Permalänk

Vad är grejen med svindyra t-bord?

Hejsan kära vänner!

Ser massvis med folk här på SweC men snuskigt dyra tangentbord, vissa säljs ju dessutom begagnade för flera tusen, men vad är vitsen med det egentligen? Är det typ en statusgrej? Lyxgrej? Nördsak? Fattar inte riktigt

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoldenFan:

Hejsan kära vänner!

Ser massvis med folk här på SweC men snuskigt dyra tangentbord, vissa säljs ju dessutom begagnade för flera tusen, men vad är vitsen med det egentligen? Är det typ en statusgrej? Lyxgrej? Nördsak? Fattar inte riktigt

Vad är grejen med dyra bilar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoldenFan:

Hejsan kära vänner!

Ser massvis med folk här på SweC men snuskigt dyra tangentbord, vissa säljs ju dessutom begagnade för flera tusen, men vad är vitsen med det egentligen? Är det typ en statusgrej? Lyxgrej? Nördsak? Fattar inte riktigt

Vad är grejen med dyra grejer?

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoldenFan:

Hejsan kära vänner!

Ser massvis med folk här på SweC men snuskigt dyra tangentbord, vissa säljs ju dessutom begagnade för flera tusen, men vad är vitsen med det egentligen? Är det typ en statusgrej? Lyxgrej? Nördsak? Fattar inte riktigt

Tillbringar man mycket tid vid datorn så är det inte så farligt att lägga ett par tusen på något som man riktigt trivs med.
Oftast mycket högre kvalitet också, tex att bottenplattan till tangentbordet är i aluminium istället för plast.
programmerbara knappar utan mjukvara etc

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Som ovanstående skriver, grejen är att man vill ha det Precis som dyra bilar eller dyra hus, man vill ha det. Finns betydligt billigare som gör det man behöver, men man vill ha det dyrare, snyggare ungefär

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoldenFan:

Hejsan kära vänner!

Ser massvis med folk här på SweC men snuskigt dyra tangentbord, vissa säljs ju dessutom begagnade för flera tusen, men vad är vitsen med det egentligen? Är det typ en statusgrej? Lyxgrej? Nördsak? Fattar inte riktigt

Kvalitet och känsla antar jag? Fler funktioner i vissa fall, men om du menar de dyrare mekaniska tangentborden så är det väl bra hållbarhet också.

EDIT: Jag har själv inget dyrt tangentbord, men man kan ju jämföra med t.ex datorstolar.
Jag själv sitter i en dyr datorstol (Kinnarps), eftersom alla billigare från Jysk och IKEA var "ok" och billiga, men inte alls samma sköna känsla och inställningsmöjligheter och framförallt inte samma hållbarhet. Jag sitter på en säkert 10 år gammal Kinnarps på jobbet också som bara är lite sliten i tyget, men mekaniskt fungerar som ny nästan.

Slipper man köpa nytt varje/vartannat år, så blir det inte så dyrt över livslängden hos en del grejer.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Inaktiv

Full NKRO, hög polling rate och belysning är trevligt. Sedan är t.ex. ett mekaniskt bra mycket skönare att skriva på. Om man tycker det är värt pengarna är upp till var och en.

Permalänk
Medlem

Skriver man mycket, eller spelar på en seriös nivå (eller bara vill ha en sådan känsla) så sitter man med saker hela tiden och då tangentbord som vilken annan sak som helst finns i en uppsjö av olika utformande vill man ha det som man gillar eller får dessa stunder att bli så angenäma som möjligt.

Olika typer av tangentbord har olika funktioner som man gillar och en del av dessa kostar helt enkelt en rackarns mycket pengar. Vissa kan utan problem rättfärdiga det för att få just den perfekta känslan när man skriver eller spelar, andra fattar inte och är precis lika lyckliga med sitt billiga enkla tangentbord. Som med så mycket annat.

Själv lägger jag ner mycket pengar då jag skriver väldigt mycket samt spelar en del och då jag annars kan bli trött i fingrarna eller vid fel tangenter skriver jag helt enkelt fler fel än med andra så får det en stor betydelse för min del vilket tangentbord jag använder och därav så rättfärdigar det att jag gör lite större utlägg för att hitta så bra som möjligt.

Permalänk

Så lite av en lyxgrej då helt enkelt?

