Microsoft Intellimouse-ersättare (Orginalet)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2016

Microsoft Intellimouse-ersättare (Orginalet)

Min stackars Microsoft IntelliMouse (Inte Explorer) har slitna brytare och behöver ersättare. Det som är bra med denna gamla klassiker är att den har sina två extraknappar på vardera sida och inte som många möss som idag påstår sig fungera för både vänster och höger har knapparna på vänstra sidan som exempelvis ZOWIE FK1/2.

För att veta vilken mus jag menar sök på Microsoft Intellimouse Optical

Jag har inte funnit något alternativ och undrar om någon annan löst detta problem? Finns det en liknande mus med bättre teknik och helst även optisk teknik som inte behöver belysning? Den funktionen jag saknar på IntelliMouse är sidoklick på scrollhjulet och hade uppskattat om det finns på IntelliMouse-ersättaren.

Fann precis SteelSeries Kana v2 men visade sig att den inte finns i produktion.

På Ebay finns en begagnad IntelliMouse för 100 kr och sedan rusar priserna iväg. Har även sett exemplar för närmre 1000 kr och i kartong för 2600 kr. Känns fel väg att gå att leta efter begagnade exemplar med okänd livslängd kvar eller köpa oanvända i kartong för 2600 kr.

Eller har ni någon eller några döda liggandes jag kan norpa brytarna från?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2012

Brytarna i möss brukar vara av standardtyp. Omron D2FC-F-7N är en vanlig modell, som är känd för att vara bra, och är lätt att få tag på. Du kan ebaya en trave flång nya sådana för några dollar

Förslagsvis öppnar du musen, och kollar så pinkonfiguration och dimensioner stämmer överens med switcharna du tänkt beställa. Det bör räcka. Skulle brytarna mot all förmodan ändå skilja sig åt, så har du i alla fall inte förlorat några större pengar på att gambla.

Nu lurade jag dig allt att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2016

@kaput: Var exakt dessa brytare i musen. Beställt. Tackar!

Trädvy Permalänk
Tangentbordskonnässör
Plats
Örebro
Registrerad
Sep 2005

@Leoms: Om du är sugen på en ny mus så har du Mastermouse Pro L som bör fungera utmärkt efter dina behov.

Har själv recenserat musen och den är riktigt nice måste jag säga.

Här har du recensionen om det är av intresse:
http://www.sweclockers.com/testpilot/22983-testpilot-cooler-m...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2016

@huttala: Tack för tipset. Trevligt att se att möss tillverkas för vänster och höger. Jag testar först nya brytare till befintliga musen för 10 kr inkl frakt.