Permalänk

Battlefield 3

Hejsan! Jag undrar om det finns någon här inne som fortfarande kör detta spel? Tänkte isåfall att du/ni kan slänga iväg ett PM eller svara här så vi kan spela lite kanske! Eller är 3an helt utdött?

Visa signatur

Intel Core i5-7600 Kaby Lake@3.5Ghz|MSI Z270-A Pro|MSI GeForce GTX 1060 3GB|Crucial Ballistix Sport DDR4 8GB|Cooler Master Elite 430 Midi Tower Black|Samsung PM961 SSD 256GB PCIe|Windows 10 pro

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Japp, det händer.
Spelade en del i helgen, var faktiskt rätt länge sen.

Vore fint och dra ihop nåt litet gäng, dessvärre ser det ut att bli fler och fler tomma servrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fragzcore:

Hejsan! Jag undrar om det finns någon här inne som fortfarande kör detta spel? Tänkte isåfall att du/ni kan slänga iväg ett PM eller svara här så vi kan spela lite kanske! Eller är 3an helt utdött?

@tcntad

Jag kan vara med. Hojta till bara. Länge sen jag körde BF3an men har den installerad.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Jag är intresserad av att lira lite. Och testa co på för har aldrig kört det innan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av albeld:

Jag är intresserad av att lira lite. Och testa co på för har aldrig kört det innan.

Skickades från m.sweclockers.com

det är bara att lägga till mig på origin så lirar vi coop! origin: thenoguy

Visa signatur

Intel Core i5-7600 Kaby Lake@3.5Ghz|MSI Z270-A Pro|MSI GeForce GTX 1060 3GB|Crucial Ballistix Sport DDR4 8GB|Cooler Master Elite 430 Midi Tower Black|Samsung PM961 SSD 256GB PCIe|Windows 10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fragzcore:

Hejsan! Jag undrar om det finns någon här inne som fortfarande kör detta spel? Tänkte isåfall att du/ni kan slänga iväg ett PM eller svara här så vi kan spela lite kanske! Eller är 3an helt utdött?

Jag hade gärna hängt på också, som trevligt alternativ till BF1
Finns på ORIGIN som "Koizz"
Har även Discord klart om intresse finns.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D Black Case, ASUS ROG VIII Extreme/Assembley Z170, Intel® Core™ i7-6700K, Hydro Series™ H115i Extreme Perfomance CPU Cooler, Corsair Link Cooling and Lighting Kit, Geforce GTX Titan X Pascal, Corsair AX1200i, OCZ RD400 1TB M.2, Corsair Venegeance LPX DDR4 3000MHz 4X16 GB, Astro Gaming A50, SoundBlaster X Katana, TrackIR5, HTC VIVE, SteelSeries Apex, Logitech G502, Thrustmaster Hotas Warthog, Thrustmaster T300 Ferrari, ASUS ROG Swift PG278Q, Alienware AW3420DW

Permalänk
Medlem

Adda AlbinFromSweden på origin så kan man köra nån dag

Permalänk

Spelar också en del ibland!

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk

Har addat era nick här i tråden! Bli inte förvånad om ni får en friend request från Soldierofwar1985!

Ett tag sedan jag lirade Battlefield 3 men det är klart en av mina favoriter!

Permalänk
Medlem

Går det att köpa Battlefield 3 via nätet och ladda ner?

Jag har ingen CD/DVD-läsare nämligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lafa:

Går det att köpa Battlefield 3 via nätet och ladda ner?

Jag har ingen CD/DVD-läsare nämligen.

Köp via origin. Eller Kinguin.

Så här många spelar BF3 PC online2 818 PS3 online1 999 360 online1 936

http://bf3stats.com/

Mvh

Permalänk
Medlem

Det händer lite till och från just nu, där både jag och två andra (b.la jagardaniel) kastar oss in på en eller två rundor av metro (oftast denna http://battlelog.battlefield.com/bf3/servers/show/pc/60ff4442... ).