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Medlem

Är väl samma sak som att fråga en cyklist varför han köper så dyr cykel, en bilentusiast varför han köper så dyr bil, eller en amatörgolfare varför han köper så dyra klubbor.
I think you get my point.

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoldenFan:

Så lite av en lyxgrej då helt enkelt?

En form av lyxkonsumtion, yes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoldenFan:

Hejsan kära vänner!

Ser massvis med folk här på SweC men snuskigt dyra tangentbord, vissa säljs ju dessutom begagnade för flera tusen, men vad är vitsen med det egentligen? Är det typ en statusgrej? Lyxgrej? Nördsak? Fattar inte riktigt

Spør du om mekaniske tastatur (ofte dedikert for gaming), så er det ofte en kombinasjon av at hver tast har en mekanisk switch (sv./no. brytere) og muligens også LED-belysning der kan skifte farve, ofte vil det også inngå særlige drivrutiner for å skape makro og en hel del andre funksjoner utover å være grunnleggende tastatur. Siden avhenger priset en del av hypen og markedet rundt gaming utstyr generelt.

Mekaniske tastatur bør jo ha en viss holdbarhet (tåle mer slitasje fra å presse ned hver tast over tid) og reagere litt hurtigere i spill enn andre typer av tastatur der vil bygge på andre teknikker som trykkfølsomme overflate (membran) eller lignende. De har også forskjellig motstand avhengig av typen (cherry red, blå etc) og noen typer av brytere lave klikk lyd for å gi en sensorisk respons både i form av følelsen når trykker ned og følger tasten opp med fingret og selve det lyd (eller hvor lyd løs/dempet) en vil ha tastaturet.

A) Seriøs gaming vil bety at du bruker mye tid ved et tastatur og det er ergonomisk bedre å velge rett forhold i form av motstand (respons) og hvor mye lyd hver tast lager under spill.

B) Kvaliteten bør være litt bedre en no-name brand og mekaniske tastatur inneholder mekaniske brytere der både gir mer fleksibilitet i valg av (A).

C) Ofte har vil du ha mer funksjoner som ekstra tast for å legge dine makro, kontroll av mediaspillere og andre funksjoner som tilkobling av USB enheter etc. Drivrutiner er også litt mer avansert enn standard MS Office.

D) LED-belysning øker også priset, særlig dersom belysning er mulig å kontrollere for hver enkelt tast og med ulike farver.

Luksus? Kun dersom du liker å ha finger der mister følelsen etter en tid pga stum respons fra å trykke ned taster. Selvfølgelig kan du spille på en gammel touch basert ZX81, men du vil nok få ganske vondt i dine hender etter en tid.

*ZX81 hadde rubber basert membran taster

Permalänk
Avstängd

Har ett Corsair k70 och kunde inte vara mer nöjd. Det har allt jag vill ha - röda cherry MX brytare (mekaniskt) och rätt uppsättning tangenter och mediaknappar (scrollhjul för volym och 3 enkla knappar för att pausa och byta låt), samt bakgrundsbelysning vilket är väldigt trevligt när det är halvmörkt, även om jag till 99% aldrig tittar på tangentbordet. Kostade väl runt tusenlappen, kommer säkerligen hålla i upp mot 10 år. Att någon lägger flera tusen på ett tangentbord har jag svårt att förstå anledningen till mer än deras ha-begär.. Men det finns säkert extrema lyxversioner av tangentbord precis som bilar, som någon nämnde..

Permalänk
Medlem

Trots att jag själv har blivit lite av en tangentbordsfanatiker så måste jag säga att det är väldigt ironiskt med folk som köper svindyra Doubleshot PBS eller ABT keycaps med argumentet "de håller i en livstid så det är värt priset", men sen köper de ändå nya keycaps igen 6 månader senare för att man är trött på de gamla.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Inaktiv

Jag beställde en Leopold FC700R från Sydkorea för fem år sen (tror jag). Använder den fortfarande varenda dag. Inga fel alls på den. Stabil på bordet och riktigt robust. Otroligt bra kvalité. Så här ska ett tangentbord vara. Kostade mig ca 1700 spänn. Värt varenda krona. Inga discolampor och clean design. Just a damn good keyboard. Därför spenderade jag massa pengar på ett tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Trots att jag själv har blivit lite av en tangentbordsfanatiker så måste jag säga att det är väldigt ironiskt med folk som köper svindyra Doubleshot PBS eller ABT keycaps med argumentet "de håller i en livstid så det är värt priset", men sen köper de ändå nya keycaps igen 6 månader senare för att man är trött på de gamla.

