Xbox kontroll till Pc

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
åkersberga
Registrerad
Apr 2011

Xbox kontroll till Pc

Förlåt om det här är helt fel kategori! Att det är fel kategori är jag ganska säker på men hoppas att det inte blir helt tokigt nu. Hur som helst: Jag har idag en Xbox 360 kontroll (varianten för PC) med sladd som jag kör i datorn! Men den glappar något förskräckligt, den fungerar till och från.

Nu till min fråga - jag har 2 trådlösa Xbox 360 kontroller liggande.. alltså dom är till mitt Xbox 360 (inte för PC) går det att koppla in någon grej i usb på PC som gör att dom kontrollerna går att använda i en PC? Så jag slipper glapp och sladdar.

Med vänlig hälsning Mattias

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
luleå, sweden
Registrerad
Jul 2001

If you play a Nickelback song backwards you’ll hear messages from the devil. Even worse, if you play it forwards you’ll hear Nickelback. - Dave Grohl

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2011

Ja, det går att köpa en wireless receiver, dock är de lite svåra att hitta i Sverige. Amazon.co.uk har och sen kan man alltid köpa 3: parts från kina och liknande mycket billigare om man har koll på tull, frakt osv Kan tillägga att jag var i samma situation för någon vecka sedan, men slutade med att jag köpte en ny trådbunden kontroll istället eftersom det i princip bara gick att få tag i 3:e parts och då tog det flera veckor att få hem.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2006

Jag kör med en sån här som funkar bra. Så om du orkar vänta en månad så kan jag rekommendera den.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2013

@pollyman: Du kan inte köpa den officiella separat, utan den är bundlad tillsammans med en kontroller.

https://www.teknikmagasinet.se/produkter/dator-o-tv-spel/joys...

Intel® Core i7-6700K @Stock | SAPPHIRE NITRO Radeon R9 390 @Stock | ASUS Z170 PRO GAMING | CORSAIR Vengeance LPX 16GB (2 x 8GB) 2400MHz | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G2L 850W | Fractal Design Define R5 Titan Window | Cooler Master Hyper 212 EVO | Noctua NF-A14 | Windows 10 Pro x64

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
åkersberga
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av Seziuo:

@pollyman: Du kan inte köpa den officiella separat, utan den är bundlad tillsammans med en kontroller.

https://www.teknikmagasinet.se/produkter/dator-o-tv-spel/joys...

Okej! Men står inte att det funkar på windows 10 men det gör den väl?

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2013

@pollyman: Fungerar för mig allafall på Windows 10, skall inte vara några problem.

Intel® Core i7-6700K @Stock | SAPPHIRE NITRO Radeon R9 390 @Stock | ASUS Z170 PRO GAMING | CORSAIR Vengeance LPX 16GB (2 x 8GB) 2400MHz | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G2L 850W | Fractal Design Define R5 Titan Window | Cooler Master Hyper 212 EVO | Noctua NF-A14 | Windows 10 Pro x64