hur vet jag om min VPN fungerar?

Permalänk
Medlem

hur vet jag om min VPN fungerar?

Tja,

nyligen så skaffade jag bahnhof vpn tjänst. har installerat mjukvaran , skrivit in lösenordet och allt connectar som vanligt .
när jag testar på DNS leak test så får jag 2 olika leverantörer :

ns20.adm.se.bredband.com Bredbandsbolaget AB

h-79-136-119-6.na.cust.bahnhof.se Bahnhof Internet AB

innan jag jag hade bahnhof så fick jag bara fram bredbandsbolaget raden. är lite osäker på hur detta fungerar, men nu när man ser att det finns båda, betyder det att det fungerar som det ska och hur kan man se / veta det ? har betalversionen av integrity vpn

tack på förhand

Permalänk
Medlem

Till att börja med. Bahnhof är den enda (som jag vet om) Internet-leverantören som inte loggar något (källa (läs citatet)), och de blånekar att ge ut någon som helst användardata om deras kunder till oavsett myndighet (polisen medräknad) eller privatperson, utan kundens godkännande.

Med det sagt, undrar jag vart du kollade vart VPN-anslutningen pekade mot? Var det genom Bahnhof eller någon annan webbsida? Jag använder mig av ipinfo.io när jag ska kolla information om min IP-adress.

Ett hett tips är annars att ringa till Bahnhof och prata med dem om ditt problem.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aki04:

Tja,

nyligen så skaffade jag bahnhof vpn tjänst. har installerat mjukvaran , skrivit in lösenordet och allt connectar som vanligt .
när jag testar på DNS leak test så får jag 2 olika leverantörer :

ns20.adm.se.bredband.com Bredbandsbolaget AB

h-79-136-119-6.na.cust.bahnhof.se Bahnhof Internet AB

innan jag jag hade bahnhof så fick jag bara fram bredbandsbolaget raden. är lite osäker på hur detta fungerar, men nu när man ser att det finns båda, betyder det att det fungerar som det ska och hur kan man se / veta det ? har betalversionen av integrity vpn

tack på förhand

Tja! Du borde endast ha din vpns dns synlig
Kolla här https://ipleak.net/ kolla sen på integritys sajt,klient ifall du har nån inställning som åtgärdar dnsleak.
Är allt ok där så kan det vara browserleak då finns det guider för att åtgärda det. https://browserleaks.com/webrtc#webrtc-disable

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alienware Aurora