Mja, fast dom gamla har säkerligen utmärkt andrahandsvärde då de inte direkt slits av användning utan bara behöver en simpel rengöring.

Mitt 30+ år gamla IBM XT Model F intygar det. Såg helt sprillans nytt ut efter att jag rengjorde det senast (100% PBT, även spacebar).

Also, tror du menar "Doubleshot ABS eller PBT"

TS: Jag ser tangentbordet som ett verktyg, precis som en skruvmejsel: Klart det ska vara av kvalité. Kort fattat, ett schysst tangentbord gör inte bara sitt jobb utmärkt, det är också tillfredsställande att skriva på.

Permalänk
Medlem

En bra filosofi är "Spendera pengar där du spenderar din tid".

Permalänk

Hur mycket av allt vi konsumerar behöver vi egentligen?

Personligen så gillar jag snygga, stilrena, små (60%) tangentbord som går att programmera utan någon extra mjukvara på datorn. Utbudet av sådana tangentbord är inte särskilt stort. Men det finns alltid en gräns där priset på något inte går att motivera, samma med kläder, bilar etc. Men det betyder ju inte att det är fel att betala mycket för något. Ordet "för dyrt" är relativt.

Personligen skulle jag kunna tänka mig att betala 2000kr (+/- ett par hundra) för ett tangentbord som har allt det som jag söker, samt har mycket god byggkvalité. Det viktigaste för mig är att man känner att man får det man betalar för, och att man inte i efterhand känner att man betalat för mycket. För nuvarande sitter jag med ett Mistel Barocco (1690:-) vilket jag tycker var värt priset.

Dold text

Vad säger ni andra? Vart går er gräns för vad ni kan tänka er att betala för ett tangentbord?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rutger Janåker:

Vad säger ni andra? Vart går er gräns för vad ni kan tänka er att betala för ett tangentbord?

Då jag spårat in mer på gamla tangentbord är det mer tillgängligheten som är den begränsande faktorn för mig, inte priset i första hand. Men visst kan jag lägga några tusenlappar om det är något riktigt bra och sällsynt.

Permalänk

Det finns billiga NKRO. Tyvärr har de flesta Cherry-switchar, och de gör ingen glad. Frågan borde nog vara, "Vad är grejen med tangentbord med Cherry-switchar?" (och kopior).

Allt detta är med undantag för de som gillar klickande switchar. MX Blue, O-ringar, färdig Måste vara himlen för alla dem, massor med fina märken och modeller

*HOST* Om det inte vore för en annan fluga - plate mounted istf PCB mounted. Vore fint att slippa pingg-ljudet på varenda tangentuppsläpp...

Sen har vi den tredje flugan - RGB LED!! Animera din egen Nyan Cat på tangentbordet och bli fabulös! (LED backlighting är dock inte helt värdelöst. Röd ser rätt snyggt ut, och vit är stiligt. För det mesta kan du sätta RGB till dessa.)