Så ta en kik där lite då och då. Oftast är vi inne runt ~20-22tiden (lite blandat med dagar)

Permalänk
Medlem

Kan man hitta någon conquest server med aktiva admins? Jag spelar helst något annat än Metro.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd

adda JIMSANSON på origin så är jag gärna med o lirar alla battlefield spelen.

Visa signatur

Grafikkort:Gigabyte AORUS GTX 1080 xtreme RAM: crucial ballistix sport lt ddr4 2400 overclock 2900 16GB
Nätagg: Corsair AX750W Moderkort: Gigabyte GA-Z270X-Gaming-7
SSD: Samsung 960 EVO 512GB Processor: Intel I7 7700k @4.8

Permalänk
Medlem

Kör gärna Battlefield 3 MEN... jag kan inte starta det och har även hört att det är många många som har problem med det även Hardline. Då jag startar bf3 så kommer det bara upp efter jag tryckt för att joina en server "Waiting for game to exit" och hur länge man än väntar eller gör så händer det ingenting. Jag googlade och följde några guider och många har löst det genom att klicka på den servern man vill joina och sedan ta upp aktivitetshanteraren och avsluta battlefield 3. Det funkade bra för mig i början men nu helt plötsligt så fryser hela webläsaren och måste även tvångsavsluta google chrome. Har även testat andra webläsare.

Hardline: När jag klickar på den server jag vill Joina så står det bara "joining server" och hur länge man än väntar så händer ingenting... Jag googlade även på det och hittar en massa träffar (precis som med bf3) men ingen lösning så jag gav upp dom två spelen. Bf3 hade jag gärna dock kört igen... Har ju trots allt betalat för dessa spel... Någon som har liknande problem som jag?

Visa signatur

Punch a fish make a wish

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whaea:

Kör gärna Battlefield 3 MEN... jag kan inte starta det och har även hört att det är många många som har problem med det även Hardline. Då jag startar bf3 så kommer det bara upp efter jag tryckt för att joina en server "Waiting for game to exit" och hur länge man än väntar eller gör så händer det ingenting. Jag googlade och följde några guider och många har löst det genom att klicka på den servern man vill joina och sedan ta upp aktivitetshanteraren och avsluta battlefield 3. Det funkade bra för mig i början men nu helt plötsligt så fryser hela webläsaren och måste även tvångsavsluta google chrome. Har även testat andra webläsare.

Hardline: När jag klickar på den server jag vill Joina så står det bara "joining server" och hur länge man än väntar så händer ingenting... Jag googlade även på det och hittar en massa träffar (precis som med bf3) men ingen lösning så jag gav upp dom två spelen. Bf3 hade jag gärna dock kört igen... Har ju trots allt betalat för dessa spel... Någon som har liknande problem som jag?

Kan du skriva vad du har testat? Lättare och man slipper ge tips du redan försökt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Kan du skriva vad du har testat? Lättare och man slipper ge tips du redan försökt

Skickades från m.sweclockers.com

Det jag har testat som jag skrivit är att ta upp aktivitetshanteraren och avslutat battlefield 3 processen när jag startar upp en server. Jag läste det på ett forum och hade hjälpt många men för mig fryser hela webbläsaren... Battlefield Hardline har jag inte gjort något, när jag googlade på "Battlefield Hardline joining server" fick jag en massa träffar på samma som jag har att det stannar vid "joining server" så jag gav upp, orkade inte med det

Här har du länken jag följde för att ordna bf3! Om du kollar så ser du att det är många som har löst problemet genom att ta fram aktivitetshanteraren.
https://answers.ea.com/t5/Battlefield-4/quot-Waiting-for-game...

