AMD släpper drivrutin för Mass Effect: Andromeda

Permalänk
Melding Plague

AMD släpper drivrutin för Mass Effect: Andromeda

I och med lanseringen av Mass Effect: Andromeda för Origin Access- och EA Access-medlemmar släpper AMD en ny drivrutin för spelet, vilken utlovar förbättrad prestanda.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

FEM ÅR?! Vad i h-ete - känns som om trean kom häromåret. Man är uppenbarligen inte 20 längre. :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hoppas nån speedruna Andromeda så man kan se slutet för att döma om det är bättre än trean

Permalänk
Medlem

Har inte så jag får köra det i förväg så så kan inte köra fören 23e. Hoppas Nvidia har bra drivrutiner till dess.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Har inte så jag får köra det i förväg så så kan inte köra fören 23e. Hoppas Nvidia har bra drivrutiner till dess.

Skickades från m.sweclockers.com

Har haft utmärkt prestanda i de 2h jag körde imorse. Konstant 80-90FPS vad jag märkt i 4K ultra (lägsta som inte är OFF på AA) med mitt 1080Ti FE (EJ OC:at) och i7 6700.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Davban:

Har haft utmärkt prestanda i de 2h jag körde imorse. Konstant 80-90FPS vad jag märkt i 4K ultra (lägsta som inte är OFF på AA) med mitt 1080Ti FE (EJ OC:at) och i7 6700.

Om du har tid, gärna någon liten minirecenssion om vad du tycker om spelet och så, är det så stort som det sägs, får man samma känslor som när man spelade de gamla spelen etc?

Visa signatur

Dator: Gigabyte Z390 i7-9700 32gig RAM DDR4 RTX 2080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Davban:

Har haft utmärkt prestanda i de 2h jag körde imorse. Konstant 80-90FPS vad jag märkt i 4K ultra (lägsta som inte är OFF på AA) med mitt 1080Ti FE (EJ OC:at) och i7 6700.

Låter bra. Borde kunna ha 60fps I 1080p med mitt 1070 då tycker jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Till er som har access, några snabbfrågor:

1) Är Sprint, Use och Take Cover på samma knapp som i ME3?
2) Kan man binda primary och secondary binds som i ME1/2, eller bara primary som i ME3 (om jag kommer ihåg rätt)?
2.1) Vilka knappar kan man inte binda? Vissa spel har problem med att registrera shift, caps, console/paragraf (till vänster om 1 ovanför tab), å ä ö, och key 102 ("<", den till vänster om Z).
3) Är den egna karaktären lika seg och klumpig att styra som i ex Dragon Age: Inquisition (samma motor, därför jag frågar)?
3.1) Har teammates en förkärlek till att stå i dörrar och blocka, och vara sega på att flytta på sig (DA:I igen)?

Börjar nog med dom frågorna, då de och andra mindre irritationsmoment som tillsammans kan bli för mycket irritation är saker recensenter inte tar upp i recensioner, tyvärr. Juste, följdfråga:

4) Något du blivit mindre/mer irriterad på? Bakvända huvuden, 30fps cutscenes (DA:I igen!), klutter på banorna man fastnar på stup i kvarten, kan inte springa mellan två objekt som "bara" har 2 meter tom luft mellan sig (DA:I), överanvändning av osynliga väggar (DA:I), etc?

DA:I är enda riktiga Frostbite-spelet jag kört någorlunda mycket, så den agerar inspiration till många funderingar och tveksamheter för mig.

Permalänk
Medlem

Riktigt sugen på mass effect men totalvägrar origin

Visa signatur

"Don't Fear The Reaper"[/color]

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av marcus84:

Riktigt sugen på mass effect men totalvägrar origin

Får man fråga varför? Enligt mig iaf så är Origin en utav de bättre tjänsterna, mycket bättre policy och kundtjänst än Valve, Ubisoft och ActivisionBlizzard. Visserligen långt ifrån perfekt mjukvara, men det är väl inte tillräckligt för att bojkotta? (Geniun fråga varifrån Origin hatet kommer ifrån.)

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

@philipborg:

Nja tycker det är otroligt instabilt, hänger sig väldigt ofta. Sen dåligt spelutbud samt otroliga överpriser på spel, tom värre än steam på den fronten, sen tycker jag det är allmänt grötigt och gillar inte alls "friends-delen".

Visa signatur

"Don't Fear The Reaper"[/color]