Så har vi fjärde flugan - SciFi typsnitt på tangenterna! Yayy! Inte. Så ibland måste man välja bort ett bra tangentbord bara för att firman har fått en riktigt, riktigt dålig idé. Riktigt synd. Jag har faktiskt inte gjort det, utan stått ut med den dåliga idén på två av mina.

~~~~

(Huff puff)

Men iaf, det går att få tag på tangentbord för 400-1000 kr som tyvärr har Cherryswitchar då men som du kanske gillar om du gillar clicky, eller kan modda lite för några hundralappar till om du inte gör det.

Bäst för under 2000 just nu enligt mig är Cooler Master Storm Rapid-i, valfri switch. Solid kvalité och kan användas ur lådan, dvs. bara ett köp och färdig.

Du får se upp för entusiasterna nedan! De är så att säga redan fast i träsket. Som om inte jag är det då Men jag försöker ge råd från ett utomkroppsligt perspektiv.

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av s0sdaf:

Mja, fast dom gamla har säkerligen utmärkt andrahandsvärde då de inte direkt slits av användning utan bara behöver en simpel rengöring.

Mitt 30+ år gamla IBM XT Model F intygar det. Såg helt sprillans nytt ut efter att jag rengjorde det senast (100% PBT, även spacebar).

Also, tror du menar "Doubleshot ABS eller PBT"

TS: Jag ser tangentbordet som ett verktyg, precis som en skruvmejsel: Klart det ska vara av kvalité. Kort fattat, ett schysst tangentbord gör inte bara sitt jobb utmärkt, det är också tillfredsställande att skriva på.

Ärligt talat så har jag endast haft tangentbord med "vanliga" keycaps, och jag har aldrig någonsin haft problem med att de slits ut. Har haft samma i 5+ år. Jag förstår verkligen inte hur folk lyckas med att slita ut keycapsen så att de blir blanka och/eller trycket försvinner. Har flera kompisar med såna tangenter och blir lika förvånad varje gång jag ser det.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Rekordmedlem

Jag har aldrig sett nån med svindyrt tangentbord här men en hel del med lite dyrare tangentbord, Art Lebedev är svindyrt https://www.artlebedev.com/optimus/popularis/ men väldigt häftigt men gamingprylar är mest bara oprisvärda.
Jag antar att Apple har "inspirerats av" Art Lebedev men de gjorde en snikversion av det.
Det (enda?) svindyra med högt habegär >

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

mitt första custombygge som inte ens är helt klart än har kostat mig ~4,5k hittills, i övrigt har jag nog lagt runt 15-20k på tangentbordsprylar som hobby under 2-3år, dyrt? inte ens lite om jag räknar på hur mycket jag lärt mig under resans gång samt sparat in på uteblivet festande var en kväll lätt kunnat gå på betydligt mer än 4.5k.

det handlar i grund och botten om prioriteringar, perspektiv och preferenser.

https://c1.staticflickr.com/1/739/21612810475_97d0c6d798_b.jp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Ärligt talat så har jag endast haft tangentbord med "vanliga" keycaps, och jag har aldrig någonsin haft problem med att de slits ut. Har haft samma i 5+ år. Jag förstår verkligen inte hur folk lyckas med att slita ut keycapsen så att de blir blanka och/eller trycket försvinner. Har flera kompisar med såna tangenter och blir lika förvånad varje gång jag ser det.

Beror helt på vilken metod som använts. Även billigare tangentbord kan använda lasrade keycaps eller dyesub i vissa fall, även om det oftast rör sig om pad printing (som brukar nötas bort relativt snabbt, t.ex. mitt SteelSeries 6GV2 som tappat en del av bokstäverna trots att det bara använts i ett drygt halvår). Men att de blir blanka är ändå något som brukar inträffa på i stort sett alla billiga tangentbord.

Skrivet av mrqaffe:

Det (enda?) svindyra med högt habegär >
https://www.youtube.com/watch?v=UvG_rTTmvmg

Haha, ja det är väl ballt om man nu tittar på sitt tangentbord. Men kan lova att man jobbar mer effektivt om man lär sig "touch typing" (dvs att man skriver utan att nånsin titta på tangentbordet).

Permalänk
Medlem
Skrivet av HolyFather:

Det finns billiga NKRO. Tyvärr har de flesta Cherry-switchar, och de gör ingen glad. Frågan borde nog vara, "Vad är grejen med tangentbord med Cherry-switchar?" (och kopior).

Allt detta är med undantag för de som gillar klickande switchar. MX Blue, O-ringar, färdig Måste vara himlen för alla dem, massor med fina märken och modeller

*HOST* Om det inte vore för en annan fluga - plate mounted istf PCB mounted. Vore fint att slippa pingg-ljudet på varenda tangentuppsläpp...

Sen har vi den tredje flugan - RGB LED!! Animera din egen Nyan Cat på tangentbordet och bli fabulös! (LED backlighting är dock inte helt värdelöst. Röd ser rätt snyggt ut, och vit är stiligt. För det mesta kan du sätta RGB till dessa.)

Så har vi fjärde flugan - SciFi typsnitt på tangenterna! Yayy! Inte. Så ibland måste man välja bort ett bra tangentbord bara för att firman har fått en riktigt, riktigt dålig idé. Riktigt synd. Jag har faktiskt inte gjort det, utan stått ut med den dåliga idén på två av mina.