Visa signatur

Punch a fish make a wish

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whaea:

Det jag har testat som jag skrivit är att ta upp aktivitetshanteraren och avslutat battlefield 3 processen när jag startar upp en server. Jag läste det på ett forum och hade hjälpt många men för mig fryser hela webbläsaren... Battlefield Hardline har jag inte gjort något, när jag googlade på "Battlefield Hardline joining server" fick jag en massa träffar på samma som jag har att det stannar vid "joining server" så jag gav upp, orkade inte med det

Här har du länken jag följde för att ordna bf3! Om du kollar så ser du att det är många som har löst problemet genom att ta fram aktivitetshanteraren.
https://answers.ea.com/t5/Battlefield-4/quot-Waiting-for-game...

1. Har du reparerat spelet?
2. Har du testat olika browsers?
3. Har du stängt av "Origin i spelet"
4. Använder du Betterbattlelog? Avinstallera.
5. Använder du andra plugin? Inaktivera.
6. Har du loggat ur battlelog och sedan testat igen? Ibland när jag joinat servrar har jag också fått det där. Glöm inte att stänga av allt origin/battlelog/battlefield i aktivitetshanteraren innan du loggar in igen. Förrutom PB-relaterade grejer.
7. "clear cache" i din browser?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

1. Har du reparerat spelet?
2. Har du testat olika browsers?
3. Har du stängt av "Origin i spelet"
4. Använder du Betterbattlelog? Avinstallera.
5. Använder du andra plugin? Inaktivera.
6. Har du loggat ur battlelog och sedan testat igen? Ibland när jag joinat servrar har jag också fått det där. Glöm inte att stänga av allt origin/battlelog/battlefield i aktivitetshanteraren innan du loggar in igen. Förrutom PB-relaterade grejer.
7. "clear cache" i din browser?

1: Har jag gjort, kommer ihåg mer nu när du nämner det.
2: Ja det har jag, Firefox och explorer.
3: Ja det har jag.
4: Ingen aning vad "Betterbattlelog" är?
5: Ska testa!
6: Ja det har jag, var det första jag gjorde.
7: Ja!

Visa signatur

Punch a fish make a wish

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

1. Har du reparerat spelet?
2. Har du testat olika browsers?
3. Har du stängt av "Origin i spelet"
4. Använder du Betterbattlelog? Avinstallera.
5. Använder du andra plugin? Inaktivera.
6. Har du loggat ur battlelog och sedan testat igen? Ibland när jag joinat servrar har jag också fått det där. Glöm inte att stänga av allt origin/battlelog/battlefield i aktivitetshanteraren innan du loggar in igen. Förrutom PB-relaterade grejer.
7. "clear cache" i din browser?

Inget av det du skrivit fungerade eller påvärkade...
Testa också starta singelplayer och det kommer upp samma "Waiting for game to exit"

Edit:
Fick det att funka nu! Tog bort battlefield 3 och en som heter "Eacore Server application"i aktivitetshanteraren och kryssade ner webbläsaren och nu startar det hela tiden även om jag väljer att avsluta spelet och sen startar det igen... Konstigt!?

Visa signatur

Punch a fish make a wish

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whaea:

Inget av det du skrivit fungerade eller påvärkade...
Testa också starta singelplayer och det kommer upp samma "Waiting for game to exit"

Edit:
Fick det att funka nu! Tog bort battlefield 3 och en som heter "Eacore Server application"i aktivitetshanteraren och kryssade ner webbläsaren och nu startar det hela tiden även om jag väljer att avsluta spelet och sen startar det igen... Konstigt!?

Gott att det löste sig. Ja, ibland kan såna där konstiga "fixar" lösa problem. Speciellt om DICE varit involverade.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Gott att det löste sig. Ja, ibland kan såna där konstiga "fixar" lösa problem. Speciellt om DICE varit involverade.

Tyvärr löste det sig inte... Gör jag exakt samma nu så fungerar det inte hur jag än gör har testa flera gånger och nu fryser webbläsaren bara... Haha ger nog upp...

