade på PS4 Pro , och ja jag vet inte jag är besviken efter det jag har fått se hitintills iaf...Speciellt ögonen och munnarna vafan tänkte dem? HUR kan de som utvecklare se och tänka "fan vilket bra jobb vi gjort med ögonen" för det är verkligen PYSCHO eyes haha!

Såg när IGN spelade manliga karaktären han är iaf inte hjulbent...

Av någon anledning är detta lite av Biowares grej och något dom aldrig blivit bra på.

Precis ALLA spel dom har gjort där ansiktsanimationer har varit en grej har det sett väldigt konstigt ut.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

"lol yes" kändes inte som ett speciellt seriöst svar, men imponerande ifall ett ensamt kort klarar det!

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av roxkz:

'Early Access' till spelet börjar imorgon om man har deras Origin Jidder. Så ni lär få information innan släpp trots allt.

Perfekt, då får vi veta då

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Ush ja knappt någon förbättring än från mass effect 3 på 360

me4

me3

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Det är därför du kan ställa grafiken på olika nivåer för att anpassa efter hårdvara. Tycker inte de ska göra spelet fulare bara för att dagens hårdvara ska orka det på högsta inställningarna.

Jo det är ju klart men syftade mer på att rekommenderad hårdvara kan vara riktad mot 1080p @ 30 bps. Vilket i min mening inte är att rekommendera.

Visa signatur

2500k | Noctua NH-U14S | Sabertooth Z77 | 16Gb Vengeance
3850 † 5770 † 660ti † 970 |

Permalänk
Medlem

Ja håller med Det kommer nog bli bra ska ni se.

Tur att jag har origin access så jag åtminstone kan testa det innan köp, otur dock att jag sitter i Afrika i skrivandes stund och kommer inte hem på ett par veckor hahaha.

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Trevligt om det stämmer, men jag tvivlar starkt (såvida deras "ultra" nu inte råkar motsvara alla andras "normal" i kvalité, och AA är helt avslaget).

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Well, han har spelat 30 timmar och bilden han visar ser exakt ut som ett gammalt 360-spel. Sen kanske det är snyggare i andra situationer. Man får hoppas PC-versionen blir bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zidious G:

Well, han har spelat 30 timmar och bilden han visar ser exakt ut som ett gammalt 360-spel. Sen kanske det är snyggare i andra situationer. Man får hoppas PC-versionen blir bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Konstigt att de mitt i spelet skulle använda mindre polygoner. lägre texturupplösning, sämre shaders och sub 1080 upplösning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Konstigt att de mitt i spelet skulle använda mindre polygoner. lägre texturupplösning, sämre shaders och sub 1080 upplösning.

Precis. Alltså ser antagligen hela spelet ut så på konsol. Bilden du visade antar jag är från utvecklarna själva? Dom ska man ofta ta med en nypa salt. Dom är ofta retuscherade och tittar man på många av dom senaste årens stora spelsläpp har vi sett flera "skandaler" med ej utlovad grafikkvalitét, t.ex självaste The Witcher 3. Men men, vi får se snart.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Av någon anledning är detta lite av Biowares grej och något dom aldrig blivit bra på.

Precis ALLA spel dom har gjort där ansiktsanimationer har varit en grej har det sett väldigt konstigt ut.

Om något har de blivit ännu sämre på det.. Dragon Age inquisition hade lite awkward ansikts animationer där också. Men var mycket bättre än vad jag sett från ME:A än så länge.

Hela spelet ser enormt rushat ut. Inte tal om att handlingen och dialogen är bland det sämsta jag sett från en Bioware titel.. Kanske blir bättre än vad som visats.. men känns tveksamt med tanke på vad RockPaperShotgun artikeln nämnde.

Får se vad release recensioner säger... Men detta är långt ifrån ett automatiskt köp i mina ögon.

Fast kanske inte förvånad spelet luktar skit på tanke på de anlitade bruden som gnällde över "virtuell våldtäkt" i GTA5, som en av deras författare..

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

spelet är väldigt fult i förhållande till dom löjligt höga systemkraven.. Har inget utseendemässigt som motiverar det. Bara extremt dålig optimering för att spara pengar.

Permalänk

Det är klart det är en konsollportning. Alla spel som släpps på mer än en platform är. Multiplattformsspel skrivs alltid för den vekaste hårdvaran.
Frågan är om det är en bra eller dålig konsollportning.

Permalänk
Skrivet av matnojje:

Ush ja knappt någon förbättring än från mass effect 3 på 360

Det ser ut exakt som Mass Effect 3 med en high-res textures mod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awakeruad:

Det ser ut exakt som Mass Effect 3 med en high-res textures mod.

Och fler polygoner och bättre shaders samt post effekter.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Joel_Sthlm:

"lol yes. 60+" haha tycker fler spelföretag bör ha den mentaliteten.
Att det bör va en självklarhet att spel ska rulla i minst 60 fps

Jo, förutom att det:
1. verkar vara en lögn
2. företaget släpper rekommenderade specifikationer anpassade för 1080p 30fps

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Skrivet av kettu92:

Det är ju ändå frostbite engine, förväntar nog hög fps och bra grafik. Man ser ju hur Bf1 och battlefront är.

Skickades från m.sweclockers.com

BioWare gjorde varken BF1 eller battlefront, titta på Dragon age och hur dåligt de kördes med tanke på hur "fult" det var.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk

Men herregud vad folk köper det här PR-snacket. Killen vet tydligen inte vad han pratar om. Andromeda körs otroligt dåligt. 1440p med ett 1070 kördes "okej" men cutscenes dippade till 30~ jag skulle vilja se 4k60fps från en trovärdig källa istället för någon som ligger på EA-paylist

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X