~~~~

(Huff puff)

Men iaf, det går att få tag på tangentbord för 400-1000 kr som tyvärr har Cherryswitchar då men som du kanske gillar om du gillar clicky, eller kan modda lite för några hundralappar till om du inte gör det.

Bäst för under 2000 just nu enligt mig är Cooler Master Storm Rapid-i, valfri switch. Solid kvalité och kan användas ur lådan, dvs. bara ett köp och färdig.

Du får se upp för entusiasterna nedan! De är så att säga redan fast i träsket. Som om inte jag är det då Men jag försöker ge råd från ett utomkroppsligt perspektiv.

Snicksnack.
Bäst under 2000:- är helt klart Vortex Pok3r-brädorna.

1300:-, aluminium, PBT och Valfri Cherry-brytare.

Skrivet av mrqaffe:

Jag har aldrig sett nån med svindyrt tangentbord här men en hel del med lite dyrare tangentbord, Art Lebedev är svindyrt https://www.artlebedev.com/optimus/popularis/ men väldigt häftigt men gamingprylar är mest bara oprisvärda.
Jag antar att Apple har "inspirerats av" Art Lebedev men de gjorde en snikversion av det.
Det (enda?) svindyra med högt habegär >
https://www.youtube.com/watch?v=UvG_rTTmvmg

Har ju sett hur många som custombyggen som helst som går på +5000:- här på Sweclockers, vilket jag skulle räkna in i kategorin svindyrt.

<300:- Billigt
301 - 900:- Standardpris
901 - 1500:- Man får vad man betalar för
1500:-+ - Dyrt
3500:-+ - Svindyrt

Sen finns det ju såklart tangentbord för 50 000:-, men dessa räknas också in i svindyrt kategorin.
Detta är i alla fall hur JAG upplever priserna.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Inaktiv

Kör med Apples trådade tangentbord och är jäkligt nöjd. Bra kavlité, stabilt, skönt osv. Missar jag något?

Permalänk
Skrivet av Hugligan:

Kör med Apples trådade tangentbord och är jäkligt nöjd. Bra kavlité, stabilt, skönt osv. Missar jag något?

*host* Apple behöver två promotions to be an asshole (filmcitat) när det gäller tangentbord. De har inte en aning. De bryr sig inte heller. De är som Ferdinand, d.v.s. lyckliga Och det är ju bra

Är det en tillfällighet att du stavade fel till kvalité på det? "I think not!"

Hehe.

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rutger Janåker:

Vad säger ni andra? Vart går er gräns för vad ni kan tänka er att betala för ett tangentbord?

Tangentbordet jag lagt mest pengar på kostar mer än datorn...

Permalänk
Skrivet av Lodisen:

Snicksnack.
Bäst under 2000:- är helt klart Vortex Pok3r-brädorna.

1300:-, aluminium, PBT och Valfri Cherry-brytare.

Har ju sett hur många som custombyggen som helst som går på +5000:- här på Sweclockers, vilket jag skulle räkna in i kategorin svindyrt.

<300:- Billigt
301 - 900:- Standardpris
901 - 1500:- Man får vad man betalar för
1500:-+ - Dyrt
3500:-+ - Svindyrt

Sen finns det ju såklart tangentbord för 50 000:-, men dessa räknas också in i svindyrt kategorin.
Detta är i alla fall hur JAG upplever priserna.

Inte alls snicksnack, utan däremot en kortfattad förklaring och köpguide åt den oinvigde. Notera varningen för att inte fastna i träsket Jag håller med - det *borde* vara fler som vill vara med och konkurrera. Det finns många idéer kvar inom området utöver det här stagnerade "klart det ska va Cherry, och så modda lite lätt så det inte suger längre".

Membran eller scissor i 10KRO/NKRO vore ju en idé bara i sig. Sen TKL på det, mumma

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hugligan:

Kör med Apples trådade tangentbord och är jäkligt nöjd. Bra kavlité, stabilt, skönt osv. Missar jag något?

Rekommenderar Topre. Har själv haft apples tangentbord i flera år och tycker det är toppen. Har provat cherry mx brytare, men har inte hittat någon som jag gillade speciellt mycket fram tills nu.

Exempelvis detta:
http://www.keyboardco.com/keyboard/swedish-realforce-88ub-45g...