Visa signatur

Punch a fish make a wish

Permalänk
Avstängd

@Whaea:
Jag hade exakt samma problem med Hardline.
Men idag kom jag in på en server,och spelet funka perfekt.:)
Bf3 har jag ej installerat just nu,

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

@Whaea:
Jag hade exakt samma problem med Hardline.
Men idag kom jag in på en server,och spelet funka perfekt.:)
Bf3 har jag ej installerat just nu,

Ska testa! Fast bryr mig inte så mycket om just Hardline, är dock nästan helt dött spelet på pc, 149 spelare inne just nu...
http://bfhstats.com/

Visa signatur

Punch a fish make a wish

Permalänk
Medlem

Är också sugen på att köra BF3 igen , hoppade över BF4 och hardline, Blev ett par hundra timmar BF1 men har inte riktigt fastnat.

Är det helt överfullt av fuskare i BF3 nu? Vilka servers är bra?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Har kört lite BF3 i helgen, det var riktigt kul måste jag säga. Verkar vara massa med spelare och servers online. Såg inga fuskare under hela helgen, dock jäkligt många duktiga som kört länge så det nästan känns som fusk för en som inte spelat spelet på typ 4-5år. Har man spelat samma banor i typ 7 års tid så har man nog nästan ett 6e sinne och vet vart spelare brukar stå, vilka vägar folk tar m.m. Men det blir bättre ju mer man spelar Igår gick det rätt bra, även om jag har negativ K/D, men det har jag i princip alltid haft, är inte speciellt bra i 1vs1 situationer och tar ofta initiativet att gå mot capture punkten, då dör man mycket

Om någon vill spela helgen som kommer så posta här i tråden så kanske vi kan få ihop ett gäng.

Verkar vara dåligt med svenska servers, men en hel del tyska och brittiska som har låg ping.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Har kört lite BF3 i helgen, det var riktigt kul måste jag säga. Verkar vara massa med spelare och servers online. Såg inga fuskare under hela helgen, dock jäkligt många duktiga som kört länge så det nästan känns som fusk för en som inte spelat spelet på typ 4-5år. Har man spelat samma banor i typ 7 års tid så har man nog nästan ett 6e sinne och vet vart spelare brukar stå, vilka vägar folk tar m.m. Men det blir bättre ju mer man spelar Igår gick det rätt bra, även om jag har negativ K/D, men det har jag i princip alltid haft, är inte speciellt bra i 1vs1 situationer och tar ofta initiativet att gå mot capture punkten, då dör man mycket

Om någon vill spela helgen som kommer så posta här i tråden så kanske vi kan få ihop ett gäng.

Verkar vara dåligt med svenska servers, men en hel del tyska och brittiska som har låg ping.

Kul! Jag testade också att installera detta igen och körde första rundan i helgen.
Började köra support med machine gun och fick 15 kills och rätt mycket supportpoäng från supplycrates samt flera flaggcaptures innan jag dog första gången. Kändes surrealistiskt efter så många års uppehåll, haha!
Fast ja, det vände efter att jag dog första gången K/D-ration blev typ 1:1 till sist hehe så resterande insats var allt annat än glänsande ;).

Nu är jag iväg på jobb några dagar men kanske kan det bli någon vända senare i veckan eller till nästa helg.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Kul! Jag testade också att installera detta igen och körde första rundan i helgen.
Började köra support med machine gun och fick 15 kills och rätt mycket supportpoäng från supplycrates samt flera flaggcaptures innan jag dog första gången. Kändes surrealistiskt efter så många års uppehåll, haha!
Fast ja, det vände efter att jag dog första gången K/D-ration blev typ 1:1 till sist hehe så resterande insats var allt annat än glänsande ;).

Nu är jag iväg på jobb några dagar men kanske kan det bli någon vända senare i veckan eller till nästa helg.

Behöver hjälp med att låsa upp lite CoOp vapen nån kväll om någon är sugen vill ha G3A3.

Verkar inte finnas några svenska servers igång längre heller. Trodde webbhallen skulle ha sina kvar men icke. Tips på bra servers med bra admins välkomnas.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm