Android version inte kompatibel med google play spel.

Permalänk

Android version inte kompatibel med google play spel.

*Mod får gärna flytta tråd om den är felplacerad*

Jag har velat installera spelet Lara Croft GO men när jag kommer in på spelets sida i google play står det "Enheten är inte kompatibel med den här versionen". Jag kör androidversion 5.1.1 om det är till någon hjälp. Ytterst tacksam för hjälp!

Permalänk
Medlem

Prova rensa cachminnet.

Appar -> Google Pay Butik.

Permalänk

@Lorault: Tyvärr gjorde det ingen skillnad =(.

Permalänk
Medlem

Det kan vara så att de kräver en nyare android-version, men kräva över 5 är ovanligt mig veterligen. Om du vill kan du prova ladda ner APK på https://apps.evozi.com/apk-downloader/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av reinholdsson:

Det kan vara så att de kräver en nyare android-version, men kräva över 5 är ovanligt mig veterligen. Om du vill kan du prova ladda ner APK på https://apps.evozi.com/apk-downloader/

Skickades från m.sweclockers.com

Vad menar du att jag ska skriva in i det fält som dyker upp i den länk du skickat?

Permalänk
Medlem

Jag missade att det var ett betalspel, du kan glömma mitt tips.
Annars hade du skrivit in paketnamnet eller bara klistrat in hela url.
Skickades från m.sweclockers.com

Mer info
Permalänk
Skrivet av reinholdsson:

Jag missade att det var ett betalspel, du kan glömma mitt tips.
Annars hade du skrivit in paketnamnet eller bara klistrat in hela url.
Skickades från m.sweclockers.com

Tack ändå.

Permalänk
Medlem

Det behöver ju inte vara androidversionen som inte är kompatibel, kan ju vara själva telefonen som t.ex. är för klen. Finns många billiga mobiler med Android 5.x som säkerligen inte har hårdvaran för att spela alla spel.

Inte sett att du nämnt vilken mobil du har någonstans, om jag inte missat det?

Permalänk
Skrivet av Åsa-Nisse:

Det behöver ju inte vara androidversionen som inte är kompatibel, kan ju vara själva telefonen som t.ex. är för klen. Finns många billiga mobiler med Android 5.x som säkerligen inte har hårdvaran för att spela alla spel.

Inte sett att du nämnt vilken mobil du har någonstans, om jag inte missat det?

Sorry för sent svar. Jag har en samsung galaxy j3 (budget version av S-serien

Permalänk
Medlem
Skrivet av Travhäst:

Sorry för sent svar. Jag har en samsung galaxy j3 (budget version av S-serien

Då skulle den mycket väl vara för klen för att kunna spela spelet enligt utgivaren av spelet

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Då skulle den mycket väl vara för klen för att kunna spela spelet enligt utgivaren av spelet

Ok, tack.

Permalänk
Medlem

Ofta kan man ladda hem det från apkmirror i stället och installera det manuellt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Travhäst:

Sorry för sent svar. Jag har en samsung galaxy j3 (budget version av S-serien

Skrivet av jnsson:

Då skulle den mycket väl vara för klen för att kunna spela spelet enligt utgivaren av spelet

Spelet kräver Android 4.1 så mest troligt som jnsson skriver.

Sett till benchmarkprestanda så presterar J3 ca 13-18% av en s7 både i 3Dmark och Antutu

Skrivet av King Grub:

Ofta kan man ladda hem det från apkmirror i stället och installera det manuellt.

apkmirror lägger inte upp betalappar. Men det är suverän sida, jag kör t ex Android Auto därifrån.