Normal sensitivity på musen i menyer, jättehög i fps-spel

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2004

Normal sensitivity på musen i menyer, jättehög i fps-spel

Hej,
jag har nu provat med två olika möss och märker samma problem. I menyer, windows etc är sensitivityn på musen helt normal men när jag börjar spela spel som fps (märkte inga problem i t.ex. Civilization 6) så blir den jättekänslig. Kan inte spela spel som Mass Effect 2 eftersom där finns det endast 3 settings för hur känslig musen ska vara, low, medium, och high. Och även på low så är det på tok för högt så det går inte spela.
Vad kan detta bero på?

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
jkpG
Registrerad
Sep 2006

@Snuken:

Vad har du för mus?
Har du samma upplösning på skrivbordet som i spelet du spelar?

8700k + 1070Ti + XL2540

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2004
Skrivet av Gustenrocks:

@Snuken:

Vad har du för mus?
Har du samma upplösning på skrivbordet som i spelet du spelar?

Jag har en Steelseries rival och en Mionix 8200. Ja det är samma upplösning i spel som på skrivbordet, 1920x1080. Ska köpa en ny mus i veckan och hoppas ha fixat problemet innan dess.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
jkpG
Registrerad
Sep 2006

@Snuken: Du har ju DPI-switch på Naos och Rivalen antar jag, pröva att sänka den med programvaran. alternativt kanske kolla denna länken http://www.mouse-sensitivity.com/forum/topic/603-mass-effect-...

8700k + 1070Ti + XL2540

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2004

@Gustenrocks: Jag har båda mössen satta på den lägsta DPI:n. Och länken du delade var till Mass Effect Andromeda, jag pratade om Mass Effect 2

EDIT: Provade nyss CS:GO bara för att se om det var samma problem där, men där verkar sensen vara okej. Så änsålänge är det Mass Effect 2 (väldigt stort problem här) och battlefield (där kan jag sänka sensen i spelet riktigt lågt så det fungerar, men tycker inte den borde vara så låg som den är. t.ex. 1% i sensitivity)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
jkpG
Registrerad
Sep 2006

@Snuken: oj, jag bara antog att det var Andromeda. Det var dock långt mycket mer Google resultat för Mass Effect 2 så nått måste ju finnas där

8700k + 1070Ti + XL2540